Gewicht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manyi, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik was aan het begin van mijn zwangerschap ook rond dat gewicht. Ik ben helaas heeel veel aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik weet niet eens precies hoeveel maar zeker wel 25. Ik wilde het opgegeven moment niet meer weten. Ik ben vooral na de 27 weken heel veel aangekomen. Ik heb nooit iets te horen gekregen over mijn gewicht. Ik had wel diabetes tijdens de zwangerschap. Zelfs na de zwangerschap is mij niet 1 keer door iemand gezegd dat ik MOET afvallen. Wel is gezegd neem de tijd het moet niet te snel.

Maak je er vooral niet te druk om. Zolang je gezond eet en beweegt doe jij het goed meer kun je niet doen.

2. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb ook wat overgewicht (1.56 m met 68 kg), bij de eerste zwangerschap 26 kg bijgekomen, meteen bij het bevallen al 15 kg terug kwijt. De rest van de kilo's was puur vocht, duurde alleen wat langer voordat ik dat kwijt was door de medicatie die ik inneem.
    Nu al weer 20 kg bijgekomen terwijl ik toch echt niet overdreven veel eet of snoep. Tot nu heeft de gyn er nog niets van gezegd, terwijl ik de eerste keer wel telkens te horen kreeg dat ik op moest letten met bijkomen.
    Ik trek het me niet aan. Die kilo's daar denk ik wel aan na de zwangerschap.
    Maak je er niet te druk om.

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    #23 babbel1983, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
    Hier ook last van overgewicht. Toen ik zwanger werd had ik een BMI van 35.1, vrij hoog dus. De verloskundige heeft me toen wel gewaarschuwd ivm gevaren op hoge bloeddruk en zwangerschapssuiker en geadviseerd naar een dietiste te gaan. Inmiddels ben ik 19 weken zwanger en helaas bijna al 10 kilo aangekomen. Had het hier laatst met de verloskundige over, las nl op internet alleen maar verhalen van vrouwen die bijna niet aan waren gekomen de eerste 20 weken van de zwangerschap. Zij gaf aan dat een gemiddelde van 15 kilo aankomen tijdens de zwangerschap normaal is en dat elke vrouw anders zwanger is. De ene komt veel aan in het begin, de andere in het midden en weer de andere aan het eind. Ze gaf wel aan dat het goed was om in de gaten te houden en dat ik uiteindelijk zelf degene ben die beslist wat ik in mijn mond stop. Heb zelf niet het idee dat ik die 10 kilo er bij heb gegeten met alleen maar lekkers en dat het ook wel echt door mijn zwangerschap komt, al heb ik natuurlijk ook periodes gehad waarin ik heb toegegeven aan mijn drang voor lekker eten. Wel probeer ik nu echt beter op te letten op wat ik eet, omdat ik bang ben om zwangerschapssuiker o.d. te ontwikkelen door mijn overgewicht.
    Maar mijn verloskundige maakte er in ieder geval niet zo'n groot probleem van kreeg ik het idee en gaf me alleen als tip aan om goed op mijn eetpatroon te letten en indien nodig nogmaals een afspraak te maken met de dietiste.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat een nonsens zeg !
    Word wel erg lastig met alleen al een baby van 3 kg !

Deel Deze Pagina