Meiden, Hopelijk kunnen jullie mij advies/raad/ervaringen geven en delen. Vandaag een echo gehad met dus 5 weken en 5 dagen.. Dit weet ik zeker aangezien ik mijn ei altijd voel en met testen heb gewerkt. Nu zag de gynaecoloog alleen een vruchtzakje met dooierzakje zonder vruchtje en dus ook geen hartactie. Mijn symptomen nemen ook af Ik ben heel bang en verdrietig... Heb al aan MA gehad en een vroege miskraam. Wie heeft er ervaring mee en herkent dit verhaal en hoe is het bij jullie afgelopen????
Hoi Vlindermama, Ik heb hier ''helaas'' ook ervaring mee, mijn eerste zwangerschap ging precies hetzelfde als jou. Ik heb toen nog 2 weken af moeten wachten en weer op echo, helaas nog steeds een leeg vruchtzakje, daarna nog ruim 1,5 week gewacht en de laatste echo bij de gyn gehad en nog steeds leeg. Ben daarna ook gecurreteerd omdat bij mij wel de symptomen bleven. Maar ik heb ook verhalen gehoord waarbij het daarna als nog goed is gekomen. Het is een kwestie van afwachten, maar ik weet hoe verschrikkelijk dat is. Ik hoop voor jou dat je alsnog mag genieten van een goede echo. Ik duim voor je! Sterkte.
Mijn ziekenhuis (het UZ Gent) houdt 6w3d aan als termijn voor de eerste echo. Dan zou er in de meeste gevallen een vruchtje met hartactie te zien moeten zijn. Dat jij dat nu nog niet zag hoeft dus niet te betekenen dat het foute boel is, je kunt stomweg nog te vroeg zijn. Ik hoop voor je dat dat het geval is en dat je om niks ongerust bent. Sterkte met afwachten!
Een dooierzakje zien is al positief... Wel heel vroeg een echo gedaan... 6+3 is idd het minimale voor een echo. Misschien ben je zelfs korter zwanger. Dat het pas is gaan nestelen na 12 dagen ipv 7-10 Zoiets kan ook nog...
Bij mij was bij 5 weken alleen een ring zichtbaar. Het zegt echt helemaal niks! Er kan ook een late innesteling geweest zijn. Ik zou me proberen geen zorgen te maken.
Dankje voor jullie lieve reacties. Mijn test was 11dpo al positief dus denk geen late innestelling. Hou jullie sowieso op de hoogte.
Ik testte 12 dpo heel licht positief en nog steeds alleen een ring bij 5.2.. Nu een goede echo gehad!
Het komt wel goed. Probeer vertrouwen te houden..het komt zo vaak voor bij een vroege echo... Bij mij net zo! Helemaal niks te zien alleen een lege vruchtzak!! Nu 8 weken alles in orde...kloppend hartje en prima op schema. Laat ons weten hoe het gaat! Maar geef nog niet op voordat je bloed hebt of na 7,5 week nog geen kloppend hartje...echt!
bedankt boor jullie reacties!! Molky, met hoeveel weken en dagen had jij die echo? Fijn dat alles goed gaat !!!
5 weken. Tenminste...ik dacht zelf verder te zijn hoor! Maar ze hebben toen de vruchtzak opgemeten en die kwam overeen met 5 weken. Ik zag met 6 wk 5d pas een beeb van 8mm...en kloppend hartje. Heel bijzonder want er zat echt niks in...via vaginale echo in het ziekenhuis. Dus dan zou je een stipje verwachten met 5 weken ...maar nee helemaal niks te zien. Nu alles prima tot nu toe dan.
Vlindermama hoe is t nu? Hier rond 6w een vruchtzakje en dooierzakje en inimini vruchtje. Week later, rond 7w dus, vruchtje met hartactie van ong 8mm. Dat past bij een zwangerschap van 6w5d.
Lief dat je vraagt, Zie het toch een beetje somber in aangezien mijn symptomen ook stukken minder worden.. Ochtendmisselijkheid e.d. Helemaal weg.. Ik zie dat jij ook al het een en ander hebt meegemaakt!! Heftig!
Helaas wel ja... onbezorgd zwanger zijn zit er voor mij niet meer in helaas... Wat rot zeg Wat doen je testjes of doe je die bewust niet (meer)? Wel balen dat je pas volgende week weer een echo hebt.
Ik snap het helemaal meis, het echte genieten en de onbevangenheid die je eerste zwangerschap hebt heb je niet meer.. Ik doe vanaf 5 weken geen testen meer! toen had ik een knaller en nu ben ik 6 weken en 2 dagen... Ik durf niet meer... Doe jij dat wel nog?? Bij mijn MA werden ze lichter namelijk en daar ben ik nu weer bang voor.. Dat ze lichter uitslaan.
Ik snap dat je daar bang voor bent, maar stel dat het mis zou zitten, dan hou je dat niet tegen door niet te testen... Begrijp me niet verkeerd: ik vind niet dat je per se moet testen hoor. Ik zou als ik jou was liever ergens een vroege echo plannen.
Ik bedoelde ook meer dat testen wel inzicht zouden kunnen geven in het verloop/opbouw van hCG (ook al weet ik dat alleen een bloedtest elke 2-3dgn daar echt zekerheid over geeft). Ik doe allang geen testjes meer Het worden er (bij elke nieuwe zwangerschap) ook steeds minder. Testjes beloven je toch geen goede afloop.... Kun je de echo nog verplaatsen?
Hilly, natuurlijk hou je dat niet tegen.. maar het kost alleen maar geld en ik heb nog geen zekerheid.. en wil me het gewoon besparen als ie lichter wordt.. moet toch nog een week wachten, snappie. . Anders word ik helemaal gek. Elf, ik moet echt wachten.. dat zei de gyn. Omdat er dan zeker iets zichtbaars moet zijn. Maar maak me echt gek. Wanneer heb jij een echo?? Xxx
Hoop dat de week snel voorbij is! Ik heb volgende week weer een echo (de 3e), ook wel aftellen hoor...