Gewichtsbeheersing tijdens zwangerschap.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamavanjuul, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Start: 77 kg (bij een lengte van 1,68 dus ja ik ben sowieso te zwaar),
    12 weken: gezakt naar 71.5 kg door veel overgeven,
    16 weken: terug op 77 kg,
    23 weken: nog steeds 77 kg
    30 weken: 82.5 kg

Dus vanaf m'n startgewicht ben ik 5.5 kg aangekomen, maar in totaal eigenlijk 11 kg. Maar die 5,5 die ik eerst ben afgevallen en toen weer terug kwamen reken ik niet mee ;)

Ik ben heel benieuwd hoeveel ik in totaal aan ga komen, ik gok dat ik rond de 90 kg ga eindigen, dus dan zou ik zo'n 13 kg aankomen vanaf m'n startgewicht.

Ik snoep te veel (vooral chocola en chips) maar eet verder wel gezond. Elke avond groenten enzo. Wel wat te weinig fruit maar dat doe ik mijn hele leven al. Al een maand of 2 de sportschool niet meer van binnen gezien, heb me heilig voorgenomen volgende week weer te beginnen ;)

2. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik ben zo iemand die snel bijkomt. Deze zwangerschap eet ik echt gezond. Veel fruit en groenten. Ik ontbijt nu, wat ik voordien niet deed. Ik kom per maand tussen de 1 a 2 kilo bij. Hier doe ik echt mijn best voor om ni meer bij te komen! Ik krijg ook iedere keer grommeles van mijn gyné. In het prille begin was ik misselijk en als ik dan iets at, voelde ik me beter. Die 2 maanden was ik al over de 5 kilo bijgekomen. In totaal nu 7 a 8 kilo.

Ik denk dat sommige mensen gewoon pech hebben. Mijn vriend eet alles wat los of vest hangt, hij is een mager ventje (allé, gewoon gebouwd). Ik let de hele dag op (ben al op dieet) en ben goed gezet. Jammer, maar helaas.. Zelfs een ijsje durf ik ni te eten, want dan ben ik garantie een kilo bij!!

Waar ligt het soms aan? Geen idee. Jammer dat ni iedereen alles kan eten en nix bijkomen.

3. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    Ik hoop ook echt niet teveel aan te komen! dit is mijn eerste zwangerschap, en begon ook te zwaar ( 80 kilo bij 1.64m ) Maar er zit tot nu toe maar 3,5 kilo bij dus dat is best netjes toch? Had echt meer verwacht!! heb ook ineens 2 cupmaten erbij dus dat weegt ook wat :p

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Ik denk er niet aan, maar vind snoep/chips nu niet lekker en groenvoer juist wel.
    Geen spuugkwaaltje gehad trouwens.

Week 8 82,6
    Week 13 82,7
    Week 17 82,5
    Week 21 82,4
    Week 25 83,3
    En morgen ga ik weer op de weegschaal bij vk.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    zo had per ongeluk mijn aboo verwijderd, dus zet hem weer aan hihi

Hier vanmorgen 2 kilo eraan sinds begin , maar heb gisteren niet echt normaal gegeten dus zullen eens kijken of die blijven :p

6. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Denk ook dat het bij iedereen anders is zoals Cindell al aangeeft. Ben nu 9 weken en -1 kilo. Heb niet veel moeten overgeven maar op het begin niet veel trek dus toen was er opeens 4 kilo vanaf terwijl ik de maanden ervoor 3-4 in de week ging sporten en erg op mijn voeding aan het letten was :S Ik ben ook iemand die erg snel bijkomt en niet snel afvalt. Daarbij hou ik mezelf niet voor de gek, ik weet wat ik eet. Blijf gewoon gezond eten en af en toe iets lekkers of vettiger eten mag, maar dat hoeft niet iedere dag. Ben nu uitgeteld op 8 april en eind augustus gaan we trouwen. De trouwjurk is al gekocht (waren al een jaar bezig met zwanger worden en hadden hulp nodig maar toen toch spontaan zwanger geworden) dus een mooie stok achter de deur om erna weer lekker te sporten en goed te eten zodat ik strak in mijn velletje zit :)

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik ben de vorige keer 25 kilo aangekomen :O Na 1,5 jaar na de bevalling weer bijna op mijn oude gewicht, na de operatie (voor kunstgebit) woog ik nog minder dan voor de zwangerschap!

En ik hoop niet weer zoveel aan te komen

8. nadina123

nadina123 Lid

25 apr 2013
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben mn hele leven slank geweest en geen dag te dik, ik vind het nu niet erg om dikker te zijn en ik let alleen op dat ik ook gezond eet, maar ik ga niet lijnen of minderen. Eten waar ik zin in heb en daarna ga ik hoe dan ook afvallen en lijnen en weer slank t leven in. Nu hoeft dat niet. Ik eet bewust fruit en groente maar ik geniet ook van een frietje of van lekker chips en chocolade in t weekend (vrijdag tm zondag) ga nu niet geforceerd op eten letten. Het lukt mij gewoon niet. Suiker probeer ik te vermijden. Mijn vitamine pil slik ik trouw en ik smeer mn buikje in met pure argan. Goed voor jezelf zorgen, maar echt minder eten of op eten letten not for me.

