symptomen van lichte vorm van allergie / koemelkallergie of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    ben zo benieuwd naar de symptomen van een lichte vorm van allergie??? ik weet dat er pas na een aantal maanden bepaalde vormen van allergie worden vastgesteld, omdat de symptomen niet duidelijk genoeg waren maar het kindje dus wel duidelijk niet lekker in zijn vel zat...

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Huiduitslag
    huilen
    krampjes
    groene ontlasting met onverteerde stukken
    spugen
    niet/moeizaam drinken

Dat waren hier de symptomen bij alle twee onze dochters

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jij was toch degene die overvoedde? Ik zou eerst die problemen oplossen voordat ik aan zoiets zou denken...

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    deze vraag stel ik voor mijn zus, gezien haar dochter nu 6 mnd is en onrustig blijft, onrustig slaapt en onrustig drinkt...
    maar fijn dat je zo oplettend bent...

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    en buiten dat om, hij krijgt al een week kleinere flessen waarbij het laatste deel er met net zo'n moeite ingaan..wel willen maar toch loslaten, trappelen met beentjes etc etc...en gewoon echt huilen na de fles...
    slapen doet hij nog steeds slecht, hij doet er een uur over om goed in slaap te komen de arme schat...(als het al lukt na een uur...)

en als ik wil denken aan een allergie, voor mijn nichtje of voor mijzelf, dan doe ik dat....als het je irriteerd dan reageer je gewoon niet of lees het niet!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn geheugen laat me niet snel in de steek idd haha. Als ze daar echt aan denkt zou ik adviseren om naar de huisarts te gaan. Er zijn meer dingen die onrustig gedrag kunnen veroorzaken en een huisarts heeft dat meer op een rijtje dan zelf een diagnose te zoeken...

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Och nee meid! Voel je vooral niet aangesproken. Het irriteert me zeker niet maar je verhaal over je zoontje raakte me. Ik maakte me zorgen om hem omdat hij met vier weken en vier kilo al flessen met 165cc moest wegwerken. En toen ik las dat hij na ongeveer 100 cc met zijn beentjes begon te trappelen en los begon te laten hoopte ik dat je zelf in zou zien dat 1 + 1 twee is.

Als jij dan aan een allergie wil denken moet je dat idd zelf weten. Ik redeneer vanuit mijn zorg over jouw zoontje.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Overigens ben je niet de eerste hoor die honger met krampjes verward. De signalen zijn identiek. Alleen de trappelende beentjes zijn anders.

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik wou dat het zo simpel was dat hij gewoon teveel drinkt....mijn moederinstinct zegt gewoon dat er iets is, lichte vorm van verborgen reflux, allergie, heftige vorm van krampjes of n ander lichamelijk ongemak, of uiteindelijk gewoon een super onrustig kindje.....dus ja, soms blijf je zoeken naar iets. Dat vraagt trouwens veel energie, dus soms laat ik het ook los en denk ik van: de tijd zal het leren, laten we hopen dat het beter gaat naarmate hij ouder wordt...elke dag nemen we maar weer als een dag...
    maar ja, ondanks het inbakeren slaapt hij nog steeds heel moeilijk in...Zelfs Ria Blom zelf weet het niet meer en adviseert ons juist een allergietest te laten doen......

mijn oudste zoontje spuugde heel veel vanaf 2,5 week leeftijd, ik ben 3 weken lang niet serieus genomen door cb en huisarts...alle baby's spugen kreeg ik te horen, en hij viel toch niet in gewicht af? Dat arme mannetje bleef idd heel netjes precies op gewicht (groeide niet) maar t spugen werd telkens erger...ging zich verslikken enzo. Dat verslikken was zo erg dat we naar de ehbo zijn gereden, daar zijn we voor een nachtje ter observatie opgenomen en daar bleek een pylorus stenose, een kleine spierafwijking bij de maag...met een relatief kleine operatieve ingreep in het WKZ was het verholpen...zijn papa had het als baby ook gehad...(en zelfs daar wilde het cb+huisarts niet naar luisteren)...moederinstinct, je hebt het niet voor niets...

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ben ik met je eens hoor! Wat ik je alleen maar wil meegeven bij een kindje met deze symptomen (juist deze symptomen!) dat je moet waken voor overvoeding. Laat hem desnoods opnemen (sta erop en leg uit dat je het zelf ook niet meer weet) en laat je begeleiden. Juist als je mamainstinct zo sterk is!

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    denk jij dat hij alsnog teveel voeding krijgt? met dat getrappel en gehuil tijdens de fles stop ik ook nu...hij hoeft ze van mij niet op te drinken...maar hij blijft dan huilen en trappelen...

denk je dat het ook de reden is dat hij niet in slaap kan vallen?

