Aambeien?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tinkywinky, Dec 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

Sep 10, 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Hallo verloskundige,

Ik heb een vraag die je denk ik ook niet elke dag krijgt :D

Ik ben er van op de hoogte dat je tijdens of na de zwangerschap last kunt krijgen van aambeien.
    Als ik op internet kijk, zien aambeien er op de plaatjes een beetje uit als rode gezwelletjes/tumorretjes zeg maar.
    Hetgeen ik last van heb is dat (volgens ons zelf) de huid/plooien van het poepgat die normaal gesproken naar binnen gevouwen zitten, naar buiten zijn gekomen. Flapjes huid is niet hetzelfde als rode gezwelletjes, waardoor ik denk, dan heb ik toch geen aambeien?
    Ik heb dat zo eens een paar weekjes af gewacht met het idee, als straks mijn darmen weer wat rustiger zijn en ik niet meer een paar keer per dag last heb van "spetterpoep" dan zal het vast wel weer weg trekken.
    Dat is dus niet gebeurt en met het afvegen begint het nu ook wat geirriteerd te raken.
    Ik weet niet welke zoekwoorden ik zou kunnen gebruiken op google om op te zoeken wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan zou kunnen doen, vandaar dat ik mijn gezellige vraag toch eventjes hier stel.

Zijn dit toch aambeien en zou ik nu bijvoorbeeld aambeienzalf mogen smeren?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk dat het toch aambeien zijn. Probeer gewoon een zalf en kijk of het helpt. Theranal of sperti bijvoorbeeld.

Mirjam

Share This Page