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb al vanaf het begin echt meer honger dus gaan er nu 6 boterhammen mee voor de lunch in plaats van 4. Ik eet weleens een koekje of wat nootjes maar chips ofzo komen er bij mij thuis niet in. Gelukkig vind ik vet eten echt vies, mij doe je echt geen plezier met Mac of KFC. Sporten ging het eerste trimester niet echt goed, ik kwam thuis van mijn werk, maakte eten en ging na het eten meteen naar bed omdat ik doodop was. Gelukkig is dat nu beter al kan ik mijn 100km+ fietstochten toch echt niet meer.

Wel kom ik ondanks gezond eten flink bij, met bijna 19 weken zit ik op +6.5kg. Het is te veel maar ik vind niet dat ik moet beknibbelen op mijn lunch of avondeten, als ik honger heb dan eet ik. De vraag van senna999 komt bij mij dan ook best kwetsend over. Ik eet echt niet extreem en toch kom ik veel bij.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    nou 21 weken zwanger en ongeveer 4 kilo erbij nu (wisselt nog wel wat maar houd even het hoogste aan) dus vind reuze meevallen, vorige week ineens bijna 2 kilo erbij haha (groeispurt!!)

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik was altijd wat te zwaar. Net lekker aan het afvallen en 15 kg kwijt voor de zwangerschap. Maar ja, lijnen tijdens de zwangerschap is slecht. Er kunnen dan gifstoffen (verbranding bij afvallen) bij je kindje komen. Dus, goed gelet op wat ik at... Voldoende, gezond etc. Resultaat... Niets aangekomen. Gewoon niets... Heel merkwaardig...

12. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hier inderdaad ook gezond gegeten en verspreid over de dag ivm zwangerschapsdiabetes. Resultaat ook tot nu toe -2 kilo.... Dus nagenoeg gelijk gebleven. Hier ook al te zwaar vanaf het begin. 87 kilo met 1,67 nu dus 85

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb mijn hele zwangerschap voor mijn gevoel gezond gegeten maar desondanks toch 20 kg aangekomen. Na de bevalling direct 12 kwijt gelukkig maar nu dus een rest van 10 kg.

Mijn verloskundige zei destijds dat ik gevoeliger was voor sterke gewicht toename omdat ik vlak voor zwangerschap gelijnd had en 15 kg was afgevallen. Ze zei dat vetcellen over actief reageren na een periode van schaarste en je bij een zwangerschap toch reserves aan moet leggen ze dit een beetje te overdrevendoen. Jammer maar hhelaas :(

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Precies een jaar geleden begon ik met afvallen.. op een heel gezonde en geleidelijke manier 6 kilo kwijtgeraakt.. en die heb ik er precies een jaar later weer bij.. gelukkig nu met een mooi wondertje in mijn buik, dus heb het er wel voor over. Ik heb net nog 8 km gefietst en richt me vooral op een goede conditie ipv mijn gewicht.. dat komt straks wel weer..

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik ben erg gevoelig om snel veel aan te komen. Ik heb er nu alweer een aantal kilo bij op zitten helaas. Ik let dus ook vanaf nu erg goed op wat ik eet.. ik heb geen zin om weer maanden te moeten lijnen.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben nu 15 weken en nog niets bijgekomen! Dat gaat goed :)
    Enne ik eet gewoon normaal, soms wat minder en soms heel veel. Zoals ik altijd al deed dus ;)

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ga toch echt letten op mijn gewicht, nooit weer wil ik me zo vol vreten en kolossaal worden.
    Als het bij ons eenmaal zover is, wil ik ook bijven sporten.

Sporten jullie nog? EN zo ja, wat?

18. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik doe in de fitness mee aan de "rugschool" groepsles, preventief. Bij nummer 1 had ik daar na de bevalling enorm veel last van.
    Verder terwijl Kleine Meneer gaat turnen, ga ik nu ook even de fitness in (is toch te korte tijd om naar huis te rijden en te lang om niks te doen).

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik let erg op mijn eten, omdat ik weet dat ik redelijk snel aankom als ik dat niet doe. Dat betekent overigens niet dat ik lijn, maar wel dat ik geen koek, snoep of chocolade neem. Verder eet ik nu extra fruit tussendoor en 's avonds, om de hele dag door iets te eten zonder te veel kcal binnen te krijgen. Dat gaat prima.

Door de klachten in de eerste weken ben ik twee kilo afgevallen (van 63 naar 61, beide een gezond bmi). En nu (13,5 week zwanger) zit ik op 62. Redelijk constant dus. Volgens de statistieken mag ik tussen de 7 en 12 kg aankomen in de zwangerschap, dat is de ideale situatie. Dat probeer ik dus wel in de gaten te houden. Overigens sport ik wel heel regelmatig, 3 tot 4x per week hardlopen/stevig door wandelen + alles op de fiets. Ik merk dat als ik daarmee stop, ik absoluut minder brood moet gaan eten. Anders komen de kilo's er heel snel aan. Dat zal straks verder in de zwangerschap mogelijk wel een aandachtspunt zijn.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Woehahahahaha nee ECHT niet. Ik was net voor mijn zwangerschap begonnen om een fietshobby op te pakken maar ik moet er nu niet aan denken om zo voorovergebogen te zitten.
    Verder deed ik al niks.
    Wel heb ik twee kleine jongetjes waar ik geregeld achterna moet :p Telt dat ook?

Deel Deze Pagina