Zooo blij was ik dat ik aan het afvallen was, 6 kilo was ik al kwijt.. en wilde er nog 6 afvallen.. maar toen werd ik al zwanger Nu let ik wel een beetje op wat ik eet, maar niet obsessief. Ik ben nu 23 weken zwanger en 4,3 kilo aangekomen. Eerlijk gezegd vind ik het wel netjes. Door bekkeninstabiliteit moest ik het werken in de bediening opgeven, dat zijn een heleboel niet verbrande calorieën Gelukkig kan ik nog wel fietsen, dus dat doe ik 3x per week minimaal 10km en nog 2x zwangerschapsyoga per week.. tja.. en na de zwangerschap zien we wel weer verder!
@Nichelle: Heftig hoor..., vind je het niet heel moeilijk dan? Wel goed van je dat je nu al stappen hebt ondernomen voor na de tijd! @Dominoo: Goed van je dat je nog zo veel beweegt! Dat wil ik ook blijven doen als het eenmaal zo ver is. Ik wil dat het ook geen obsessie wordt en aankomen hoort erbij als je zwanger bent. Maar ik heb me zo ongelukkig met mezelf gevoeld na de bevalling, dat wil ik niet weer!
Dat was mijn lijstje En het klopt wat je zegt hoor, mijn lichaam past niet in een schemaatje maar toch hielp dit me wel bij het in de hand houden van mijn gewicht. Het lukte mij zo om er niet te spastisch mee om te gaan maar ook om niet te denken 'ohhh ik word toch wel dik, deze kast kan ik ook nog wel leegvreten'. Want dat doe ik anders..
Ik doe er niet echt superveel aan ; ja gezond leven wat ik voorheen ook al deed en proberen GENOEG te eten (ik eet vaak te weinig waardoor ik aankom) Mijn eerste zwangerschap ; AMPER kunnen eten en was 30kilo erbij De tweede; alles los en vast gevreten en alleen maar afgevallen. En nu eet ik gezond en genoeg (ik kijk naar lengte, gewicht, mijn BMR dus en houd rekening mee dat ik sport en dat ik zwanger ben) Eerste trimester hoef je niets bij te tellen Tweede trimester zo'n 300-400 kcal extra eten Laatste trimester zo'n 500-600 kcal extra eten Ik zou dan momenteel (ik sport nog minimaal 3 keer per week) 2561 kcal moeten eten om gelijk te blijven, soms is het wel lastig om te halen dus ik heb wel eens een dag wat minder en dag een dag wat meer maar gemiddeld haal ik het wel. Ik loop nog minimaal 2 keer per week hard (wel de helft qua tijd en snelheid) dus een zwangerloopje haha Ik ga 1-2 keer per week zwemmen (echt baantjes zwemmen dus niet bubbelen haha) En wandel minimaal 1 keer per week een dik half uur (was eerst een uur maar dan krijg ik last) Gezond en actief verder KAN Ik niets doen. Ik ben dit weekend 18 weken zwanger en nu dikke kilo erbij (was begin van de week nog niet maar ben sushi wezen eten en houd vocht vast dus denk dat het wel meevalt haha)
Ik eet nu niet zo gek veel als voor mijn zwangerschap maar alles blijft plakken. Voorheen kon ik hetzelfde eten en niks aankomen, vanochtend op controle geweest en verloskundige zei dat je lichaam meer vet opslaat ivm borstvoeding. Begingewicht 61kilo. 16weken controle 5kilo aangekomen, 20weken 0.5kilo, nu bij 24 in een keer 4.5kilo... Vakantiekilo's die ik helaas nu niet met intensief sporten en lijnen eraf kan krijgen binnen paar weekjes. Zolang dat de verloskundige zegt dat alles goed gaat probeer ik me ook niet zo druk te maken hoor, ze zat zelf nog met haar eigen vakantiekilo's hahaha. (Ik geloof echt wel dat ze aan de bel trekt als dat nodig is)
De eerste 2 zwangerschappen 20+ aangekomen terwijl ik al overgewicht had. Lette toen niet op wat ik at en sportte niet door bekken- en rugproblemen. Deze keer voordat ik wist dat ik weer zwanger was wilde ik aan mezelf gaan werken en ben weer gaan fitnessen 1 a 2 x in de week en gezonder gaan eten. Vandaag 20 weken zwanger en -2 kilo. Moet zeggen dat zodra ik alleen thuis ben het me zwaar valt om gezond te eten. Merk ook zodra ik wel een snoepje oid pak dat ik dan meteen weer een grote drang naar meer heb. Nu ook weer flinke bekken- en rugproblemen maar blijf toch naar de sportschool gaan om oefeningen te doen.
