Ik ben nu ongeveer 13 weken zwanger en ik slaap sinds een aantal weken gewoon zo slecht s'nachts. Ik ga meestal redelijk vroeg naar bed zo rond 9 uur want langer trek ik echt niet en ik moet er om kwart voor 6 weer uit voor m'n werk. Nu is mijn dochter van bijna 2,5 ook nog wel eens s'nachts wakker dus dan mag ik er voor haar uit. Maar ik merk dat ik nu s'nachts zo'n 4 a 5 keer wakker wordt, ik val dan na een tijdje wel weer in slaap, maar ik ben de hele dag verder zo gigantisch moe. Ik zit nu ook te knikkebollen achter m'n bureau. Heeft iemand tips om gewoon eens een nacht weer lekker door te slapen? Want ik trek dit niet lang, elk vrij uurtje lig ik het liefst op de bank. Mijn dochter/man en huishouden krijgen bijna geen aandacht, omdat ik alleen maar moe ben. Door de moeheid krijg ik ook hoofdpijn dus ben ik ook nog eens een keer niet te genieten. ik kan mij niet herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap zo moe was. Dus heeft iemand de gouden tip voor mij om door te slapen? Gr Allyssa
Nou dat heb ik dus ook! vroeg naar bed omdat ik anders op de bank in slaap val, en dan standaard tussen 4-6 wakker en niet meer kunnen slapen... Ik lees dus even mee om de tips mee te krijgen
Jah ik kan ook weln wat tips gebruiken. Ik slaap slecht door mijn bekkenpijn en je bent al moe genoeg door de hele dag pijn, dus ik raak gesloopt omdat ik 's nachts ook mijn rust niet krijg. Ik was gister op kraamvisite bij een vriendin met een dochterje van minder dan 2 weken oud en zelfs ZIJ slaapt langer per nacht dan ik. Da's toch om moedeloos van te worden? En ik ben nog niet eens halverwege mijn zwangerschap...
komt volgens mij door de zwangerschap/hormonen heb het bij beide gehad nu ook weer slaap heel ligt en word vaak wakker zeker nu mn buik zo ik word en ik niet lekkermmeer lig wiord wel weer beter na de bevalling
ik heb het ook gehad dat je zo ineens nachten niet slaapt en zo ineens slaap je weer een week goed en dan weer niet is erg vervelend maar denk dat we er wijnig aan kunnen doen
Ik kan snachts ook niet zo goed slapen. Maar dat komt meer omdat ik niet zo goed kan liggen, ik lag eerst altijd op mijn buik, maar helaas gaat dat nu niet meer zo makkelijk. Dus ik kan gewoon mijn draai niet vinden. Echt heel erg vervelend.
ik sliep al 1 jaar slecht vanwegen me dochter en toen zij eindleijk nog maar 1x per nacht kwam lag ik wakker vanwegen deze zwangerschap. sinds 20 weken was er een piriode dat het ff beter ging maar moest ik er weer elke morgen tussen 5 en 6 uit voor me dochter gaaaap en nu lig ik weer wakker van de kramp in me kuiten en benen en de kleine houdt me wakker met schopjes en draaien haha. het is hier dus elke keer wel wat of een combi van bijde. ook overdag slapen zit er niet in en als dit bij jou wel lukt zou ik dit zeker meteen doen. al is het maar een dutje na het eten. om de 2 a 3 weken ben ik zo moe dat ik 2 dagen achter elkaar vroeg naar bed ga en ook nog smiddags bij slaap. hierdoor kan ik er dan weer even tegen aan. mijn vriend draait helaas ploegendienst en zelf werk ik smorgens dus het zit er helaas niet elke week in om bij te slapen doe een extra dutje zodra je de kans hebt en geniet van de paar uurtjes slaap die je kan krijgen. als de baby er is zal je waarschijnlijk de eerste dagen/weken of misschien net als in mijn geval de eerste jaar of jaren niet doorslapen. het is inderdaad echt zwaar en soms stond ik gewoon te janken omdat ik niet meer kon . vermoeiend is z;n zwangerschap en wordt niet door iedereen begrepen. bezoek komt onverwachts langs enzo bahbah echt fijn als je net naar je bed wilde gaaaaap
Ik slaap ook ontzettend slecht. Dat komt omdat ik echt om het half uur naar de wc moet om te plassen. En dat is gewoon niet overdreven. Soms (als ik geluk heb) dan kan het nog weleens een uur duren voordat ik dan weer moet, maar meestal niet. ik word GEK van mezelf. pffffffffffffff...Ben blij dat het voor een goed doel is....en dat ik nu een weekje vakantie heb. Nou sterkte allemaal meiden!
