lage bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mausi, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,750
    646
    113
    Gelderland
    Hallo,

Mijn vorige zwangerschap eindigde met plotseling een hoge bloeddruk en ben daardoor ingeleid. Daarna bleef de bloeddruk rond de 135/80 (nog een paar keer bij de huisarts gemeten). Ook tijdens de zwangerschap was dit ongeveer mijn bloeddruk steeds. Nu ben ik weer zwanger (15 weken) en tot mijn verbazing (en ook die van de verloskundige) is mijn bloeddruk nu steeds héél laag. 120/55 of 125/60 hooguit. Ik ben de hele dag duizelig en zie soms gewoon sterretjes. Gisteren was ik op het werk bang dat ik flauw ging vallen.
    Ik probeer goed te eten, regelmatig, af en toe een dropje. Maar écht beter wordt het niet. Hebben jullie nog andere tips? Hoe kan het dat de bloeddruk nu zoveel lager is en kan het kwaad? Ik ben de hele dag gewoon moe daardoor :( Ijzer etc is prima.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

De oorzaak van een hoge bloeddruk zit in de aanleg van de moederkoek. Misschien heb je dat deze keer niet waardoor je een normale tot lage bloeddruk hebt. Je kan nog wat meer zout eten als je je zwak voelt. Verder niet veel helaas. Het is eignelijk alleen maar goed!

Groeten Evelien

Share This Page