Even van mij afschrijven!

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovekisses, Dec 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag meiden!

moet even mijn verhaal kwijt want zit echt even in een dipje..
    Ik heb een zus waar ik een hele slechte band mee heb.. Alles wat ik ooit heb gedaan in mijn leven wilde zij nadoen om zo indruk te maken op onze vader. Vaak lukte dat ook nog.. en was vaak door haar spelletjes ook nog is de zwarte schaap terwijl zij bijvoorbeeld diegene was die verkeerd bezig was en ik niet.

Nu was ik 3 maanden geleden gestopt met de pil om zwanger te worden. 2 weken na het stoppen kreeg ik te horen dat mijn zusje zwanger is. Kreeg gelijk een naar gevoel en wist niet waarom. Natuurlijk omdat zij toen zwanger was en ik nog niet maar verder zat er nog iets niet lekker.

Nu ben ik bijna 2 maanden zwanger en vertelde dit recentelijk aan mijn familie en vader.. Mijn vader reageerde nogal kortaf en kon dit niet plaatsen.. normaal zou hij namelijk dolblij zijn! dat was hij immers ook voor mijn zusje.

Nu krijg ik net te horen via een ander familielid dat mijn zusje de hele boel aan het bespelen is (zoals altijd). Zij heeft mijn vader ervan weten te overtuigen (samen met bijna de rest van alle familieleden) dat ik nu alleen zwanger ben omdat ik jaloers was op mijn zusje en om haar te stangen! Wat de rest van de familie niet wist, was dat ik al een kind wilde voordat ik hoorde dat me zus zwanger is.

Nu voel ik mij heel erg verdrietig en weer in de zeik genomen..
    Hoe los ik dit nu op??

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2 Floortje27, Dec 30, 2012
    Last edited: Dec 30, 2012
    Jeetje wat een vervelende situatie!
    Lastig dat je zus het zo speelt, en ook dat je het gevoel krijgt dat familieleden niet zo enthousiast zijn als jij had verwacht.

Tsja een oplossing... Heb je weleens met je zus gepraat over wat ze doet en hoe dat voor jou is en voelt? Misschien dat het haar wat inzicht kan geven? Sterkte en probeer zelf wel de blijdschap vast te houden! Wat zegt je partner ervan?

3. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee met mijn zus praten heeft absoluut geen zin.. Zij is juist heel doordacht.. zij doet dit allemaal bewust.. hoe meer het mij kwetst hoe blijer zij word.. zit alleen maar jaloezie achter haar. het gaat al mijn hele leven zo

4. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook niet met haar in 1 huis opgegroeid.. dus een zusterband is er ook niet.

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi beschreven, zo is het! Zeker als het geen zin heeft om in gesprek te gaan.

6. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaa ik ga er zeker van genieten! misschien wel even met me pa praten en de rest kan allemaal lekker door de ... zakken.
    Zij is jaloers omdat ik dolgelukkig ben met mijn partner en alles op orde heb.. dus heb haar er misschien idd meer mee als ik er geen aandacht aan geef..

7. Diamonds82

Diamonds82 Actief lid

Nov 9, 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, vroeger was mijn zus ook zo. Altijd strijd om de beste, slimste en weet ik veelste te zijn. Lukte ook. Ik sloot me altijd af van iedereen en zij was de lieveling. Het heeft mij heel veel pijn gedaan. Want ik was altijd voor haar in de weer. Zelfs nadat zij getrouwd was en kinderen kreeg, was zij het niet eens met mijn " levenswijze" en maakte mij zwart bij de familie.

Maar weet je? Jaren later heeft zij kennelijk het licht gezien. Ze heeft ook heel wat meegemaakt en isinmiddels geïmmigreerd. Ze heeft spijt van alles en is echt veranderd. Ik mis haar zelfs nu ze weg is. En als ze hier komt in vakanties zijn we beste maatjes.

Ik hoop dat je zus ooit ook het licht zal zien, maar voor nu: negeer haar.
    Zolang je laat zien dat het je geen moer doet, zal ze opgeven!
    Praat helemaal niet over je baby. Wedden dat je ouders en familie dan zoiets zullen hebben van: oh, ze is er kennelijk helemaal niet mee bezig.
    Maar ondertussen wel lekker genieten en dan samen met je man! De rest is bijzaak!!!

