Vanaf wanneer en met wat smeer je je buik in?

Discussion in 'Gezondheid' started by prinses, May 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    De vraag zegt het al. Wanneer begin je met smeren en waarmee smeren jullie?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik smeer vanaf de dag dat ik wist zwanger te zijn. ben begonne met de olie van weleda maar vond dit zo vet en het duurde best lang voor het ingetrokken was. nu gebruik ik vsm BBBB-creme en vind dit lekker smeren en het is zo ingetrokken. ook zit het in een makkelijke pompfles zodat je niet zo snel te veel gebruikt en dus doe je er langer mee.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Smeer mijn buik ongeweer van week 12 met puur mama van VSM of mama zwitsel.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

vanaf een week of 8, ik smeer nu wel 2x per dag, bodylotion, masageolie of zwitsal, net waar ik op dat moment zin in heb.

5. joey26

joey26 Actief lid

Feb 15, 2007
    143
    0
    0
    ik smeer mij 2x per dag in. sowieso 1x met babyolie en vaak de andere keer met bodylotion ofzo

6. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

May 2, 2007
    830
    0
    0
    misschien domme vraag, maar waarom smeren jullie je buik in?

voor striae of niet?

groetjes

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dus daar zijn ook speciale artikelen voor? Nou oke alvast bedankt voor alle antwoorden!

8. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH

Ik doe het niet voor striae want dat kan je niet echt voorkomen zeggen ze.
    Waar voor ik het doe is omdat ik het fijn vind en contact maken met ons kindje. Mijn man smeert vaak mijn buik in.

9. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ja speciale cremes van Zwitsal en VSM, maar ook wel van eigen merk Kruidvat en Etos ook geloof ik.

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik smeerde ook al heel vroeg, 9 weken ofzo. Omdat ik super bang was voor striae, echter ik werd na de 20ste week erg laks en heb al weken niet meer gesmeerd. (Slecht he) Maar ook nog geen striemen, wat een geluk! (Ik heb inderdaad ook gehoord dat smeren eigenlijk niet helpt. Maar kan je daarover dus niets zinnigs zeggen.)

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

vanaf we wisten dat ik zwanger ben smeert mijn vriend me elke avond in met puur mama van VSM ook in die pomp. die was rond week 28 echt leeg, nu met bodylotion van zwtisal

heb nog steeds geen striae, en vind het heerlijk om gemaseerd te worden elke avond. en inderdaad het is het moment van mijn mannetje om contact te maken met die kleine.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb in het begin een paar keer gesmeerd met de buiklotion van de mama lijn van Zwitsal maar vind die zoo stinken... daar ben ik dus snel mee gestopt. Daarna smeer ik eigenlijk niet meer, ja als ik mijn hele lijf doe (gewoon met bodylotion of body boter), maar ik smeer dus dan niet alleen mijn buik in en ook niet dagelijks.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ben ik niet de enige die zwitzal voor mama vind stinken. ik had de douchecreme gehaald en baalde echt van de lucht die er af kwam, en dat terwijl de babylijn heerlijk ruikt ik houdt het hier maar bij vsm.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nee je bent zeker niet de enige hoor, er is volgens mij ook zelfs een topic over geweest. Ik dacht eerst dat het kwam door de zwangerschap/misselijkheid dat ik de lucht niet kon verdragen, maar ik vind het nog steeds een smerig luchtje ;)

15. Pollewop

Pollewop Actief lid

Dec 7, 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Ik vind t ook geen prettig luchtje..
    En ik moet eerlijk zeggen, dat smeren vergeet ik ook nogal! ;)

16. Damie

Damie Bekend lid

Jun 14, 2006
    724
    0
    0
    Klopt het dat amandelolie ook wordt aangeraden? Weet iemand dit?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik smeer vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was.
    Elke avond als ik douche masseer ik mijn buik met een lichte scrub van niveau ( met lotusolie ofzo) Gewoon lekker met de blote handen smeren. Dan na het douchen smeer ik mijn buik in met zwitsal mama (vind 'm wel heerlijk ruiken). Ik krijg nu een bol buikje dus vind het nog leuker! :D

18. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

Jul 12, 2006
    530
    0
    0
    Mijn man smeert m'n buik iedere avond in met Palmer's
    (cocoa butter formula)
    Voor mij is het gewoon heerlijk, zo'n massage.
    En voor mijn man is het gewoon even zijn moment met de kleine!
    :D

19. Mama007

Mama007 Niet meer actief

ik ben ook al een aantal weken geleden begonnen met smeren. Eerst met creme van biodermal en toen die op was met zwitsal mama. Mijn man smeert meestal mijn buik hij schijnt dat je nl contact maakt met je babytje.
    Ik smeer vooral ook omdat als ik dan toch striemen krijg ik er alles aan heb gedaan om dit te voorkomen ;)

20. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Had mezelf bij de eerste zwangerschap verwend met hele dure creme van Biodermal, die was heerlijk! Gaan smeren vanaf 14 weken en geen striae gekregen (kans wordt ook kleiner als je ouder bent). Nu wordt het dus ook tijd om te beginnen bedenk ik me net... :)

Geniet van je zwangerschap!

Share This Page