38 weken, verhoging bloeddruk

Discussion in 'Zwangerschap' started by schoentje24, Mar 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,

In een ander topic over diarree gehad en dat ik me niet lekker voelde. Ik heb thuis een bloeddrukmeter, bij mn 1e zwangerschap ben ik met 38.5 ingeleid door een te hoge bloeddruk.
    Vandaag toch maar eens gemeten, aangezien ik aanhoudende koppijn heb zonder koorts. Zat op 129/81. Deze hele zwangerschap is mn bloeddruk super laag geweest.. de verloskundige was daar erg blij mee.

Wat zal ik hiermee doen? Woensdag moet ik op controle. Afwachten? Of morgen even bellen of ik langs kan komen voor de bloeddruk te meten?

2. IrisN

IrisN Niet meer actief

Absoluut bellen... Ik had zelf al twee dagen hoofdpijn en iets verhoogde bloeddruk, maar wel een zwangerschapsvergiftiging.. Laat de verloskundige maar langs komen om je urine te controleren op eiwitten.. Laat je het even weten?

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Op zich is je bloeddruk best netjes. Maar het gaat niet om de waarden, maar om de stijging. Echter ben je al 38 weken, dus de stijging is niet echt vreemd.

Ik heb bijna de hele zwangerschap rond de 60 onderdruk gehad. Nu zit ik rond de 85. Pas als ik de 90 aantik wordt er wat mee gedaan, maar dat is ook meer omdat de kans op zwangerschapsvergiftiging bij een tweede zwangerschap, na een PE-vrije zwangerschap, met tevens dezelfde partner, redelijk klein is.

Desalniettemin zat ik vanmiddag zelf bij de Daycare, omdat ik aanhoudende hoofdpijn heb :D en een thuismeter een vage uitslag gaf. Dus ik ben zeker een voorstander van: bij twijfel bellen!

4. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Zeker even bellen gezien je vorige zwangerschap. Op dit termijn beter te vaak te weinig! Hoop voor je dat het niets geks is!

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik ga morgen even bellen. Mn bloeddruk is iets gezakt. Ik kijk het even aan en meet morgenvroeg nog even. Als t dan niet lager is ga ik bellen

6. Dat is een hele mooie bloeddruk hoor. Ook al
    Zat je laag. Het is pas te hoog als de
    Onderdruk de 90 voorbij gaat. Dus no worries

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Aan het eind van de zwangerschap word je bloeddruk sowieso wat hoger dan voorheen.
    Vind jou bloeddruk nog netjes :)

Het is, volgens veel verloskundigen, pas zorgelijk wanneer je bloeddruk boven de 140/90 is.

8. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ivm met je hoofdpijn direct bellen.
    Ik zat bij mijn eerste zwangerschap ook altijd erg laag. Ineens knallende koppijn. Was weekend em dacht bel maandag wel.
    Dit dus ook gedaan.
    Kreeg om mijn donder en werd meteen doorgestuurd aangezien mijn bloeddruk ook verhoogd was.
    De volgende dag direct terug komen en werd ingeleid.

9. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Het ligt eraan wat voor bloeddruk jij normaal hebt. Als je van jezelf een lage bloeddruk hebt, bijvoorbeeld 100/60 en nu 130/90 dan is er een flinke stijging. Dan moet er wat gaan gebeuren.

Ik heb vanaf week 28 een verhoogde bloeddruk. Afgelopen week was het 's avonds 140/90 en 's morgens 130/90. De onderdruk was op het randje. Bloed en urine weer nagekeken, want was ook al tijdje misselijk en overgegeven, maar geen zw vergiftiging. Wel wat laag HB-gehalte. Als onderdruk hoger zou worden, zou ik medicijnen krijgen om bloeddruk omlaag te krijgen.

In jouw geval zou ik zeker bellen, omdat je bloeddruk normaal lager is en je hebt aanhoudende hoofdpijn.

10. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Vanmorgen gemeten en toen was de bloeddruk weer normaal. Mijn dochtertje is ook ziek, dus ik denk dat we iets onder de leden hebben. Ik hou het wel nog in de gaten. Bedankt voor jullie reacties.

Share This Page