ik ben bij de eerste 3 kilo aangekomen en bij de tweede maar 2 kilo. dus bij beiden na de keizersnede meteen op gewicht en allebei de keren ook nog lichter als voor de zwangerschap. ik heb tijdens de zwangerschap de chips/koek/snoep laten staan en extra fruit/groentes gegeten en 2 extra boterhammen per dag. ik snap niet dat bv mijn buurvrouw 30 kilo aankwam, dat doe je toch echt zelf denk ik dan. ik bedoel de baby weegt 3, vruchtwater bloed etc zou je toch max 12 kilo aankomen en dan is het al ruim genomen. kijk als je vocht vasthoudt of suiker hebt oid dan snap ik het. maar de buuf at gewoon extreem veel omdat ze honger had. ja daaagggg die at dus 12 boterhammen en snachts als ze niet kon slapen nog een extra maaltijd etc. dus ik vraag me af als vrouwen 20+ aankomen wat die dan allemaal niet extra eten? of is het dat ze niet meer sporten ofzo? verder zou ik proberen gewoon gezond te eten en als je honger hebt een gezond iets te pakken. heb hier veel aardbeien en frambozen gegeten.
ONZIN, bij mijn eerste kindje amper kunnen eten (kindje was te groot ik kon geeneens ademhalen en kreeg longontstekingen laat staan dat ik kon eten) en toch 30 kilo erbij , bij nummer 2 heb ik mezelf helemaal laten gaan en alleen maar afgevallen dus het zegt helemaal NIETS, natuurlijk kan je wel gewoon gezond eten en bewegen, maar dat is GEEN garantie voor niet aankomen, dat is alleen een garantie voor gezond bezig zijn.. Trouwens is teveel fruit helemaal niet goed, ivm suikers e.d. dus zou ik ook niet te snel doen. Ik vind 3 en 2 kilo aankomen als je verder al slank bent niet echt gezond of om nou over op te scheppen, je zegt zelf al dat de baby en bijbehoren meer weegt dus heb je eigenlijk dus te weinig misschien wel gegeten als je dan toch wat wilt zeggen erover.. maar goed het scheelt misschien dat mijn kindjes dubbel zo zwaar worden als die van jou, en worden eerder gehaald omdat ze anders te groot worden, dat is al 2,5 kilo waar je niets aan kan doen in verhouding.
Ik vrat elke avond Mac, soms een ijsje maar soms een heel menu. Als ik zin had in een frikandel haalde mijn man een complete maaltijd terwijl ik al gegeten had. En ik kon zo de hele kast leegvreten . Dus ja, dat deed ik zelf. Het beviel me achteraf niet dus let ik nu meer op mijn vreetbuien. Goed voor mij. Nu jij. Jouw kindjes waren maar krap vijf pond per stuk? Was het een tweeling? Want anders hoef je er niet zo prat op te gaan dat je zo weinig aangekomen was en mag jij ook best eens een extra boterhammetje smeren in je zwangerschap. Ik ben het met je eens dat zo enorm vreten geen goed idee is voor je eigen lichaam maar ik vind daar nog altijd bovenstaan dat je moet zorgen dat de kleine genoeg krijgt. En neeeeee, dat doe je niet met Mac Donalds, dat weet ik ook wel, maar een extra broodje of een extra bord groenten op zijn tijd zou goed doen.
