Hoi wij zijn relatief lange ouders, ik. 1.86 en mijn vriend 2.05 onze zoon is dan ook met 54cm geboren, nu wil ik in de uitverkoop wat kleertjes in slaan voor als hij al 1.5jaar is. (ik heb tijdens de kraam periode een paar pakjes het zelfde gehad, en daarvan mag ik ze inruilen en wat anders er voor uitzoeken bij die winkel) dus wil ik graag een wat grotere maat. Welke maat had jou kleintje ? met 1.5jaar? en hoe groot ben jezelf
dat is heel moeilijk zo te zeggen. meestal zitten ze rond 1,5 jaar in maat 86 of 92. maar er zijn genoeg kinderen die bijv. nog in maat 80 zitten. ik zou gewoon kleren kopen die niet echt specifiek zomer of winter zijn. mocht hij er eerder in passen dan is het geen probleem. bedoel, beetje lullig als hij je winterkleding gekocht hebt en hij het in de zomer past. is ook zonde. en qua lengte kan je er ook niets van zeggen. ik ben 1.75m en haar vader is 1.85m. dochterlief was 53 cm bij dr geboorte. ze is nu bijna 2 en zit in maat 86 en sommige dingen 92. zij is vrij groot en zit op de bovenlijn van alles. haar neefje is 1 maand ouder en was ook rond de 53 cm. zijn moeder is 1.73m en zn vader 1.87 en hij is kleiner dan mn dochtertje en draagt nu nog maat 80. wordt volgende maand 2.
Dat is vrij lastig te voorspellen. Ik ben zelf klein ( 1,60) en mn man lang ( 1,90). Onze ochter is nu precies 1,5 jaar en kom net bij het CB vandaan. Alle tijd zat ze op de +1 lijn qua lengte, maar nu was ze voor het eerst afgebogen naar de 0 lijn. Ze is nu 82 cm en draagt maat 86 bovenkleding, en maat 80 broekjes. De CB arts zei dat het nog alle kanten op kon en dat als ze op de +1 startten dit niet hoeft te betekenen dat het ook altijd zo blijft.
Ik zou het gewoon niet doen als ik jou was.... Wij zijn ook lang 1,80 en 1,95. Dochter was bij geboorte 50 cm (maar HELLP en drie weken eerder) nu is ze 9 maanden en is ze 78 cm en 11 kilo op de +2 lijn. Dus ja met anderhalf? Ik heb geen idee welke maat ze dan zal hebben. Ik denk rond de 92. Maar je hoort ook weer vaak dat ze even een groeistop hebben, als ik het lijntje in het cb boekje volg, dan is ze met anderhalf 92cm.
80/86 droeg ze hier met 1,5 terwijl ze met een half jaar al 74 droeg en vanaf 9 maanden 80, dus het zegt niet zoveel.
Het is denk ik echt niet te voorspellen. Mijn man is 2 meter en ik ben 1.75 mijn dochter was 53 cm bij geboorte. Inmiddels is ze bijna 1 en draagt ze maat 86. Ze zit op de +2,5 lijn al vanaf geboorte. Maar hier kan ze op blijven hangen of toch nog door groeien. Kan je niet gewoon t-shirtjes halen? Die kunnen altijd wel.
Hier beiden rond de 1,83m Onze vent draagt nu maatje 86 en soms zelfs al 92 meneer is nu 13 maand... Grote kans dat hij 92 draagt met 1,5 maar ja voor hetzelfde geld groeit hij bijna niet of juist heel hard... Je kan er gewoon niks over zeggen..
Hier een meid van bijna 1,5 maar ze zit met veel nog in 74(!) en soms 80, afhankelijk van het merk. Was zal ze een groeispurtje gaan krijgen dus voor volgende winter ga ik nu nog niks aanschaffen. Persoonlijk zou ik het niet doen, zoals gezegd je weet het gewoon niet hoe snel of hoe langzaam een kindje groeit. En de lengte van jullie zal ook niet veel zeggen als ik de reacties hierboven lees..... En anders idd alleen dingetjes kopen die je in zomer en winter zou kunnen dragen...... Sorry, ik ben in de war, ze is nu bijna 15 mnd.........
mijn zoontje zat met 1.5 jaar in maat 86/92 (hij was 89,5cm net 1.5 jaar) ik ben 183 cm en mijn man 196 cm. nu is hij bijna 22 mnd en zit hij in 98/104.
Mijn zoontje zit op de +2 lijn en zit nu al 2 maanden in 86/92. Sommige shirts zelfs in mt 98. Het is niet echt te voorspellen, vooral omdat ze niet zo heel geleidelijk groeien. Ik merk bij mijn kids dat dat met spurts gaat. Zo heeft mijn jongste mt 80 nauwelijks aangehad, was snel veel te klein terwijl hij mt 74 wel even heeft aangehad. Zelf koop ik niks vooruit, vind ik zonde als het niet past/goedzit.
Hier was het bij 1,5 jaar maatje 86 voor de oudste, en denk dat de jongste naar 86/92 gaat bij 1,5 jaar. Maar als ik jou was zou ik gaan voor shirtjes, die kunnen altijd. Of voor een leuk trainingsjasje/vestje, die kun je in de zomer of voorjaar ook als jasje gebruiken.