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ben geen arts maar ik weet wel dat kramp op deze leeftijd heeeel heftig kan zijn! Verder zou je om een observatie kunnen vragen als je je echt zorgen maakt... Mijn dochtertje heeft de eerste negen weken ook moeite gehad met slapen door de krampjes en vrijwel alleen op mijn borst geslapen 's nachts. Nu met drie en halve maand een wereldaby! En ook mijn mamainstinct dacht dat er vanalles mis was...

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik was zelfs bij een ostheopaat geweest... Ook die vertelde me dat kramp echt heel rot kon zijn.

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    kijk, dat is fijn te horen dat jij 9 weken hebt 'getobt'...dan heb ik nog ongeveer 3 weken...hihi...
    dat besef ik me zowiezo ook wel vaak hoor: die eerste weken zijn gewoon lastig, dat mannetje moet zijn plekje vinden in deze wereld...dat zwangerschapsverlof is er niet voor niets. Tegen de tijd dat het een beetje lekker gaat en je iets van een ritme hebt en je kindje hopenlijk doorslaapt, mag je weer aan het werk.
    Hahaha...het is gewoon keihard werken dat verlof van ons vrouwen!

ik hoop ook elke dag dat het beter gaat naarmate hij ouder wordt.

vanavond trappelde hij bij de fles, maar ook tijdens het boeren. Nergens was hij tevreden, alleen op het aankleedkussen....verder was het huilen!!
    ik twijfelde...zal ik mijn zus vragen hem even over te nemen zodat ik de oudste op bed kan leggen (man aan t werk, zus is buurvrouw) of zal ik hem op bed leggen met het risico dat hij 30 minuten gaat krijssen maar hem wel de kans geven in slaap te vallen....de hele avond met hem rondlopen kon dan altijd nog....
    de laatste optie gekozen....en hij sliep binnen 10 minuten zonder gekrijs, wel wat gehuil....t was dus vermoeidheid dit keer....hij had de hele dag al onrustig geslapen, dus wellicht logisch...maar ja...t blijft keer op keer aftasten...

we gaan woensdag naar osteopaat, gewoon voor de zekerheid. Baat het niet, schaadt het niet......
    en anders laat ik het cb nog ene keer naar zijn rode pukkeltjes kijken...naar mijn idee warmteuitslag doordat we hem inbakeren....maar ja...you never know.

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja het is best een vermoeiende tijd! Ik heb haar ook wel eens moeten laten huilen als ik mijn zoontje op bed moest leggen. En mijn man werkt vaak rond die tijd dus ken het probleem!

Dat had ik ook met ostheopaat: baat het niet...

Fijn te horen dat hij binnen 10 minuten sliep. Zes weken is ook echt het krampjes hoogtepunt.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als jij denkt aan een allergie, zorg dan dat je snel bij een bioresonantietherapeut laat testen! Bloedtest en huidtest waar je bij de HA een verwijzing voor kan krijgen, zijn (zeker bij lichtere allergieen) niet betrouwbaar namelijk...
    Hier heeft de BRT uitsluitsel gegeven en ons meisje knapt echt zo enorm op. Zelfde symptomen als die Merel (geloof ik?) op de vorige pagina noemde en alles is weg. Plus trouwens ook tig keer komen per nacht voor een voeding, en we hebben inmiddels 2 goeie nachten achter de rug met maar 1 nachtvoeding! :D

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Rozemarijke: Petra's kleintje is zes weken. Testen kan nooit kwaad maar het zijn wel leeftijdsadequate symptomen...

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Nikita: ja, alleen wordt wel vaak direct bij krampjes geroepen dat het normaal is, terwijl het er vooral aan ligt hoe heftig ze zijn... Hier werd het ook afgedaan als normaal, maar achteraf was de heftigheid van de krampjes echt ABnormaal :( Wist ik veel....

Dus even voor de duidelijkheid: krampjes waar ze wel wat last van hebben, maar verder wel slapen enzo (ook als dat ietsje moeizamer gaat), die zijn niet direct reden om aan een allergie te denken.
    Krampen zoals Thirza ze had, waarbij de overdag helemaal niet meer sliep (let wel: baby van 3-4 weken!) en 's nachts alleen nog met hulp in slaap kwam na een uur wiegen en direct wakker als ik 'r weglegde: DAT is abnormaal en reden om verder te zoeken...

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gaat het nou over je zoontje of over de dochter van je zus?

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/166321-6-maanden-oud-nichtje-slaapt-kort-slapen-jullie-kindjes-leeftijd-tips-2.html

Je bent wel een volhouder he? En ik heb gezien dat je al erg veel topics hebt geopend voor hetzelfde probleem... Je hebt al erg veel tips gehad, ik weet niet wat je verder nog wilt? Misschien is het beter om dit met artsen te bespreken in plaats van in "10" verschillende topics op dit forum? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik denk echt dat je hier niet mee op schiet...

Deel Deze Pagina