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Dit los je niet op behalve door het naast je neer te leggen. Zo lang je het spel meespeelt en gaat zitten vissen wat er allemaal bekokstoofd wordt, zolang je dit soort berichten post, maak je zelf deel uit van het probleem denk ik. Negeren, je weet zelf hoe het zit en als mensen faar een probleem mee hebben: their loss.

Verder, het is misschien moeilijk voor te stellen, maar het is niet echt een must dat iedereen enthousiast is over jouw zwangerschap. Het is jouw kind, jij moet er blij mee zijn. Als anderen dat ook zijn is het niet meer dan mooi meegenomen. Maar je kunt mensen niet verplichten.

9. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa bedankt voor jullie tips! Deed me al goed.nu ik weet dat mensen mij begrijpen en luisteren.

Het is misschien beter als ik dit bericht verwijder.. ook voor mezelf om het los te laten.

Weten jullie hoe ik dit bericht kan wissen?

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    #10 Berte, Dec 31, 2012
    Last edited: Dec 31, 2012
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel begrijpelijk vind van je schoonfamilie. Ik kan me voorstellen dat je schoonzusje (en dus ook haar familie) het nog heel moeilijk heeft met haar verlies en daarbij alle complicaties die bij een bbz komen kijken (verlies eileider, verhoogde kans op bbz in de toekomst, etc.).

Ik vind het heel vervelend dat je schoonfamilie niet reageert zoals je hoopte dat ze zouden reageren, maar ga er maar even vanuit dat je schoonzusje nog wel begrip nodig heeft totdat ook zij een keer een doorgaande zwangerschap heeft. Dat is echt niet na een paar maanden over. Jij bent pas 12 weken zwanger, hoe lang is het voor je schoonzusje geleden dat ze een bbz had?

Dat wil helemaal niet zeggen dat je schoonzusje niets met jouw zwangerschap te maken wil hebben en dat ze het je niet gunt of meer van dat soort dingen. Maar het is zeer waarschijnlijk wel te confronterend voor haar dat zij niet voor het volgende kleinkind voor je schoonouders de moeder zal zijn.

Aan jou de keuze of je hier nog begrip voor wilt opbrengen, maar ik kan je nu al vertellen dat als je schoonzusje over een half jaar niet zwanger is, dat ze het zeer waarschijnlijk ook nog moeilijk heeft met jouw kraambed.

Nogmaals, dat zegt helemaal niets over wat zij voor jouw kind voelt, maar alles over de pijn van haar verlies.

Tja, dat de rest van de schoonfamilie zich nu geen houding weten te geven, jammer, maar dat komt vanzelf wel.

11. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik dit bericht wissen?

12. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Volgens mij kan je zelf geen topics wissen.... Misschien even contact met een van de beheerders?

Meid, wat vervelend dat je zus zo is en vooral vervelend dat de familie haar gelooft! Wat zeggen je familieleden wanneer jij zegt dat je allang van de pil af was zonder dat je wist dat je zus ook bezig was?

Overigens snap ik 1 ding niet: jij schreef dat je vader nogal kortaf was toen hij hoorde dat je zwanger bent. Maar wist je zus dat dan al eerder dat jij ook zwanger bent???

Ik zou zeker proberen om een goed gesprek aan te gaan. Jouw kindje moet net zo welkom zijn in de familie als alle andere neefjes en nichtjes.
    Haalt dit niks uit dan zou ik ze links laten liggen. Deel je vreugde dan met mensen die wel blij voor je zijn en die er voor je zijn.

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je kunt je bericht wel wissen door je eerste post te wijzigen (staat rechts onderin naast quote) . Je kunt dan gewoon je tekst weghalen.

Groetjes

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Alsof je zelf iets te bepalen hebt in het zwanger worden (als je actieve kinderwens hebt):(
    Heel jammer dat je vader zo reageerde, dat je fam zich laat indoctrineren door je zus. Kun je nog met je vader praten dat jou zwangerschap los staat van die van haar, dat jij gewoon ook een kinderwens hebt?