ik heb normaal gegeten tijdens de zwangerschap,maar ik kan er ook niks aan doen dat ik niet aankwam. heb dit zelfs met de gyn overlegd maar er is geen verband tussen het gewicht van de moeder en het gewicht van de kindjes. waarom mijn kindjes beiden klein zijn komt door mijn medicatie die ik ivm mijn hartafwijking moet slikken. en niet doordat ik weinig aankwam. maar ik vraag me gewoon af... in mijn omgeving zie ik veel zwangere die dan veel aankomen en dan ook echt ongezond en veel eten en daarna klagen dat ze zoveel zijn aangekomen. ik bedoel het is geen vrijkaartje om zo enorm te gaan eten. en ik had helemaal geen behoefte aan frikandellen savonds of ijs of weet ik wat. door de misselijkheid moest ik mezelf vaak zetten om te eten. tis niet dat ik er prat op ga dat ik weinig aankom heb me er zelfs heel erg druk omgemaakt.
als ik zie wat je nu eet (zag toevallig in een ander topic) ben je zwaar aan het crashen qua kcal dus misschien weet je niet wat echt gezond eten is (met genoeg kcal) en dus ook extra kcal als je zwanger bent e.d. moet innemen. Wat je eet zegt niet alles over het gewicht van je kids maar 2-3 kilo maar aankomen als je in principe niets te zwaar bent is echt veel te weinig en mijn gyn zou daar wat van gezegd hebben want dat is net zo ongezond als teveel eten.. en kan wel degelijk invloed hebben op het geboortegewicht en vroegtijdig geboren worden van kinderen (in het algemeen)
Ben 14 kilo aangekomen man wat voelde ik me dik, 78 kilo met 1.65. Ben nu slanker/lichter dan voor de zwangerschap. Heb wel wat gesnaaid vooral in het tweede trimester maar alles is eraf en heb er niets voor gedaan. Alleen de beruchte buik zit er nog
@mamavanjuul soms wel hoor. Maar heb een hele lieve man die me er doorheen sleept en ben nu al in gesprek met de psycholoog. Wil nl niet dat mijn dochter straks een slecht voorbeeld krijgt en dus een nare associatie krijgt met eten. Ik kan me voorstellen dat je een naar gevoel had na de zwangerschap maar ik denk dat je dat voor nu ook moet proberen los te laten. @ratatosk als dat werkt voor jou is dat goed toch. Je moet inderdaad naar jezelf kijken wat bij je past en voor je werkt. @snootches volgens mij is het bij een normaal startgewicht toch wel normaal om tussen de 12 en de 16 kilo aan te komen en daar zit je mooi in toch?
ik ben nu bij 25+2 8.1 kilo aangekomen. Volgens de vk netjes, ik vind het een beetje veel, maar m'n gewicht is altijd al een issue geweest. Ik ben 1.70 en woog voor de zw.schap 63 kilo, inmiddels dus 71.1 ik laat er eigenlijk niets voor, ik ben regelmatiger en beter gaan eten dan ik ooit gedaan heb, minimaal 3x per dag. Voorheen sloeg ik nogal wat over. Been groeit mooi op de middellijn, dus die komt niks tekort.
Ik let niet op mn eten, ja ok ik let wel op dat ik niet helemaal los ga. Maar eet wel minder en soms ook meer snaaien als voor de zwangerschap. Trek in fruit en groente heb ik absoluut niet. Fruit probeer ik te eten. Elke avondmaaltijd kook ik wel met groenten erbij, maar vooral gekookte groenten gaan niet goed naar binnen. Hoewel ik wel merk dat het nu al wat beter gaat. Ik ben tot nu toe 3 kilo aangekomen, dus dat is wel netjes. Bij mn oudste ben ik volgens mij meer dan 20 kilo aangekomen. (toen ik over de 100 ging heb ik niet meer gewogen) en bij mn 2e iets van 13 kilo, mn startgewicht was toen ook lager als bij de eerste. Nu was het weer wat hoger, dus hoop dat het niet teveel wordt.