Ik ben ook een slechte slaper en heb wel een tip voor als je begin zwangerschap bent om te gebruiken... alleen zijn het medicijnen en denk niet dat ik dat zomaar moet zeggen. Maar deze mogen in de zwangerschap alleen niet in t laatste trimester. Dus voor degene met sereieuse slaapproblemen en daarvoor naar de docter willen..
Ik herken het ontzettend, even verderop staat ook van mij een onderwerp begonnen over de vermoeidheid. Vanaf dag een tot op heden slaap ik heel slecht. Ik slaap goed in, maar ik word zo'n zeven keer per nacht wakker. Je rust dus niet uit met als gevolg; een gevoel van compleet uitgeput zijn en niet eens een gevoel; je bent het ook. Je wordt er wanhopig van. Ook ik moest om kwart over zes op. Nou, bij een uur of negen naar bed, snap je dat je gem. 1,5 uur per keer slaapt en dat nacht in nacht uit. Verschillende keren aangegeven bij de huisarts, maar die doet er niets mee. Vorige week was ik er weer ivm rug en heupen en mijn knie én de vermoeidheid en brak er iets. Ik kreeg namelijk een folder mee waarin stond dat je niet moet piekeren, koffie beter laat staan, roken ook niet goed is enzo.. ik was al zo overstuur en ze stuurde me gewoon weg met dat foldertje en de mededeling; sorry, geen tijd, je hebt geen dubbele afspraak. De ernst werd mij pas duidelijk toen ik een rood licht niet zag op een kruispunt en een dag later mijn spiegel er zowat afreed tegen een muur van de parkeergarage. Ik zie wel meer dingen niet meer op straat, want ik heb geen enkele concentratie meer. Ik ben zo ontzettend moe dat ik gewoon niets meer kan hebben. Ik ben opgefokt, heb hartkloppingen, kan pissig worden om alles, jank om alles; ik kan gewoon niet meer. Mijn hele zenuwen systeem is aangetast door de vermoeidheid en dat vind ik nog wel het meest irritante; De opmerkingen als; * het hoort erbij hoor (geeft ook niet, na drie maanden enzo.. alleen bij mij is het al 28 weken!! dag in, dag uit) * wacht maar als die kleine er is (nou echt wel, kan alleen maar beter worden lijkt me in verhouding tot nu...) * Het gaat vanzelf over (tuurlijk.. of je rijdt jezelf dood omdat je niet oplet, of je stort echt in, of je loopt kans op zo'n grote uitputting dat je door draait.. ) Maar wat nog wel eens vergeten wordt is écht luisteren naar wat jij te zeggen hebt. Je raakt uitgeput. Je lijf kan het niet aan en draait al overuren en dat moet serieus genomen worden. Je moet straks ook nog bevallen en dat is verdorie vergelijkbaar met een marathon. Je hebt je energie en krachten nodig, ook voor de baby in je buik. Dus ik heb maar één advies; trek op tijd aan de bel, meld je ziek (dat heb ik ook gedaan eindelijk.. ik wilde en durfde niet, wilde geen zeur zijn) en ga voor jezelf en de kleine zorgen. Je gezin heeft aandacht nodig. Je leven bestaat niet uit overleven.. maar uit er kunnen zijn voor jezelf en je omgeving en dat kun je nu niet. Trek aub eerder aan de bel dan ik. Wat je verder mag gebruiken zijn druppels van dr. Vogel; Avena Sativa. Verkrijgbaar bij een goede drogist of apotheek, of via de site zelf te bestellen. Ook ik kreeg die tip pas vorige week en ben er donderdag mee begonnen. De eerste dagen merkte ik niets bijzonders, maar ik begin nu wel iets te merken, dat het lijkt dat ik ietsie beter slaap en dat is goud waard. Je mag het gebruiken tijdens de zwangerschap. Want hmm, ik ga er ook wel vanuit dat jij ook wel weet dat koffie voor het slapen gaan niet ok is, roken ongezond, niet eten voor je gaat slapen, ontspanningsoefeningen (yoga, ademhaling). Rustig muziekje voor het slapen gaan, lekker warm douchen en daarna lekker insmeren (baby - mama tijd)... Dus ja.. veel succes en neem jezelf serieus!!!! Vooral als anderen dat niet doen.
