Schaam me een beetje.. is dit wel normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Music Mama, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Meiden ik ben bijna 31 wk zwanger en heb al zo'n 3 weken last van een opgezette vagina.. ik schaam me een beetje en het voelt ook vervelend bij het lopen. Nu is het vandaag nog erger geworden.. ik heb net gekeken in de spiegel en het ziet er echt niet uit vind ik zelf.. het ziet blauw en paars en dik.. is dit wel normaal? Zijn er meer die dit herkennen? Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hier nooit last van gehad.. het is ook erg gevoelig allemaal.

2. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    He wat vervelend zeg! Ik herken het niet, misschien andere meiden op t forum die er ervaring mee hebben?
    Mijn menig zou zijn, toch even zo snel mogelijk aan de huisarts, gyn of vk laten zien? Hoop dat je je snel beter voelt!

3. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    He wat naar. Geen ervaring bij maar idd bij twijfel even arts of vk naar laten kijken.

4. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ow ja en wat ik nog wilde zeggen, goed dat je het opschrijft! Je hoeft je nergens voor te schamen!

5. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    heb je ook last van jeuk?
    Soms heb ik 's ochtends jeuk en dan is het bij mij ook zo opgezwollen. tijdens het lopen voel je het dan heel duidelijk schuren.
    bij mij is het dan niet blauw paars maar juist heel rood.

6. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Het zouden spataderen kunnen zijn, die kun je als je zwanger bent daar ook krijgen. Heb er zelf geen last van overigens, maar heb het wel vaker gelezen. Misschien dat de dokter er iets aan kan doen idd.. En je niet schamen hoor!

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ja dat vergat ik erbij te zetten, idd niet schamen! Helemaal niet voor een dokter, ze kijken hetzelfde naar een vagina, als naar bv een buik.

8. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Je hoeft je op dit forum nergens voor te schamen hoor! Is het geen schimmelinfectie? Heb ik ook gehad, felrode opgezwollen schaamlippen..

9. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Nee geen jeuk gelukkig.. ik heb het er afgelopen donderdag ook al met m'n verloskundige over gehad die had het inderdaad over spataderen of vochtophoping...
    Maar ik heb het idee dat het erger wordt..
    Dank voor jullie lieve berichtjes.. ik durf er niemand naar te laten kijken.. vind het er zo vies uit zien :( maar hoed misschien toch maar de vk nog eens bellen maandag

10. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Lieverd die mensen kijken er echt niet raar van op hoor. Tuurlijk het voelt altijd onprettig, ik vond het vreselijk om bijv bij de huisarts spiraaltje te laten plaatsen, maar het is hun werk en uiteindelijk kunnen ze je hopelijk beter helpen als ze er een duidelijk beeld van hebben. Anders blijft het voor hun ook een beetje gokken

11. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Bij mijn eerste zwangerschap al vanaf week 12 duidelijke verandering van kleur en grootte. Na de bevalling binnen 3 weken weer 'normaal' (voor zover 'hij' er nog hetzelfde uitziet na een bevalling hihihi).

Als je denkt dat het echt snel groter-dikker wordt dan zou ik toch even verloskundige laten kijken.

Bij mij hield de groei gelukkig uiteindelijk wel op, hihihi.

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier herkenning, bij mij waren het spataderen. Een koud kompres kan verlichting geven.na de zwangerschap zijn ze trouwens weer normaal geworden hoor.

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb dit gehad. Ik had daar spataderen en ook in mijn liezen. Na de bevalling was het zo weg!

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Bij mij is het ook helemaal opgezwollen van onder. Of het ook paars is weet ik niet heb nog niet met een spiegel gekeken. Maar het opgezette heb ik dus wel. Zal er wel bij horen:/

15. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik begrijp je schaamte, maar ik zou er toch even naar laten kijken, zeker als je het idee hebt dat het steeds erger wordt. Echt waar, die mensen zien op een dag vanalles langskomen, allemaal menselijk, probeer je daar geen zorgen over te maken.

16. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank meiden. . Ik weet nu wel zeker dat het inderdaad spataderen zijn.. wat en ellende zeg.. voel me er echt naar van! Ga maandag met de vk bellen want ik vraag me af of dit wel normaal is.. ik heb wat info opgezocht erover op internet.. daar lees is gelukkig wel dat het inderdaad na de bevalling weer weg gaat

17. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ik had het ook, spataderen. Schrok me rot en dacht dit komt nooit meer goed. Kleine jongen was eruit en de spataderen waren weg!
    Nu zwanger van de 2de en zie ze al weer opkomen :( Maar weet nu, ze gaan weer weg.

18. monkey1990

4 okt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap, was erg vervelend.. je hoeft je niet te schamen want weet zeker dat meer vrouwen dat hebben! ik zal het ook wel weer krijgen denk ik ...

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Heel herkenbaar en had al vroeg in de zwangerschap, heel vervelend met lopen enz. Het is zover ik weet een normale zwangerschap kwaal hoor en zou persoonlijk niet mee naar de huisarts gaan. Zou even voorleggen bij de verloskundige.

Mijn onderkant is vaak bekeken deze zwangerschap en tot nu tot wordt er niet raar naar gekeken ;)

20. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ja hoor heel herkenbaar. Drie keer zwanger geweest en drie keer hetzelfde. Schrok er ook van de eerste keer. Maar verdwijnt weer na de bevalling.

Deel Deze Pagina