Alleen maar ziek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wwrr, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Hallo dames, dit wordt het zoveelste klaagtopic van mij maar ik zit er echt even doorheen. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en tot nu toe alleen maar ziek geweest. Verkoudheid en griep wisselen elkaar af en mijn astma speelt enorm op. Als klap op de vuurpijl enorm heftige kinkhoest opgelopen, waar ik nu al ruim een maand goed ziek van ben. Ik slaap weinig tot niet, stik zo'n beetje bij elke hoestbui en voel me gewoon ellendig en uitgeput. Alles bij elkaar zijn de dagen dat ik me goed voelde tijdens deze zwangerschap op 1 hand te tellen en ik zit nu op het punt dat ik bij elke hoestbui in tranen uitbarst. Na redelijk hersteld te zijn van een gekneusde rib en gescheurde spier van het hoesten, met alle gevolgen van dien, wilde ik deze week weer beginnen met mijn werk als gastouder. Ik had er enorm zin in maar sinds gistermiddag nemen de klachten van de kinkhoest weer enorm toe en loop ik elk kwartier te kokhalzen en stik ik er zo'n beetje in van het hoesten. Ik ben zo moe en trek het gewoon niet meer. Daarbij heb ik het ook steeds benauwder door het hoesten denk ik, straks ook nog complicaties zoals longontsteking of weer een astma aanval. En hoe moet het nou met mijn werk? Ik kan toch niet weer afbellen... Ik verwacht niet dat een huisarts veel voor me kan betekenen aangezien er niet echt iets is dat kinkhoest kan verhelpen, maar ik kan zo niet verder. Wat moet ik nou? Ik wil zo graag nog even genieten van de zwangerschap en van mijn lieve dochtertje die al zo lang met een saaie mama zit opgescheept.

2. IlonaL

IlonaL Lid

23 sep 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je je zo ziek voelt en niet kunt genieten van je zwangerschap. Ik denk dat hoe slecht het je ook uit komt toch aan je eigen gezondheid moet denken en er voor moet kiezen om nog even niet te beginnen met werken. Niet leuk maar zo hebben de oppaskinderen waarschijnlijk ook niet veel aan je. Hoop dat je je snel wat beter voelt.

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ken het. Naast dat ik zelf continu ziek ben heb ik een dreumes die continu ziek is waardoor ik s nachts ook geen oog dicht doe. Ik ben doodop en totaal uitgeput. Daarnaast harde buiken en speelt de verzakking van m'n bevalling weer op.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat vervelend voor je. Heb je dan geen vaccinatie tegen kinkhoest gekregen? In België wordt dat sterk aangeraden wanneer je zwanger bent.

Hier overigens al weken een stevige bronchitis. Ik ben het ondertussen ook wel serieus beu.

Deel Deze Pagina