Rode bietensalade van groenteboer

Discussion in 'Gezondheid' started by marla, Oct 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hallo,

Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en ik heb vanochtend een bietensalade bij de groenteboer gekocht omdat ik nu echt enorm gek ben van rode bietjes.

Toen ik thuis kwam, begon ik te twijfelen.
    Mag ik dit wel eten of zouden jullie dit afraden? Ik zou dit nooit bij een groene salade doen, maar is dit anders voor rode bietjes?

Alvast bedankt!
    Marla

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik zou niet weten waarom het niet mag?
    En groene salade mag dat ook al niet meer ook nooit van gehoord

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het ook gewoon eten... Een groene salade ook.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom zou het niet mogen?;)

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Nou, dat hoopte ik dus ook :) en zou het zeker hebben gegeten bij de zwangerschap van mijn 2 meiden, maar laatst zei de VK dat ik moest uitkijken met groentes in de koelkast die al wat langer stonden. Tja, de inzichten lijken wel bij elke zwangerschap te veranderen. :(

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb echt nog nooit gehoord dat je geen groente mag eten die langer in de koelkast staat. :( Natuurlijk moet je geen bedorven en ongewassen groente en fruit eten, maar voor de rest mag alles. Heel vreemd advies...

7. beertje12

beertje12 Actief lid

Dec 10, 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Laat je niet bang maken en geniet er van.
    Als het aan sommige VK ligt of als je sommige verhalen op internet leest, mag je alleen nog droog brood en water ;)

8. Gewoon lekker eten!

En morgen niet schrikken als je urine of ontlasting wat rood-kleurig is... Dat komt dan ook door de bietjes :) (Ik schrok me rot toen ik rond de 10 weken een keer bietjes had gegeten en opeens rood-achtige urine had)

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Maar hoe lang is "wat langer" dan?
    Ik zou ook geen bruine verlepte sla meer eten die er al drie weken ligt maar gewoon een paar dagen?? Echt nooit van gehoord. Lekker eten zou ik zeggen. :)

10. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Groente en fruit moet je goed wassen.
    Salades en bereide groentes die al eventjes staan moet je mee uitkijken ivm kans op schadelijke bacterien als listeria.
    That's all.
    Verse salades etc kan je allemaal gewoon eten!

11. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Dat is dus waar ik bang voor ben. Bietjes kun je dus als een bereide groente beschouwen en bij de groenteboer staat het ook al even.

Anyway, ik had nog wat gegoogled en las ook over de goede kanten van bietjes: het helpt een open ruggetje te voorkomen dus ik heb het toch gewoon opgegeten.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Share This Page