37.6 2715 jongen, werd geshat op 3200 gram bij 40 weken dus kan wel kloppen kwa gewicht als hij langer bleef plakken
Zoon woog 3800 gram, bij 40+6 Dochter woog 3720 gram, bij 40+2 Mijn moeder heeft 5 dochters en 4 zoons, geboortegewicht tussen 7 en 9 pond. De twee zwaarste waren meisjes (nr 4 en nr 9 in de rij). De lichtste was ook een meisje (nr 3). Het klopt dat meisjes een iets lager gemiddeld geboortegewicht hebben dan jongens, maar de spreiding is bij beide zo groot, en schattingen van gewicht door een zwangere buik heen zijn zo onnauwkeurig, dat je er echt niets van kunt zeggen.
zoon geboren met 38+5 en woog 3120 gr, Volgende week groeiecho van jongen nr 2 ben benieuwd waar ze die op gaan schatten
Hmmm.. Mijn dochter was met 40+6 3360 gram Maar ik was geboren met 41+3 5058 gram( huge dus) En mijn broer 40+5 was 4130 gram Ik denk eerlijk dat het gewicht niets zegt over het geslacht..
Eerste zoon is geboren met 37 weken en woog 3200 gram Tweede zoontje is geboren met 39 weken en woog 3750 gram Bij de 40 weken zouden ze hetzelfde wegen.
Bevallen met 37+1, geboortegewicht was 2760 gram. Waarschijnlijk weinig voedingsstoffen via placenta gekregen wegens hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging.
Mn dochter was 4424gr en 53 cm bij 40+1 Ik zelf was 1120 gram en 30 cm bij 26 weken.. Best bizar dat ik zelf zo klein was en dan een dochter krijg 4 keer mijn geboorte gewicht!
Hahahah ja... ik ben na mijn geboorte letterlijk 1 meter gegroeid.. Ik was 56cm.. en nu 1.56 hahahaha
Gewicht zegt niet altijd wat. Wij kregen bij iedere controle bij de gyn te horen dat onze kleine meid heel erg klein en mager was. Ze zat net iets boven de onderste lijn. Het moest goed in de gaten gehouden worden, werd er gezegd, en ik zou iedere controle een groei echo krijgen. Bij de controle van 30 weken werd er nog steeds gezegd dat de kleine meid mager en klein was. Vervolgens kreeg ik weer een groeiecho met 32 weken, en ineens woog de kleine 2400 gram en liep de groei gelijk met de duur van de zwangerschap. Ben nu bijna 37 weken en de kleine groeit perfect volgens de schema. Dus ik wil alleen maar zeggen dat de beeb ook nog gelijk kan trekken in gewicht en lengte gedurende de zwangerschap hoor.