Kraamtranen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door SportySteenbok, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Even op zoek naar herkenning :)
    Ik heb bijna de hele kraamweek huilend doorgebracht. Voornamelijk vanwege de bevalling. Ik vond het zo'n indrukwekkende ervaring!
    Morgen is mijn dochter 2 weken oud en inmiddels gaat het stukken beter, hoor. Af en toe nog een huilbuitje.. ;)

Wie herkent dit?

2. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Ik herken het!!! O ik heb zoveel gejankt aan't begin! Kreeg onverwachts een keizersnee, ZL wilde niet drinken, lag uren te huilen... was snel van de roze wolk af hoor! Maar 't komt allemaal goed, nu zijn we helemaal gewend en genieten erg van ons mannetje..

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik huil af en toe. Hoofdzakelijk puur van geluk en uit dankbaarheid.
    Maar ook omdat je met zo'n ukkie extra bewust bent van hoe kwetsbaar het leven is.... Xxx

4. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hihi, blijkbaar heb ik 't wel wat meer dan anderen... Ik heb geen reden om te huilen, alleen geluk. :p

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier hetzelfde :D en zon moment dat je bewust wordt dat zon kleintje totaal van jou afhankelijk is! Huilen of je alles wel aan kunt

6. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Haha dat heb ik nog steeds.
    Als ik op bepaalde momenten naar de ze kijk,of als ze zowat in me kruipen om te knuffelen.
    Ja dan heb ik altijd tranen in mijn ogen hoor.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Herkenbaar!!! Ik vraag me alleen af of het ooit nog over gaat :)
    (ik heb de afgelopen maanden meer gehuild, dan in mijn hele leventje :D)

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Oh fijn dit topic. Ik ook veel kraamtranen na spoedkeizersnede....wordt er gek van!! Wanneer neemt dit af?????

:(

9. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb het bij mijn eerste twee niet gehad, nu ontzettend veel. Gister zei mijn oudste: niemand vind mij meer leuk, ik ben niet meer gestopt, hun leventje veranderd ook zo erg..

10. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Ik had 2 maanden kraamtranen :( maar ze gaan uiteindelijk weg hoor ;)
    Bij mij kwam dat voornamelijk omdat Jarne nog 4 weken in het ziekenhuis verblijf door zijn vroeggeboorte.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik had het de eerste week. Vooral als ze niet bij me was. Ze is geboren dmv een keizersnede waardoor je als moeder zijnde afhankelijk bent van anderen.Vreselijk!! Na een week kon ik zelf weer het 1 en ander doen. Maar zo nu en dan ontsnapt er nog een traantje hoor....

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Zou bijna gaan huilen van deze topic ;) (grapje)

Hier vreselijk last gehad van kraamtranen en echt alleen de eerste week heel erg heftig.
    Ik huilde serieues om alles en kon soms gewoon niet stoppen.
    Dacht echt dat ik er nooit meer uit zou komen en dat het gedaan was met mijn vrolijke ik normaal ben ik niet zo'n emo persoontje namelijk.
    Gelukkig na een week toen ik eenmaal weer naar buiten ging, ging het al snel een stuk beter.
    Nu nog wel last van tranen maar dat is meer om mijn allessie omdat ik gewoon zo trots ben dat ik zijn moeder mag zijn :)

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Weet niet of het ook bij de kraamtranen hoort, maar de eerste week na de bevalling heb ik wel een paar keer traantjes moeten laten als ik aan mijn schoonmoeder dacht.... Zij is vorig jaar overleden aan longkanker op 54 jarige leeftijd. Ze was zo ontzettend gek met onze oudste zoon en het doet me zo'n pijn dat ze haar andere kleinkinderen nooit meer zal mogen ontmoeten..:( (schoonmoeder was echt een lieverd..)

Maar verder geen kraamtranen gelaten :)

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb de ogen uit m'n kop gejankt de eerste week haha. Nu is m'n dochter inmiddels al 13 maanden dus ik functioneer weer normaal :D.

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ikke! Heb het idee dat ik sowieso ben verandert sinds ik mama ben... Hormoontjes he ;)

16. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ik weet in mijn geval niet wat kraamtranen zijn geweest en wat niet. De eerste week na de bevalling heb ik veel gehuild omdat iedere dag gewoon zó veel onzekerheid met zich meebracht en zoveel zorgen. En het niet thuis hebben van je kindje e.d. brengt gewoon heel veel verdriet met zich mee.

Na die week is ze overleden....en tjah, de tranen worden er niet echt minder op natuurlijk! Jank me iedere dag een ongeluk.....

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Jemig BeetjeMama, wat maak jij ellende mee :( logisch dat je zo verdrietig bent...Sterkte meid!!!!! xxx

18. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Dankjewel..

19. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Haha! Er is dus hoop! :p

20. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Meid, ik heb weken gebruld.....de verantwoording, verwerking van de bevalling (hoewel deze super goed is gegaan), kloven niem maar op....

Huulen om negatieve gevoelens, huilen van de kleine, maar ook posutieve tranen van geluk en dankbaarheid

Deel Deze Pagina