Lastig, ik hoop dat het wel opgelost wordt en je fam ook blij voor jou kan zijn

15. Luja

Luja Niet meer actief

Lekker in hun eigen sop laten gaarkoken die zus!!
    (en je familie ook, als ze die achterbakse praatjes geloven)

Jij had een kinderwens en bent ontzettend gelukkig met het kindje in je buik en dat is het belangrijkste! Heel veel geluk samen!:)

16. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Ik heb met me vader gesproken en die wilt het er niet over hebben.. duidelijk dus lijkt mij. Verder heb ik het achter me gelaten. Heb niemand van hun nodig. Mijn moeder steund mij en mijn vriend en dat is alles wat ik nodig heb en heb mijn grootste liefde in me buik en dankzij dat kan ik het makkelijker los laten omdat niets voor mij belangrijker is dan dat.
    Jullie bedankt voor al jullie tips en luisterend oor!

17. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat het zo moet gaan, waarom altijd die strijd beter te zijn.. dat merk ik aan mijn schoonfamilie ook. Maar goed fijn dat je moeder er wel voor jullie is. Ik zou ook mijn vader en zusje links laten liggen als zij jou niet willen geloven wat heeft gezellig doen dan voor zin. Maar goed dat is misschien makkelijk praten. Lekker genieten van je zwangerschap meis, denk aan jezelf en je kleine ukkie in je buik!

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Jemig wat een piep situatie zeg.. Jij moet nu lekker gewoon van je kindje genieten! Dat is belangrijk en vooral niet dat negatieve gedoe je vrolijkheid laten verpesten.

Je zegt dat in gesprek gaan niet helpt.. Je zegt dat ze het expres doet. Ik weet niet of ze dat letterlijk heeft gezegd of jij heel sterk dat gevoel hebt?
    Misschien blijkt het uiteindelijk heel anders in elkaar te zitten, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gespeeld heeft. Maar je situatie is wel heel herkenbaar. Zelfde hier tussen mij en me grote broer. Ik ben overal eerder mee terwijl ik een paar jaar jonger ben.. Eerder een beugel, eerder klaar met school, eerder op mezelf wonen, eerder getrouwd en eerder een kind. Hier baalt hij flink van. Hij had ook het idee dat ik het expres deed, in gesprek uitgelegd het is gewoon mij leven en ik doe wat ik wil doen ik sta daar niet eens bij stil en ga er geen rekening mee houden.
    Een gesprek heeft daarin wel geholpen om beter van elkaar te begrijpen hoe de ander er in staat. Het is niet dat we nu beste vrienden zijn maar het gaat wel beter.
    Soms kan een gespek best helpen ookal verwacht je dat van te voren niet, alleen al om voor jezelf op te luchten dat je kan zeggen hoe je er zelf van baalt. En wat de ander er mee doet.. tsjah dat is aan de ander

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wat een nare situatie. Je hebt al geprobeerd te praten dus ik zou het voor nu even loslaten en je concentreren op jezelf, je man en je buikje. Misschien komen ze dan vanzelf wel.
    Ik vind het verdrietig om te lezen dat je vader zo reageert. Ik vind het eigenlijk bizar dat je uberhaupt dat gesprek met hem hebt moeten aangaan. Jij bent toch ook zijn dochter? Hij kent jou toch ook langer dan vandaag? Kan hij niet gewoon blij zijn voor jou en dat hij 2 x opa wordt. We hebben het hier niet over een apparaat?
    Naast het feit dat de meeste mensen toch wel weten dat je kan besluiten dat je een kindje wilt, maar dat het niet in onze handen is wanneer dit precies gaat lukken. En dat de meeste toch echt niet aan een kind beginnen om een ander na te doen :(. dat hij dat van zijn eigen dochter denkt vind ik toch wel erg.
    Ik wens jou een hele fijen zwangerschap!

20. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker een vervelende situatie die me pijn deed. Inmiddels heb ik wel weer normaal contact met mijn vader. Hij wil nog niet praten over dr hele situatie maar hij heeft me duidelijk gemaakt blij voor mij te zijn en wil elke echo meemaken. En wat betreft mijn zusje hoef ik niet met haar te praten. Zij is het type meisje dat je hele leven kapot maakt als ze jaloers is op dingen die jij hebt. Nogmaals ben ik niet met haar in 1 huis opgegroeid en dus ook geen echte zussen relatie. Maar zij heeft mij heel veel nare dingen geflikt.. toen ik jonger was kon ik er niet mee om gaan omdat je niet verwacht dat iemand zo slecht en gemeen is. Nu weet ik goed hoe ik hiermee moet omgaan. Bedankt voor jullie lieve steun en woorden!

Share This Page