Ik woog 65 kg en nu 75 kg bij week 32. Hoe ik niet veel aankom is door bijvoorbeeld de hele zwangerschap niet meer dan 5 zakken chips gegeten te hebben en dan niet eens de grootste zakken. Veel groente en fruit, watermeloenen heb ik zeker wel 30 stuks van op tot nu toe. Yoghurt ook veel van gegeten. Vond dat ik brood en chocola wel wat vaker links kon laten liggen. Sta elke nacht ook op voor water en wat eten. Al is het maar voor wat gedroogd fruit. In de ochtend eet ik ook direct wat zoals een stuk fruit of yoghurt met gesneden tomaat. Verder slik ik mijn vitamines en drink ik veel water. Ik eet van alles eigenlijk maar overdrijven hoeft niet kan me gelukkig prima beheersen.
Beeeeetje naïef om te denken De 1e zwangerschap de HELE zwangerschap gekotst. 6 HELE WEKEN opgenomen gelegen in het ziekenhuis omdat ik niets binnen hield. Lag aan de kalium infusen omdat mijn hartfunctie verslechterde omdat ik niks kon eten. En wat denk je? 22 KILO aangekomen Van 50 kilo naar 72 kilo zonder iets binnen te kunnen houden. Ik nam mijn kots emmer overal mee heen, naar elke ziekenhuis afspraak, overal. De medewerkers vragen nu nog: " was jij dat meisje toen met die emmer?" 2e zwangerschap ging goed en mezelf vol gegeten en net 12 kilo aangekomen waarvan erg veel vocht.
Een vriendin van mij rekende elke calorie uit tijdens de zwangerschap en kwam net aan de 1000. Dat houd ernstig verband met extreem hoge kans op vroeggeboorte. Uiteindelijk is ze ook met 32 weken bevallen. Geen infectie, niks. Iedereen vermoed dus door ondervoeding. Uiteindelijk gelukkig alles goed gekomen met de baby. Mama was ook nog trots dat ze nooit dik is geworden en -5 kilo woog bij de geboorte Net als roken tijdens de zwangerschap, zie ik streng diëten ook als iets heel ergs wat je je kindje aandoet. Gezond is het niet!! Liever een mama met een paar kilootjes (die er toch weer afgaan) dan een kindje met te weinig Men moet er ook rekening mee houden dat iemand met ondergeschikt meer aan mag/hoort te komen als iemand met morbide obesitas. Iemand met een bmi van 40 mag gewoon minder aankomen dan iemand met een bmi van 18. Je kunt dus in feite geen kilo's met elkaar vergelijken. Bij iemand met een bmi van 18 is 15 kilo aankomen normaal, maar bij iemand met een bmi van 40 niet
ok dames, mijn excuses ik bedoel het niet lomp. maar vroeg het me gewoon af waardoor sommigen dan wel meer als 20 kilo aankomen. waar ligt dat dan aan denk ik dan. en dat ik nu weinig aan het eten ben is om af te vallen en daar was ik niet mee bezig tijdens de zwangerschap hoor! toen at ik echt wel verantwoord en zorgde ik dat de baby alle voedingsstoffen binnen kreeg. en waarom ik dan niet aankwam? geen idee. heb het meerdere keren gevraagd tijdens de zwangerschappen aan de gyn en ook nog aan de verlosk hier online en die zeiden echt dat als de moeder gewoon goed en gezond eet het kindje echt wel genoeg binnenkrijgt. maar nogmaals het was niet mijn bedoeling om dames af te kraken die meer zijn aangekomen.
Ik moet gewoon heel erg toegeven dat ik me tijdens mijn 2de zwangerschap heb laten gaan, onder het mom: Straks met de bv is het er allemaal wel af. Maar toen zat ik thuis met bekkeninstabiliteit en was ik gestopt met roken en waren de winegums wel erg lekker. Na de bevalling 5 kg afgevallen...en daarna kwam ik alleen maar aan, terwijl ik bv gaf. Later bleek mijn schildklier amper nog te werken. Ik geef mijn schildklier niet de schuld van de kilo's, maar wel dat ze er zo moeilijk zijn afgegaan. 4 maanden na mijn bevalling gingen wij met vakantie en toen ik die foto's zag ben ik zo geschrokken van mijn lichaam en plofkop (schildklier), dat ik me heb inschreven bij de sportschool