dochter 2 erg druk en stout..

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Charlie84, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn dochter van 2 is al tijden erg lastig. Van stoute dingen doen tot slecht slapen. Ze is erg druk en vaak ook wel vrolijk, maar het lijkt echt of ze bananen in haar oren heeft ofzo..
    Is dit herkenbaar?
    Als ze haar zin niet krijgt gilt ze alles bij elkaar. Ze is dan ook moeilijk uit die drift te krijgen.
    Ze houdt haar beker drinken ondersteboven, zit overal aan waar ze niet aan mag zitten, wil snachts niet slapen.
    Ik ben hartstikke moe er van, vraag me echt af wat ik nou verkeerd doe.
    We corrigeren haar consequent, zetten haar op het strafstoeltje als ze 2 keer niet luistert. We zijn verder gewoon vrolijk tegen haar, maar dat vind ik wel steeds moeilijker worden..
    Wie herkent dit?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Welkom bij de club. :D

Gewoon door gaan met wat je doet. Het gaat over.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Hier ook zo'n draakje.

Mijn dochter heeft altijd al een heel sterke eigen wil gehad en ik kreeg de tip van het CB om een minicursus peuters opvoeden te gaan doen. Ik was er wat sceptisch over maar nu ik op de helft hiervan ben (wekenlijks bijeenkomst) ben ik blij dat ik het toch gedaan heb. Veel herkenning en veel tips en adviezen om ermee om te gaan enzo.
    Een aantal dingen heb ik al een aantal toe kunnen passen thuis ;)
    Ze geven echt kind gericht advies, dus luisteren eerst goed hoe je kindje in elkaar steekt en dan adviseren ze hoe je het het beste aan kan pakken.
    Bij mij heeft het zeker geholpen (op het slapen na dan) en onze dag verloopt nu al een heel stuk rustiger dan voorheen.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is echt de leeftijd. Blijf consequent en probeer ook geduldig te blijven!

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier ook!
    Ik zet de afgelopen dagen s'middags een kindercd op. Dan gaat ze lekker spelen en bij een "leuk" liedje dansen.
    Ook gaan we naar buiten als het kan.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Is echt de leeftijd. Hier ook een draakje zo af en toe. Alleen die van mij kiepert z'n beker om en gaat zelf al naar de hoek om z'n straf uit te staan.. Hoezo consequent ;)

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig, mijn oudste was een extreem makkelijk en volgzaam kind, voelde mij altijd een fantastische moeder. En toen kwam nr 2........ ;)
    Gewoon volhouden en doorgaan dus :)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier helpt een uurtje of 1,5uur naar buiten ook goed. Even stoom afblazen en we hebben allemaal wat meer ruimte en zitten elkaar niet in de weg. Op een gegeven moment is alles vervelend en blijf je maar waarschuwen en negatief doen. Buiten kan er niets stuk en kan er gewoon wikd en druk gedaan worden.

ik ga/ging na het fruit om 10uur boodschappen doen en neem/nam de kinderen mee en loop langs wat speeltuinen of neem een route met veel muurtjes en obstakels waar ik mn zoon dan op laat klimmen en klauteren. Daarna gaan we naar huis om een boterham te eten.

Hij kan even gek doen en ik ben de ochtend alweer door zonder zo vaak boos te hoeven worden. En een megavoordeel: zoon en dochter zijn beide hun opgeslagen energie kwijt van de hele nacht slapen en zijn wat makker in de middag. Dochter gaat slapen en slaapt vaak 2uur en zoon speelt rustig in de woonkamer en soms gaan we lekker ff samen tv kijken op de bank als dochter slaapt. En ze zitten elkaar en hunzelf minder in de weg :)

9. Ringeling

Ringeling Bekend lid

Mar 2, 2012
    869
    113
    43
    Female
    :D heel herkenbaar!

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik ga de tips zeker opvolgen. Ik ben blij dat ik niet de enige ben :)

Share This Page