Afvallen mag niet. Nou luister ik loop bij de gyn, ben morgen 36 weken zwanger en er zit 3 kilo aan... Dat kan niet anders betekenen dat het bij mij eraf moet zijn om een baby goed te laten groeien. Zouden met afvallen afvalstoffen bij de baby komen. Ik heb meerdere keren gezegd ik kom amper aan. Ze gaan er niet eens op in! Dus er is geen standaard. Ik zou me er dus NIET druk om maken. Zat mensen die 30 kilo aankomen. Zolang jij weet wat je eet en de baby het goed doet is het prima. Laat je niet gek maken.
Dames bedankt voor jullie reacties!! Dat stelt me al iets meer gerust. Maar niet meer wegen is misschien een goede optie inderdaad. Met de baby is alles steeds goed! Groeit in ieder geval goed. Mijn verstand zegt ook gewoon doorgaan zoals je deed qua eten. Maar omdat gewicht altijd al een issue is geweest en ik voor mijn zwangerschap altijd lette op 1000cal per dag is het nu niet gek dat ik aan kom. Ik eet gewoon meer brood etc. En nu ben ik dus bang dat ik meteen weer op "de te gezonde tour " ga door te weinig te eten. Irritant zeg. Voor gister zat ik daar helemaal niet over in
Lelie, Ik ben nu 28+3 en vorige week vrijdag was ik 12 kilo aangekomen als je kijkt naar mijn startgewicht van voor de zwangerschap en in totaal 17 kilo als je kijkt naar hoeveel ik woog na de zware misselijkheid en ziekenhuisopname omdat ik niks meer binnenhield. Maar ja ik eet dan ook niet zo gezond(het snoepen hielp tegen de misselijkheid die ik helaas nog steeds heb),en kreeg dus ook op mijn donder van de verloskundige... nu eet ik sinds een week echt alleen maar gezond en ben 500 gram afgevallen.... ik probeer ook wel iets meer te bewegen.. maar als ik dan in mijn omgeving hoor dat andere 17 kilo of zelfs 25 kilo zijn aangekomen en nooit wat hebben vernomen van hun verloskundige laat ik het maar een beetje.... ik probeer nu wel om de 2u te eten....
Dit hoeft niet. Ik heb hgc in ben totaal 13 kilo af gevallen. De gyn zag dit niet als een probleem. Ik hoef niet aan te komen. Ik ben nu 300 gram aangekomen. Alle 3 mijn zwangerschappen begonnen met extreem snel afvallen en nauwelijks aan komen. Op het eind bij de eerste was ik 4 kilo totaal aan gekomen. Bij de tweede 3 en nu ben ik met 30 weken 300 gram
Als je op 40 weken 12 kg gemiddeld aankomt, zit je op 28 weken dus rond de 8,5 kg. Ik snap dus inderdaad niet waarom je vk zich hier zo druk over maakt. Zelf loop ik ook precies gelijk aan het gemiddelde (tot nu toe). Bij 22 weken was ik 6,4 kg aangekomen. Doorgerekend komt dat dan dus uit op +-12 kg.
Dat is precies wat ik zeg ze zeggen dat het niet mag afvallen maar mn gyn doet er dus niet moeilijk over. Ik ben ook eerst afgevallen en zit nu al weeeeken op +3. Beeb groeit. Dus idd ik val zelf af. Ringen zitten losser, gezicht is smal. Weer slanke armen.. En het doet hier geen kwaad.
Mijn vk weegt niet.. Maar ik ben nu inmiddels 10 kg aangekomen en ben 28 weken zwanger... Ik eet wel wat meer dan normaal maar echt niet overdreven veel. Lijkt mij gewoon normaal hoor 8,5 kg by 27 wk..