Gewicht

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kristel0, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Begon mijn zwangerschap met 65.3 kilo en de dag voordat ik beviel woog ik 104.6!!!!!:$
    Nu meer dan 3 jaar na de bevalling ben ik 72 kilo precies en heb ook niet het idee dat het weg wil trekken.
    Het zit vooral op mijn heupen en kont!

2. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ik ben 2 weken en 3 dagen geleden bevallen en durfde me vandaag voor het eerst te wegen. Ik was 15 kilo aangekomen en ben er al 11,5 kwijt!
    En ik heb er niets voor gedaan. Ik geef flesvoeding.

3. mroos

mroos Niet meer actief

Ik was 20 kilo aangekomen, na een maand was er 15 af, na een jaar weer 20 haha.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel ik ben aangekomen, ik gok weer rond de 20, en ik ben benieuwd hoe snel het er nu afgaat.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Grrrr..... ik moet mn bericht zelfs gaan bijstellen.... :x :) :(

Heb net 2,5 week vakantie gehad en ben de laatste weken behoorlijk gegroeid. Na het stoppen met de BV zat er al zo 3 kilo bij.... en nu ben ik nog weer aangekomen. Ben verdikkeme net zo zwaar als met 24 weken zwangerschap!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik was bij mijn eerste zwangerschap +25kg bijgekomen (ben na de 25kg niet meer op de weegschaal gaan staat :p) dit was ik na 1 1/2 jaar geheel kwijt (geen borstvoeding gegeven)

bij mijn 2de zwangerschap was ik 24kg aangekomen, ik was het meeste gewicht binnen 6 maanden kwijt waarschijnlijk ook omdat ik borstvoeding gaf. toch waren de laatste kilo's erg moeilijk. totdat ik ben gaan sporten en lijnen. mijn dochtertje is nu 14 maanden en ik ben 26kg kwijt dus zit nu onder mijn begin gewicht van voor de zwangerschap. ik heb overgins 1 jaar borstvoeding gegeven en toen ik gestopt ben, ben ik ook gaan sporten en gaan lijnen en dat werkt prima :D .

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier iets van 13 kilo aan gekomen waarvan er 4 bleven hangen. Laatst had ik er genoeg van dus na een maand lijnen (en niet sporten) ben ik weer terug op gewicht. Ik laat veelal de koolhydraten uit mijn dieet en eet niets met suiker, ook niet verborgen suiker. Dan gaat het best snel.

Charlie

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik ben 12 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.
    1 week na de bevalling stond ik op de weegschaal en was er al 10 kilo af! Nu 2 weken na de bevalling zit ik al weer een kilo onder mijn startgewicht. Dus al 13 kilo afgevallen.
    Ik geef wel borstvoeding, dus misschien dat dat ermee te maken heeft?

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk dat voor sommigen het geven van borstvoeding zeker helpt. Ze zeggen toch dat de extra vetopslag voor de borstvoeding is?? het neemt natuurlijk veel energie van je lichaam dus moet je wel goed blijven eten. Het zal wel per lichaamsbouw verschillen ook. Ik heb geen bv gegeven dus tja....dan wordt het dus lijnen!! Ben blij dat het me is gelukt maar een kilo of 2 onder dit gewicht mag van mij ook!! naar de sportschool dus ben ik bang ;).

Charlie

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik was bijna 20 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap.
    Direct na de bevalling was ik zo'n 7 kilo kwijt, en de eerste paar weken daarna verloor ik (heb elke dag gewogen :)) ongeveer 500 gram per dag. 3,5e kilo per week dus, dat moet haast alleen vocht zijn geweest. Daarna ging het wat langzamer, maar na 3 maanden paste ik al mijn oude kleren weer en even later moest ik zelfs vechten tegen ondergewicht! Door de borstvoeding, dat koste me een hoop energie. Ik maak me dus niet al teveel zorgen meer voor deze keer ;)

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    ik was 16kg aangekomen, na de bevalling was er 6 kilo af. In het begin ging het afvallen vrij vlug na een paar weken rustiger en met 5 maanden zat ik weer op mijn oude gewicht. Nu zit ik er net iets onder (wat niet nodig was) ik heb wel borstvoeding gegeven.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.837
    3.630
    113
    Ik was door de misselijkheid eerst 11 kilo afgevallen, aan het einde van de zwangerschap zat ik uiteindelijk op het precieze gewicht van voor mijn zwangerschap. Sinds de bevalling ben ik 7 kilo lichter als voor mijn zwangerschap. Niet echt het traditionele verloop dus, maar wel prettig, beste dieet dat ik ooit het gevolgd (maar niet het leukste! ;))

12. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier 20 kilo aangekomen, waarvan er nu nog 5 zitten.
    Helaas was ik voordat ik zwanger was ook alweer wat kilo's aangekomen dus heb nog even te gaan maar goed van mijn zwangerschap zelf nog 5..

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik was 14 kilo aangekomen, en binnen 6 weken was alles weer weg:D
    En ik geef borstvoeding...

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was 12,5 kilo aangekomen en alles is er vanaf.

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik was 15 kg aangekomen en na 7 dgn was alles er weer af ik gaf brostvoeding. moet er bijzeggen dat er 5kg aan kind in mijn buik zat.hihi

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik begon de zwangerschap met 75 kilo, eind van de zwangerschap 89 kilo en nu weer 74,5 kilo :D (bijna 8 maanden na de bevalling) geen borstvoeding, wel 2 maanden gesport en nu 1 maand fulltime gewerkt, met veel loop en sjouw werk ;)

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik was 11 kilo aangekomen en vlak na de bevalling was ik al snel 7 kwijt. Die laatste 4 overgebleven zijn er inmiddels 6 geworden helaas maar vanaf vorige week ben ik meer aan het sporten en minder aan het eten en hoop ik over een paar maanden alles er weer af te hebben.
    Ik geef nog steeds borstvoeding....

18. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik was 6 kilo aangekomen en ben nu bijna 4 maanden na de bevalling 30 kilo lichter.Ik lijn niet hoor.....geef wel 3-4 keer per dag borstvoeding en omdat onze kleine man koemelkallergie heeft neem ik zelf ook geen koemelk en koemelkprodukten.Ik was trouwens wel veelste zwaar en ook wel erg blij met het gewichtsverlies.:)

19. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik was 30 kilo aangekomen, en ben er nu zo'n 20 kwijt.. Nog 10 te gaan dus!!
    Ik geef wel borstvoeding, maar heb niet echt het idee dat dit bijdraagt..

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik was zo'n tien kilo aangekomen. Week na de bevalling pas gewogen en er moet nog zo'n 2 kilo af. Wel een beetje een lubberbuikje, maar is al minder dan gelijk na de bevalling. Geef geen bv trouwens.

Deel Deze Pagina