vraag over zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laila1986, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    hoi
    ik lees berichjes van mensen die 10 weken zwanger waren en hadden een miskraam gekregen, als ik zo een bericht lees dan kan ik niet uit mijn hoofd weggooien
    dan denk ik dat ik ook mischien een miskraam zou krijgen.
    wie kan mij gerusstellen?

2. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben bang dat niemand dat kan...Ik heb het ook erg gehad, dat als ik iets las dat ik er ook bang voor werd. Niemand kan jou gevoelens en gedachten veranderen, het is makkelijk gezegd om te gaan proberen te gaan genieten van je zwangerschap, maar alleen jij kan dat ook daadwerkelijk doen. Succes en een mooie zwangerschap gewenst!

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    niet teveel deze breichtjes op het moment lezen oftewl vermeiden en proberen wat te genieten. weet het is makkelijker gezegd.

nu komt het echt vaker voor dat het goed gaat dan fout hoor. dus proberen positief te denken. de kans is met 10 wk al een heel stuk kleiner weer dan in het prille begin.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, moeilijk he? Het is wel iets wat ik in het begin weinig heb gedaan, moeilijke verhalen lezen. Gewoon dat deel van het forum even overslaan. Je weet best dat de kans er is dat er iets verkeerd gaat en met iedere dag wordt die kans gelukkig kleiner, maar je hoeft je natuurlijk niet steeds op te fokken met die verhalen...

Als je straks iets langer zwanger bent zijn er ook weer verhalen die je kunt lezen over wat er dan allemaal nog fout zou kunnen gaan. Gelukkig ben je al bijna 11 weken zwanger zie ik, en misschien heb je al wel een goede echo gehad. Dit maakt de kans op een miskraam wel kleiner. Maar ja, zelfs als je kindje straks 5 jaar oud is kan er nog iets ergs gebeuren, dus ik zou er niet te veel aan denken.

Probeer van je zwangerschap te genieten en zolang er geen echte aanwijzingen zijn om bang te zijn voor een miskraam, hoef je er niet aan te denken. Een echo met een kloppend hartje maakt de kans al veel kleiner, en houd je dan daar maar een beetje aan vast!!

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Tip: niet teveel van die miskraam verhalen lezen.. Daar wordt je alleen maar angstig van.
    Aan het eind van week 10 is de kans op een miskraam al heel laag geworden. Dus niet piekeren, maar genieten!!!

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Aan het einde van week 10 is de kans op een miskraam heel klein geworden, maar ik begrijp wel hoe je je voelt. Ik was in het begin ook heel erg onzeker (en nu nog wel een beetje). Probeer inderdaad alle negatieve verhalen niet te lezen, dan maak je jezelf alleen maar gek.

Mooi zwangerschap en geniet ervan!!

7. Maia

Maia Niet meer actief

heb je al een echo gehad?

Gelukkig gaat het grootste deel van de zwangerschappen goed dus inderdaad, zo min mogelijk het "miskraam" gedeelte e.d. lezen!

8. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    dank jullie wel
    ja heb een echo gehad toen ik 8 weken en 5 dagen was , het echo was heel goed.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Fijn dat je al een goede echo gehad hebt. Denk idd dat je verhalen over miskramen enz even niet moet lezen.
    Ik had het in het begin ook hoor. Maakte me overal zorgen om.

Heb je verder klachten dat je je zo'n zorgen maakt, of dat niet?

Probeer van je zwangerschap te genieten. En geloof me, er zijn veel vrouwen die zich zo voelen (ik soms ook nog).

xxx Suzie

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier heb ik ook af en toe wel twijfels hoor, wat als?..
    Denk dat het ook pas minder word als ik mijn echo heb gehad, gelukkig woensdag al.
    Waar ik me aan vast hou is een tabelletje in een boek wat ik heb.
    Bij 7 weken is er nog 3% kans dat het mis gaat, dus 97% wat goed gaat..
    Bij 8-12 weken zelfs nog maar een kans van 0,5% wat mis gaat, dus al 99,5% wat goed gaat!
    Daarna word het alleen maar beter ;)
    Natuurlijk kan het ook mis gaan, maar probeer zeker als ik twijfels voel vooral naar de kans dat het goed gaat te kijken ;)

11. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    je moet maar zo denken. 9 van de 10 zwangerschappen gaan goed. dus 10% kans dat het mis kan gaan. dus niet te druk maken.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ken het gevoel:D Heb sinds vorige week de angst voor een miskraam heel erg.. Vorige week 2 dagen bloedverlies gehad, daarna ging het weer veel beter.. Maar gisteravond ook weer bloedverlies gehad.. Heel weinig gelukkig, maar toch.. Toch neemt de angst wel geleidelijk af, omdat je bij 7 wk al veel minder kans hebt op een miskraam dan bij bijv. 5 weken. Je bent al ruim 10 weken dus kleine kans dat het nog misgaat maar ik snap je angst wel.. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer er een beetje van te genieten.. Probeer ik ook:D

Deel Deze Pagina