Ik ben met 42wkn en 1 dag ingeleid. Ik heb met 35 wkn nog een groeiecho gehad i.v.m. niet goed kunnen voelen hoe groot het kindje was. Om 7.00uur moest ik op het zkh zijn eerst een CTG en dan werd de gel aangberacht. 7.45 de gel aanbrengen geen pretje moet ik zeggen maar alla moet gebeuren. ik had gelijk weeen alleen gaven die geen ontsluiting. om 13.30 weer gel aanbrengen omdat de baarmoedermond nog steeds stond:x. Nou daarna 2 keer douchen en ik weet niet hoevaak braken van de weeen. Had erg veel last van rugweeen. om 19.30 brakend e vliezen op het toilet (was net een colafles die op druk stond) Na inwendig onderzoek had ik 7 cm ontsluiting Yoepie denk je dan het duurt niet zolang meer. Om 22.30 nog een keer meten. Nu had ik 6 cm ontsluiting en de baarmoeder mond werd weer hard. :x Er werd besloten om een infuus aan te leggen zodat de weeen krachtiger zouden worden En een pijnstiller gespoten zou de pijn dragelijker maken. Nou het infuus werkte erg erg goed alleen de bevalling vorderde niet en ik had het niet meer van de pijn. Om 0.30 uur overleg met de gynaecoloog hoe verder. Toen die het verhaal hoorde dat de ontsluiting terug liep besloot hij meteen tot keizersnee. (blijkt een teken te zijn dat het niet past) om 1.34 werd onze zoon geboren 54cm lang en 5080gram. een 10 PONDER dat had dus echt noooooooit gepast. Niels had een APGAR score van 2 en heeft het dus erg zwaar gehad de laatste uurtjes het gaat nu 13wkn later super met ons mannetje!! Kan nu al opzien tegen een volgende bevalling niet zo zeer de pijn maar dat het niet past en dat het niet goed gaat. Maar ja zover is het nog lang niet en dan moeten we toch in zkh bevallen en gaan we met 36 wkn al naar de gyn.
Gefeliciteerd met je 10 ponder. Ik zou inderdaad vanaf dag 1 van een nieuwe zwangerschap een gyn bellen zodat je meteen in de gaten kan worden gehouden.
Zoooooow, dat is een flinke kerel! Je hebt hem goed gevoed hoor, moet ik zeggen! Gelukkig dat ze toch besloten tot een sectio, anders was het misschien wel heel anders afgelopen. Wat ik niet snap, dat men met die groeiecho niet zag dat het kindje al groot was, en dat ze het voor de geboorte niet even herhaald hebben. Zo'n groeiecho duurt maar een paar minuten. Maar goed... wie ben ik? Als ik jou was, zou ik zelfs vóór een eventueel tweede zwangerschap al contact op nemen met een gyn of verloskundige. Gaat het nu wel goed met jullie allebei? Groetjes, Janet
Met ons beiden gaat het super. Hij is gelukkig niet in de zelfde snelheid doorgegroeit is nog wel groot zit tegen de bovenste lijn. maar ik ben zelf ook 185 dusssss. Ik moest na 6 weken naar de gyn hij gaf aan dat als ze grote baby's verwachten alleen kunnen zien dat het kindje groot is maar niet hoe groot dus 8 of 10 ponder zie je geen verschil meer in. Nou is dat nog steeds raar want Niels was met 35 weken 2260 gr volgens de echo. Ik snap het daarom nog steeds niet. een kindje kan echt geen niet zoveel aankomen. Bestaat gewoon niet. Ik hou het er nog steeds op dat ze zijn bovenbeen hebben gemeten inplaats van zijn buik haha moet er toch nog een beetje humor inhouden he
Fijn dat het in elk geval goed gaat met jullie. En je herstelt ook goed van de keizersnede? Ach, en grote baby's zijn vaak rond het jaar niets zwaarder of groter dan kleine baby's. Onze Jesse was met z'n geboorte maar 2720 gram, en met een jaar was hij zelfs iets boven het gemiddelde.
Hier hetzelfde verhaal, ook een 10 ponder. Was behoorlijk bang voor de tweede bevalling, was uiteindelijk nog erger.. Weer een 10 ponder, maar dat geloofden ze niet. Sta op je strepen de volgende keer, want mij hebben ze voor niks laten creperen helaas. Sorry voor het negatieve, maar het zit me nog erg hoog.
Kan me voorstellen dat het je erg hoog zit. Dat ga ik denk ik ook hebben bij een 2e. Ben nog niet eens zo erg bang voor de pijn ookal was dit echt hevig maar dat het niet past en dat het kindje dan overlijdt ofzo. Niels had een APGAR van 2. 1 punt lager dan ademt hij niet of hartje doet niet. Ik wil danook voor 100% zeker zijn dat het geen 10 ponder is en als het zo is dan gelijk geplande keizersnee. 2 weken na de leizersnee voelde ik me alweer Prima. Het was alleen dat ik niet veel mocht door de grote buik OK. Maar is me echt 100% meegevallen.
Hier ook een meid van 55 cm en 9,5 pond. Op de groeiecho voorspelden ze 6 a 7 pond. De gyn zei dat ze die groeiecho's net zo goed niet kunnen doen, want het is toch niet in te schatten. Mijn eventuele tweede kindje moet met de keizersnede gehaald worden met 38 weken. Ik was nu met 39 weken ingeleid vanwege bekkeninstabieliteit. Had ik dat niet gehad en ik was overtijd geweest was het een 11 ponder geworden. Bij de tweede is de kans dat het nog groter en zwaarder wordt heel groot. Mijn meisje bleef steken met haar schouder en haar armpje moest gebroken worden om haar los te krijgen. Dit konden ze niet voorzien, maar achteraf had het een keizersnede moeten worden. Uiteindelijk 3,5 uur geperst, prachtige baby gekregen en een rollade aan de onderkant rijker van de hechtingen . Gelukkig is alles weer goed gekomen van onderen.
Hier ook aardige grote meid gekregen (ben zelf niet groot). Vandaag nacontrole door gyn. gehad en die zei ook dat 2e heel vaak nog groter is en dat dit bij mij dan in de gaten gehouden moet worden (gyn. zei zelfs tegen mij dat ik op mijn strepen moet gaan staan dan). Ik moet sowieso in zh bevallen en bij weer zo'n grote wordt het keizersnede. Deze is ook met schouder blijven hangen en heb er een totaal ruptuur aan overgehouden. Hier gelukkig ook de onderkant goed hersteld :-D