Onze kleine man kan nu al verschrikkelijk driftig worden.... dit gebeurt meestal als hij even op de borst moet wachten en als we proberen hem een flesje met afgekolfde melk te geven. Langzaam verandert zijn huilen dan in boos krijsen en dan weigert hij alle drinken... dus dan wil hij ook geen borst... iemand idee wat ik kan doen?
Kan je weinig aan doen; is wel heel gewoon...HONGER...ms wat eerder reageren op hongersignalen? Maar dat is vaak wel moeilijk; die kleinjes worden met honger wakker.
als ie het alleen doet qua eten is het puur honger, als het ook met andere dingen is (verkleden, luier omdoen noem maar op DAN noem ik het pas echt temperament zeg maar dit is niet echt driftig maar als jezelf honger hebt een ze houden je een lekker hapje voor maar het gaat niet snel genoeg raak je ook geirriteerd toch? (ikke wel hoor )
Mijn dochter wilde eerst ook geen afgekolfde melk uit een flesje, dat was ook krijsen tot ze uberhaupt niets meer dronk. Lastig, maar gewoon na een paar keer 'gewoon' de borst weer een flesje proberen. Mijn dochter snapte het gewoon niet en dacht geef die borst nou maar! Toen ze het eenmaal doorhad (beetje helpen door wat druppeltjes melk uit het flesje in haar mondje te 'knijpen', speentje diep in haar mondje, etc) was het 'driftige' meteen helemaal over. Als het een echte flesweigeraar blijkt te zijn, moet je eens op het borstvoedingsforum kijken voor tips. Wat betreft het driftige als ie even op de borst moet wachten: mijn dochter kon ook slecht 'wachten', al was het maar heel even (BH losmaken duurde al te lang), maar het werd nooit zo erg dat ze dan helemaal neit meer wilde drinken... Dat lijkt me lastig, maar hier heb ik dus geen tip voor helaas. Succes ermee!
Het gaat dus niet echt om de honger, flestraining krijgt hij tussendoor maar hij wordt dan dus gewoon boos omdat hij geen fles wil (maar helaas moet hij dit toch echt gaan leren) Als hij boos is om de borst, is dit 's avonds en dan cluster hij verschrikkelijk, gisteren had hij 20 min daarvoor de borst gehad dus echte honger is het dan niet... want op het moment dat hij zo boos is wil hij dus ook echt NIKS drinken... En tjah wat doe je met een baby van 2,5 maand die zoooo driftig is? vind hem zielig om weg te leggen dan en niks is gewoon dan goed... gewoon een uur lang of langer als dit zijn temparement is hou ik me hart vast voor de peuterleeftijd
hmmm lastig... Nog een ideetje: is hij misschien erg moe en kan hij niet in slaap vallen? Dat was hier ook wel eens het geval. Vaak hielp het als ze op mijn pink mocht zuigen, je zou ook een speentje kunnen proberen (al zal dat misschien niet werken als hij ook geen fles wil). Ik zou me niet te druk maken om de peuterleeftijd hoor; dit is een leeftijd waarop ze puur driftig worden uit onmacht, tegen de peuterleeftijd gaat het om andere dingen (en kunnen ze zich ook op een andere manier uiten). Op dit moment heb je voldoende aan het hier en nu, ga je alsjeblieft niet druk maken om wat je over 2 jaar zal tegenkomen Sterkte ermee!
Nee speentje pakt hij gelukkig wel, vandaag tommee tippie fles ook (gelukkig een fles die misschien gaat werken ) misschien maak ik me ook druk erom, maar aan beide kante van de familie (mijn man's en mijn) komt er eerste-lijn autisme voor
Dano had dit ook met de fles afgekolfde melk. TOTDAT we een andere fles gingen proberen. de difrax S fles, het bleek dat er teveel melk uit kwam bij de avent. met de difrax kun je ook heel goed langs het gehemelte wrijven zodat hij zijn zuigreflex krijgt. En dat brullen aan de borst is waarschijnlijk zijn eerdere hongersignalen gemist. Vuistjes ballen en naar zijn mondje brengen en smakken zijn de eerste signalen. huilen is vaak het laatste wat ze proberen. succes!
