Lieve dames, Even een korte uitleg. Tot nu toe dacht ik dat ik niet echt een voorkeur had voor een geslacht. Maar vandaag zei mijn schoonzus dat ze dacht dat het een jongetje is en voelde ik toch wat teleurstelling. Echt niet leuk, ik wíl helemaal geen voorkeur hebben! In de afgelopen weken heb ik 2 groeiecho's gehad en blijkt de baby aan de kleine kant te zijn (32 weken, 1400 gram). Bij ons eerste kindje (een heerlijk ventje) hebben we ook veel echo's gehad ivm een hartafwijking. Hij groeide altijd prima en is met 39 + 1 weken met 3130 gram geboren. Omdat deze baby dus aan de kleine kant is merk ik dat ik de afgelopen weken toch meer ben gaan denken dat het een meisje is... Graag lees ik dus jullie ervaringen. Hoe was het gewicht van jullie baby's bij geboorte en wat was het geslacht?? Bij wie was het 2e kindje ook lichter, maar wel hetzelfde geslacht? En heb je een idee wat invloed heeft gehad op het gewicht? Wij zitten nu bijvoorbeeld in een periode van verhuizen en verbouwen, dus ik dacht dat het daar wel mee te maken zou hebben, maar volgens de VK niet echt... Bedankt voor je reactie!
Hier twee meiden met 41+2 en 41+1 geboren: gewicht 3900 en 4000 gram. Twee zwangerschappen met veel stress, maar heeft war betreft gewicht geen invloed op ze gehad dus.
nee, mijn dochter was zwaarder bij de geboorte dan mijn zoon. Ik denk niet dat het er mee te maken heeft, met het geslacht bedoel ik. Maar als je het wil weten laat je toch een (pret)echo maken?
Ik heb tijdens de zwangerschap van Thirza bijna standaard een dag per week overgewerkt, (40 uur, ipv de 32 van m'n contract), en desondanks was ze dus 4330 gram. Alle stress van mijn werk had daar dus idd geen invloed op gehad, (in ieder geval niet noemenswaardig dan ). Bij Thirza had ik een hele dikke navelstreng en dat is nu weer, dus de verwachting hier is daarom dat het wel weer een 8-ponder zal gaan worden. Die dikke navelstreng zorgt namelijk voor goede voeding.... dat zijn dingen die dus veel meer invloed hebben en die staan totaal los van het geslacht van je kindje. Als je toch bang bent dat je straks echt teleurgesteld gaat zijn, zou ik zeggen: doe een pretecho met geslachtsbepaling en dan kun je je iig voorbereiden...
Gewicht zegt niks. Net als alle andere fabels. Mijn oudste (zoon) was bij 39.2 weken 3200 Gr. En mijn tweeling (zoontje 2730 Gr. En dochtertje 2900 Gr, geboren met 37.1 weken.
Dat is niet helemaal waar. Inderdaad zijn er een hoop 'geslachts'fabels, maar meisjes zijn wel degelijk een paar honderd gram lichter GEMIDDELD dan jongens bij de geboorte.
3 jongens. oudste t zwaarste 3786gram (40wk), 2de 3100gram (39wk) (is ook nu qua bouw de tengerste dus waarschijnlijk gewoon zijn bouw) en de 3de 3500 gram (38wk). sorry. t gewicht zegt niks. onze 2de zoon was enorm stuk lichter dan de eerste heeft wel iets langer gezeten. maar niet om bijna 700 gram verschil te maken.
2500gram bij 38.2 een meisje en nu zwanger van een jongen, maar ook hij wordt in de gaten gehouden met groeiecho's, omdat hij aan de kleine kant is. Ze verwachten dat hij de 3000gr ook niet gaat halen. We gaan het zien!
38+5 dochter geboren 2480 gram! Ik was(ben) een enorme vreetbeer en ik geloofde de gynaecoloog ook niet toen hij de baby op een gewicht van 2400 gram had geschat. Inmiddels was me kleine alweer 4545 grm vorige week, dus ze haalt alles goed in met mama's melk
Eerste: zoon 3800 gram bij 38 weken en 5 dagen Tweede: dochter 4100 gram bij 39 weken en 2 dagen Waarom ben je zo aan het zoeken naar signalen.. als je geen voorkeur wilt hebben dan zorg je er toch voor dat je naar beide even veel uitkijkt?
tja hier een meisje van 2570 (dysmatuur), maar met placentainsufficientie, dus als die goed gewerkt had dan was ze misschien wel groter geweest.
Bevallen met 38+5, van een jongen, 2565 gram. Placenta vertoonde 2 hele kleine harde plekken en was aan de kleine kant, geen aanwijzingen verder voor afwijkingen. Nu.. geen idee We moeten nog heel even geduld hebben.............