Gewicht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liesben, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo dames :)

Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger.
    Nu is mijn vraag, hoe zit het met jullie gewicht? Ik sta al weken "stil". Ik ben in totaal nu zo'n 7-8 kilo aangekomen, maar de laatste weken dus niets. Je zou juist verwachten dat je nu wat meer aan gaat komen, dacht ik.
    Kindje groeit goed vlgs de vk. Ik voel hem ook steeds hoger, hij probeert zich as we speak door mijn ribbenboog heen te wurmen. Ook is hij flink beweeglijk.
    Ik eet wel iets minder de laatste tijd merk ik, maar nog steeds goed.
    Ik maak me niet direct zorgen hoor, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen.
    Zal je zien, vanaf nu ga ik 2 kilo per week aankomen :D

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

;)
    Niemand? Hmm, jammer.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Niet erg toch?? Zolang jouw kleintje goed groeit en jij gezond eet is er niets aan de hand lijkt me! Ik zou er blij mee zijn aangezien je dan ook geen extra kilo's hoeft kwijt te raken :)

Ik ben al 9 kilo aangekomen dus baal daar flink van en probeer het te beperken tot 15 of zo...hopelijk blijf ik ook stil staan binnenkort!!!!

4. el26

el26 Lid

27 nov 2007
    39
    0
    0
    Hoef je je geen zorgen over te maken hoor! Ik ben de eerste 34 weken van mijn zwangerschap in totaal 5/6 kilo afgevallen en op het laatst iets aangekomen. Toen ik bevallen ben woog ik nog 1 kilo onder mijn startgewicht. Ik heb een gezonde dochter van 7 pond gekregen...dus je hoeft niet perse aan te komen hoor!!;)

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ik ben nu 21 weken en 2 kilo afgevallen... Wel begint mijn buikje nu buikje te worden, maar ik blijf zo misselijk dat ik nog steeds leef op brood met kaas of brood met chocopasta...

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik kwam pas met 34 weken aan bij de laatste. Vond dat ook wel fijn want ik kwam toen dubbel zo hard aan, moet er niet aandenken hoeveel het was geweest als ik de hele zwangerschap was aangekomen haha......

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi bekende, ik ben ook pas zo'n 7 kilo aangekomen. Steeds maar een beetje aangekomen per keer dat ik me woog. Ben benieuwd hoeveel er nog bij gaat komen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier gaat het ook erg in sprongen. Eerst van 8-10 weken een kilo eraf, bij 15 weken in een week weer een kilo eraf. Daarna met 19-21 weken 3 kilo erbij. En nu alweer 3 weken stabiel..
    Bij mijn 1e groeide ik ook zo in sprongen. Nu met 24 weken op +1 kg. Bij mijn 1e was dat met 22 weken en bij 41 weken op +7. Dus gaat aardig gelijk op. En dat was een 8-ponder. Dus maak me geen zorgen ;)

9. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik ben wel behoorlijk aangekomen tijdens deze zwangerschap, maar toen ik 34 weken was zag ik inderdaad bij de controle bij de vk dat ik ook niets was aangekomen de laatste weken. De laatste controle wel weer 3 kilo en waarschijnlijk is dat het wel. Volgens de vk kom ik nu niet / niet veel meer aan omdat ook het vruchtwater zou afnemen en het kindje ook niet veel meer in gewicht toeneemt. Ik ben benieuwd, moet vanmiddag weer op de weegschaal!

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier tot week 26 flink aangekomen en toen 4 weken niks en nu weer aangekomen (vooral vocht)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik loop trouwens bij de gyn en die heeft nog nooit met één woord gerept over mijn gewicht. Heb me nog nooit hoeven wegen.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier vroeg de VK bij de intake hoe zwaar ik was. Als ik in de buurt van de 100kg zou komen, dan moest ik het wel zeggen, aangezien ik dan niet boven mag bevallen (ambulance broeders mogen je dan niet van de trap tillen, arbo dingetje). Dus dan moet je een benedenbed regelen.

Bij de gyn is dat niet zo, als je toch al in het ziekenhuis bevalt..

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb een te hoog BMI, en weeg inmiddels 100+. Toch hebben ze (de vk) bij mij nooit iets gezegd over niet thuis mogen bevallen...Niet dat ik dat van plan was, maar toch. Wel moet ik iedere controle op de weegschaal. Toch apart dat overal andere regels gehanteerd worden.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is er 1 van de 3 verloskundige die ernaar vraagt, is van de oude stempel zegt ze...hoeft dus niet meer tegenwoordig.

En boven de 100 kilo mag je wel thuis bevallen maar het wordt geadviseerd om beneden dan alles klaar te zetten, mocht je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten en je ligt boven dan wordt de brandweer ingeschakeld...en dat wil je niet.

15. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ben 36 weken en 22 kg aangekomen...
    pfff ik schrok er zelf van ..

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ben de eerste 17 weken ongeveer niks aangekomen. Eerst afgevallen, was niet misselijk maar wel veel minder eetlust. Daarna weer op mijn startgewicht met 17 weken. Ik vroeg me ook af of dat kwaad kon maar de vk zei dat zolang je zelf geen ondergewicht heb de baby neemt wat hij nodig heeft en er niet onder zal lijden. Dus ik zou me geen zorgen maken. Bij mij is het wel weer goedgekomen trouwens, zit nu op 5,5 kg boven startgewicht.

Deel Deze Pagina