Heb afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit gelukkig. Alleen toen we na de echo plaatsnamen om het formulier door te nemen, zag ik dat de BPD links buiten het grafiekje stond (dus echt buiten de strepen)) en HC in het midden (gemiddeld). Ze heeft er uit zichzelf niet veel over gezegt. Bij navraag zij ze dat het kon zijn dat het hoofdje wat naar achter lag en dus niet goed opgemeten kon worden. Bij diagnose en conclusie SEO staat dat er geen afwijkingen en bijzonderheden zijn gezien. Daaronder staat voor mijn gyn. gezien biometrie groei goed vervolgen. Extra info: 2 weken voor deze medische echo ben ik bij de gynacoloog geweest en bij het meten van het hoofdje kwam die precies op de dag uit dat ik ook daadwerkelijk was. Dus schrok nu een beetje van deze nieuwe uitslagen. Nu heb ik toch 2 vraagjes waar staat nu die BPD en HC precies voor! En wat kan bovenstaande nu precies betekenen kan het zijn dat het hoofdje dan 2 weken al niet meer groeit ofzo.
Hoihoi, HC staat voor headcircumference of wel de hoofdomtrekm BPD staat voor biparietale diameter dat is een meting van oor tot oor. Het geeft aan dat het hoofdje iets smaller is. Hoe zien jou en je partners hoofd er uit, smal of rond, want waarschijnlijk heeft jullie kindje het hoofdje van een van jullie! Imke
We hebben beide een lang smal gezicht! Dus je denkt niet dat ik me zorgen hoef te maken. Heel erg bedankt voor je antwoord!