Oww...dat vind ik dus ook zulke dooddoeners!!! Ik was vorige week bij mijn net bevallen vriendin en die vertelde, dat ze na de voeding van 22 uur doorslapen tot 4 uur en dan na die voeding nog eens tot zeker 8 uur! Zij krijgt meer slaap dan ik !!! Ik ben ook zeker elk uur-anderhalf uur wakker. Veel van de pijn en ook om te plasssen. Ik weet van mijn ex, die slaapapneu heeft, dat als je nl. niet goed in je diepe slaap komt, je lichaam door blijft werken alsof je wakker bent. Je produceert daarom veel meer urine dan je zou doen als je goed slaapt. Dus het blijft een soort van sneeuwbal-effect. Afgelopen nacht heb ik voor mijn doen aardig geslapen ( "slechts" een keer of 6 wakker geworden) en kon ik nog lekker een beetje uitsnoezelen vanwege een vrije dag. Nu heb ik nog steeds geen 8 uur achter elkaar gehad, maar ik voel me wel meteen iets beter, want naast dat je totaal geen concentratie meer hebt, kun je ook gewoon NIETS meer hebben..en dat vind ik helemaal zo rot.
Kan je vriend (als je die hebt dat weet ik niet) ook af en toe eruit voor je dochter? Dat jullie het delen en dat jij wat meer slaap kan krijgen? Ik herken het wel van de eerste periode. Lag ook al heel vroeg voor pampus en sliep slecht. Had het warm en moest er vaak uit om te plassen. Gelukkig ging het na ee ntijdje wat beter. Nu zit ik in de laatste periode en moet ik er weer vaker uit en is een slaaphouding soms moeilijk te vinden. Dus krijg weer minder slaap. Ik hoop dat er voor jou ook snel een periode komt dat het beter gaat.
Heel herkenbaar! Slaap s nachts ook zo slecht en eigenlijk vanaf het begin af aan. Heb me er ook al een keer een dag om ziek gemeld, Eva was toen bij oma en ik heb heerlijk bijgeslapen. Als ik jou was zou ik of je kleine een weekendje naar opa en oma (als t kan) brengen en gewoon bijslapen. Meld je anders gewoon een keer ziek joh! Dit is ook niet goed voor je
ow justme en anderen ik begrijp je zo goed!! Ik heb al van kleins af aan slaapproblemen en ben er al jaren van kastje naar muur mee bezig.. nu met de zwangerschap word het veel erger en moet je abrupt stoppen met medicatie. niiemand die je echt helpt en het hoort erbij, je hersteld snachts niet, krijgt alleen maar meer pijn in je botten, word zo moe overdag, maar slapen lukt niet, je humeur is gewoon weg en nouja je leeft soms gewoon niet meer.. MAAR: het hoort erbij joh... pfff is het enige wat je hoort :S
Ik zit morgen op 28 weken. Dus al vanaf dag 1 heb ik dit slaap patroon. Ik had erg gehoopt dat het na 3 maanden beter zou worden. Niet dus...
Ik sliep ook heel mijn zwangerschap niet en had ook nog eens erg veel pijn. Mijn VK heeft me op een gegeven moment slaappillen gegeven (2 stuks) en ik sliep!!! Je moet ze niet continue nemen natuurlijk, maar op een gegeven moment moest ik ze elk weekend nemen van mijn GYN die me over nam, omdat ik anders bar weinig energie zou hebben.
Ik sliep ook zo ontzettend slecht en gebruik daar nu valeriaan voor. Gaat een stuk beter! Is volkomen onschuldig, mag je dus hele zwangerschap gebruiken. Je kunt het gewoon bij de drogist kopen.
Ik denk voor de mensen met echte slaapproblemen dat valeriaan en dr. vogel enzo niet helpen...helaas. Ow en valeriaan trouwens ook mee uitkijken tijdens zwangerschap.
nou ja, hier helpt het wel.. ben nog wel vaak wakker 's nachts, maar val wel eerder weer in slaap en ik heb alleen slaapproblemen nu ik zwanger ben. Ik heb het gevraagd in de apotheek en aan verloskundige en valeriaan kan absoluut geen kwaad.