Hoge Bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door katie26, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katie26

katie26 Lid

8 feb 2009
    33
    0
    0
    rotterdam
    Hallo Allemaal,

Sinds het begin van mijn zwangerschap, had ik altijd een nette bloeddruk.
    Alleen een wat snellere polsslag in rust, maar dat schijnt normaal te zijn..
    Nu sinds vorige week een hoge bloeddruk, 151/95.
    De vk heeft hem twee keer gemeten, en de 2e keer was ie iets lager, 141/84.
    Dat vond zij kennelijk acceptabel, en moet over twee weken terug komen op controle, i.p.v. over drie weken.
    Ben op dit moment 28 weken zwanger.
    Zijn er meer vrouwen/ meiden die dit meegmaakt hebben, en zo ja hoe is de zwangerschap bij jullie verder verlopen?
    Bleef de bloeddruk hoog, of welke maatregelen werden er getroffen?
    Graag hoor ik jullie ervaringen!

Groetjes Katie

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook een keer zo'n hoge meting gehad. dat was echter goed volgens de vlos en kon komen door het warme weer.

hier heeft het geen gevolgen gehad want de week erop was mijn bloeddruk weer 120/70. prima dus. vanmiddag moet ik weer en ik ben benieuwd wat het dan is.

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Je 1e meting was wel hoog, maar nog niet tè hoog. Kan best zijn dat het door het warmere weer kwam. En dat je over 2 weken terug moet komen is normaal. Rond de 30 weken ga je om de 2 weken, en vanaf week 34-35 ongeveer elke week.
    Grote kans dat je bloeddruk de volgende keer weer normaal is. Blijft hij te hoog dan krijg je het advoes meer te rusten. En wordt hij alarmerend hoog dan wordt je òf opgenomen òf je krijgt verplichte bedrust. Maar ik hoop voor jou dat dat laatste niet het geval gaat worden.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Het is zoeizo normaal dat aan het einde van de zwangerschap de bloeddruk stijgt. Het warme weer speelt inderdaad ook mee.
    Bij mij meten ze vaak 4 of 5 keer achter elkaar om een beter beeld te krijgen, maar 141/84 is niet zo gek hoor.

Gaat het nog erger stijgen dan gaan ze kijken of je eiwitten in je urine hebt ivm zwangerschapsvergiftiging, en anders krijg je gewoon medicijnen.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ben de zwangerschap begonnen met RR 120/70
    Rond week 15 liep het op naar 120/95, toen kreeg ik het advies rustiger aan te gaan doen.
    Dit mocht niet echt baten en rond 18 weken was het 140/ 110 en toen werd ik voor het eerst opgenomen in het ziekenhuis.
    Dat was het begin van bijna 5 maand volledige bedrust, heel wat ziekenhuisopname's en thuismonitoring. Bloeddruk bleef erg hoog en af en toe mocht ik van het ziekenhuis naar huis als de onderdruk onder de 100 zat. Zodra de onderdruk 100 of meer was moest ik weer blijven. 2x daags ctg en dagelijks bloed en urine onderzoek en heel veel echo's.
    Met ruim 34 weken zwangerschap liep tensie op naar 160/125, kreeg eiwitten in de urine en ik voelde me erg ziek.
    Gyn wou het kindje gaan halen maar door een ander medisch probleem in de zwangerschap was de kans groot dat ik zou overlijden tijdens de bevalling, met behulp van een dosis prednison is mijn lichaam zo opgeknapt dat ik mocht bevallen met 38 weken en ben toen ingeleid. Kindje groeide al een hele tijd niet meer goed (was ook dysmatuur), placenta volledig verkalkt en had erg weinig vruchtwater.

Ik kon vanwege een andere medische aandoening geen bloeddrukverlagende medicatie krijgen.
    Normaal gesproken adviseren ze (bed)rust en bloeddrukverlagende medicatie, en event. wat vaker een groeiecho.

Deel Deze Pagina