Even mijn verhaal doen bij een prof-iemand.... Ik heb een megacolon (uit de hand gelopen spastische darm zeg maar). Ben nu zeven weken zwanger en heb erg vaak pijn. Dit gaat gepaard met winderigheid en het gevoel verstopt te zijn, maar mijn ontlasting is juist veel dunner dan normaal. Met name 's nachts heb ik veel last en als ik dan iets eet neemt het tijdelijk af. De ene dag is erger dan de andere dag. Op momenten dat de pijn iets langer aanhoudt straalt het door naar mijn onderrug. Ik kan wel zeggen dat het lijkt alsof ik een combi van ongesteldheidpijn, misselijkheid, verstoppingspijn en behoorlijke aandrang in mijn darmen heb.... De verloskundige stelde mij erg prettig gerust (niet dus) door eerst te zeggen dat ze bij buikpijn altijd het eerst aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap denken....maar dat zou dan zijn zonder de darmklachten. Ik mag weer bellen als ik de pijn zonder de darmklachten heb. Eigenlijk vraag ik hier om een soort second opinion. Is dit misschien een combi van darmklachten en bandenpijn? Of heb je nog geen bandenpijn met zeven weken? Ik hoop dat jullie me iets meer gerust kunnen stellen dan mijn eigen verloskundige. Gelukkig heb ik volgende week een eerste afspraak en 1 november al de echo....maar tot die tijd......ik zou graag weer ietsjes beter willen slapen.... groeten Judith
hoi Judith, de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ERG klein. Ik denk zeker dat jouw buikpijn komt door je darmen (daar zul je extra last van hebben door de hormonen) en door bandenpijn, dat kun je al hebben vanaf 5 weken. Ik zou me geen zorgen maken. Als de pijn ondraaglijk wordt is dat altijd een reden om contact op te nemen. Paracetamol mag je overigens geurst nemen in de zwangerschap. Ik zou rustig de echo afwachten. Mirjam
Dag Mirjam, Dank voor het antwoord. Moet zeggen dat het de laatste twee dagen al iets beter gaat. Natuurlijk krijg ik dan weer die vreselijke zwangere-dames-gedachten van "oh, als het er nog maar zit", haha...het wordt tijd voor de echo, gelukkig nog maar vier weekJES.... Maar, je hebt me in ieder geval meer gerust gesteld. De verloskundige zei zo stellig direct dat ze bij buikpijn aan buitenbaarmoederlijk moesten denken....jouw antwoord doet me zeker goed Groeten Judith