Hallo, Onze zoon zal volgende week d.m.v. een keizersnede met 38 weken geboren gaan worden. Hij zal niet dysmatuur zijn, maar wel wordt hij klein geschat. Een paar dagen geleden werd hij op 2200 gram geschat. Dan is geschat gewicht volgende week ca. 2500-2600 gram. Nu had mijn eerste zoon bij 3200 gram nog maatje 50 aan. Dat zat prima. Adviseren jullie om toch één/twee pakjes maatje 44 te kopen voor het geval hij idd klein is of zou hij met 2500 gram in maatje 50 passen. Vind het ook zielig als de kleertjes veel te groot zijn. Hier zullen genoeg mama's met ervaring zijn. Alvast bedankt!
ik heb nog drie rompertjes maat 44 voor je liggen, 2 weekjes gedragen, interresse? mijn zoontje met met 37 weken geboren en woog 2600 gram en 50/56 was megagroot.
Hier een geboren met 38,3 week en hij woog 2850 gram, alleen kleertjes in maat 50 en die waren echt veel te groot. Achteraf dus ook spijt dat ik geen pakjes had in 44/46, zou er alleen niet teveel van kopen, ze groeien zo snel.
Zou wel iets aanschaffen in 44. Mijn oudste twee kids waren ook klein en hebben ook 44 aangehad. Paste toch beter dan 50, dan slobbert alles. Maar zou niet te veel kopen want ze zijn er zo uit!
Ja zou ook wat 44 halen. Mijn dochter is geboren met 2700 en nu 2900 en draagt ook nog maat 44. Ik had maar 1 pakje in deze maat en heb er nog 2 bij moeten haken. Maat 50 stond echt niet mooi.
Dankjewel voor de reacties! Ja, vond het lastig. Ze kunnen er natuurlijk naast zitten alhoewel ik al div.groeiecho's heb gehad en de kleine altijd ca. 2-3 weken in groei achter loopt. Zal vast ook vaak voorkomen dat ze uiteindelijk groter zijn dan geschat. Is dat bij één van jullie het geval geweest? En was, het gewicht uiteindelijk zwaarder of lichter dan geschat? Maar denk idd dat hij ook met bv. 2800-2900 gram nog even mooier in maatje 44 past. Zal idd niet teveel kopen. Vind het echt spannend worden nu. Ook of hij een goede start zal hebben en zich goed warm kan houden. Wordt m'n 1e keizersnede. Zoon 1 was er pas na dik 40 weken uit zichzelf en die ging als een speer!