Nee dit is niet zo... hij krijgt eigenljk altijd de borst al als hij zijn handjes in zijn mond stopt.... ik geef bv op verzoek en hij drinkt om de 2 uur... van 18-23 clustert hij verschrikkelijk en dan word hij vaak boos... soms zit ik op de wc ofzo maar dan is hij dus al driftig als ik terug kom... moet ik dan niet meer gaan En difrax s pakt hij niet... zoals je hierboven kan lezen tommee tipee wel... en ik vroeg tips wat betreft zijn driftbuien... krijg nu steeds het idee dat ik hem laat verhongeren ofzo... terwijl hij altijd direct de borst krijgt.. dus bij deze: Wat kan je doen als je baby een driftbui heeft?
mijn eerste indruk was ook dat het hem misschien iets te lang duurde, hij wilde de borst, krijgt de fles die hij niet wil, raakt overstuur (boos) en wil dan uiteindelijk uit kwaadheid ook die borst niet meer omdat hij zo overstuur is geworden. die driftbuien zelf kwamen(of komen?) waarschijnlijk door die fles die hij niet wil, maar je geeft zelf aan dat hij de tommetippie wel wilde (heerlijke flessen zijn het ook) dus ja, ik weet niet of hij nu nog van die driftbuien heeft? zoals ik het lees heeft je kleine gewoon een aardig temperament en weet hij goed genoeg wat hij wel en niet wil (zeker omdat hij de tomme wel accepteert) wat je er aan kunt doen? tja moeilijk, denk niet veel anders dan proberen de kleine gerust te stellen, sussen, ermee lopen,troosten etc. succes meis
Draagdoek aanschaffen, oefenen met daarin laten drinken aan tiet, kun je ook rustig plassen En ik denk dat het gewoon temperament is hoor (klinkt bekend en Mirre is nog steeds een dram/driftkikker )
onze knul is ook een driftkikker.. heeeel anders als zijn zus... Als ik hem oppak voor zijn voeding (nog geen hongersignalen gezien, of een klein beetje handjes kluiven)en ik leg hem even neer om mijn bh los te maken begint hij al meteen woest te brullen, kan niet snel genoeg gaan. Als hij dan aan de borst ligt ligt hij ook altijd zo te drinken alsof hij bang is dat de melk weg loopt Wat ik heb gemerkt in de periode waar jij over praat (het clusteren in de avond) is dat ons mannetje dit eerst ook deed, ik dacht dat hij steeds honger had maar hij was dus gewoon moe en wilde slapen... niet beneden in de box maar boven in bed. Als hij beneden lag werd hij om het half uur wakker en begon dan ook te clusteren en dan werd hij weer nijdig, viel hij in slaap in mijn armen en zodra ik hem weglegde in de box begon het na een half uur weer overnieuw. Sinds een paar weken leggen we hem na 19.00 uur lekker op bed, hebben wij een rustige avond en maken we hem rond 22.00/23.00 nog even wakker voor zijn avondvoeding en daarna slaapt hij rustig een korte nacht door.... ik hoop dat je er wat aan hebt, princesje83
CLUSTEREN is het vele drnken van een baby die borstvoeding krijt om een vet laagje voor de nacht te maken en zijn honger naar mama te vullen... @Prinsesje bedankt voor de tip! ben blij dat je het herkent....ook hier worstelt de kleine met de borst en ios hij bang dat t zomaar op is
Bij driftbuien bleef ik gewoon met haar rondlopen, dan even een speentje erin en later speentje verwisselen door het flesje.
Helaas speen verwisselen voor fles werkt niet... na veel praten met schoonmoeder en observeren denken we toch dat een gedeelte komt doordat hij idd te moe is en beetje overprikkelt... en andere keren gewoon door de fles... en de tommee tippie weigert hij dus weer dus tjah...