Dag allemaal, Ik heb een vraagje voor de moeders die voor de tweede (of vaker) zwanger zijn. Is het zo dat je gewichtstoename in de eerste zwangerschap representatief is voor wat je in de volgende zwangerschap aan zult komen? In mijn vorige zwangerschap ben ik 20 kilo zwaarder geworden (vanaf 20 weken, daarvoor bleef mijn gewicht gelijk). Volgens de verloskundige was dat meer dan nodig was (te veel dus, in mijn geval). Het was ook wel zo dat ik vanaf halverwege de zwangerschap niet veel meer kon dan op de bank zitten en eten, wat ik dan ook volop deed. Nu wilde ik dit graag voorkomen, door zo gezond mogelijk te blijven eten, maar ik maak me wat zorgen. Ik ben nu namelijk in kilo's precies hetzelfde aangekomen als de vorige keer op dit moment. Kort samengevat is mijn vraag dus: zijn jullie de tweede keer net zoveel aangekomen als de eerste keer? Groetjes, Esther
Ik kom denk ik uiteindelijk meer aan dan de vorige keer. Bij Lucas had ik 16 kilo gewichtstoename in totaal, waarvan 3 kilo in de laatste 2 weken (met name vocht). Nu ben ik in totaal al bijna 16 kilo aangekomen en ik moet nog 6 weken. Ik ga er dus even vanuit dat ik wel over de 16 ga Ik moet wel zeggen dat ik (naast een gezonde basisvoeding), tussendoortjes er niet om laat staan hoor! Het boeit me momenteel eigenlijk niet zo, eerlijk gezegd. De vorige keer raakte ik alles door de bv en wat gezonder leven vrij snel weer kwijt, en als ik straks 2 kids heb met 19 mnd verschil, heb ik het vast wel lekker druk en geen tijd om de hele dag te eten
De eerste keer was ik 6,8 kilo aangekomen. De eerste vier maanden misselijk en veel overgeven en daarna totaal geen zin in snoep of andere zoete dingen. Nu ben ik niet één dag misselijk geweest en heb ik een vreselijke chocoladeverslaving. Ben nu ongeveer 8 kilo aangekomen, dus ga er vanuit dat het er ongeveer 15 zullen zijn in totaal. (ben wel gestopt met de chocoladeverslaving)
bij de eerste 25 kilo maar starte met 50 kilo dus niet schokkend uiteindelijk. Tweede 13 kilo en starte toen met 55 derde tot nu to 14 kilo en starte ook met 56 ofzo maar er kan natuurlijk nu nog wel wat bij komen maar t valt nog mee
Hoeft niet... ze zeggen gemiddeld 12kg voor een zwangerschap gemeten vanaf 3 mnd. Maar! Vrouwen die van zichzelf slank zijn komen gemiddeld meer aan! En de meeste vk's wegen niet eens meer omdat het eigenlijk niks zegt. Ik ben zelf de eerste x 20kg aangekomen, vervolgens 24, 28kg en 32 en alles er ook weer af binnen 9mnd. Van de eerste 2 kwam ik van 50kg bij nr 3 en 4 van 62kg Moet nog wel even vermelden dat tussen nr 2 en 3 acht jaar zit en bij nr 2 was ik 19 en bij nr 3 27
bij de eerste woog ik toen ik zwanger werd 65 kg, ik ben toen zo veel aangekomen dat toen ik tegen de 90 kilo aanzat niet meer op de weegschaal ben gaan staan, dus hoeveel ik uiteindelijk woog weet ik niet. nu bij de tweede zwangerschap woog ik 63kg en ben tot nu toe zo'n 15 kilo aangekomen.
Bij de 1e ben ik totaal 9 kilo aangekomen. Nu ben ik 32 weken zwanger van de 2e en op het moment 'al' 10 kilo aangekomen. Ik kom deze zwangerschap dus meer aan dan de eerste zwangerschap!
ik denk en hoop het niet haha. ben vorige zwangerschap iets meer als 35 kilo aangekomen. lette ook niet echt op de lijn en hield veel vocht vast. was het na een paar maanden wel weer kwijt hoor!. Maar verder is elke baby anders natuurlijk daar ligt het ook aan. En hoeveel je verder eet en of je vocht vasthoudt
Hier bij beide zwangerschappen niet ziek oid geweest. Bij de eerste in totaal 14 kilo aangekomen, waarvan de laatste 4 a 5 in de verlofperiode. En nu zit ik op een goeie 8 kilo bij 31 weken, maar heb nu ook zwangerschapsdiabetes, dus wordt extra in de gaten gehouden. ben benieuwd of ik nog heel veel ga aankomen of dat het richting die 14 kilo blijft.
bij mn dochtertje tot 20 wk 4/5 kilo afgevallen en op t end 12 kilo erbij nu met 30 wk -9.5kg met 32 wk eindelijk 1,5 kg erbij maar volgens de weegschaal is er alweer wat vanaf, donderdag weer bij gyn wegen bij mij zegt t blijkbaar dus totaal niets
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap in totaal 35 kg aangekomen. Ik hield extreem veel vocht vast, was helemaal opgezwollen (had geen zwangerschapsvergiftiging, gelukkig) maar ben hierom wel ingeleid. Nu ben ik bijna 34 weken zwanger en ook al bijna 30 kg aangekomen. Ik begin vanaf nu ook weer extreem vocht vast te houden. Je schreef dat jou verloskundige zei dat je meer was aangekomen dan nodig was. Ik kom dus ook meer aan dan nodig. Maar ik heb hier totaal geen invloed op, ik eet zoals hiervoor. Mijn verloskundige zegt dat er geen pijl op te trekken is waarom sommige vrouwen in totaal maar 5 kg aankomen en anderen 35 kg. Heeft ook met je hormonen en je bouw te maken.
Het zegt volgens mij helemaal niets hoor. Ben bij mn eerste 10 kilo aangekomen en bij mn tweede maar 500gram. Kleine at alles van mij hahahaha. Het zijn beide jongens dus dat zegt ook niets. Ben nu 12 weken zwanger van onze 3de en ik ben nu ook erg benieuwd wat mn gewicht gaat doen.
Bij de eerste begon ik op 65 en eindigde ik met 31 weken op 81. De laatste week was ik 8 kilo aangekomen aan vocht, en dat was er met medicijnen binnen 10 dagen weer af. Binnen 7 maanden zat ik weer op 62 kilo. Nu begonnen op 63 en zit nu op 66 na 18 weken.
Bij beide zwangerschappen ben ik ongeveer evenveel aangekomen. Bij de eerste ongeveer 15 kg. Zit nu op 13 kg. Blijf de laatste 6 weken op hetzelfde gewicht hangen.
Ik kwam de eerste zwangerschap 30 kilo aan... Ging van maatje slank naar enorm voor mn gevoel, woog uiteindelijk 96 kilo. Uiteindelijk is het grootste deel eraf gegaan. Nu ben ik pas 4,5 kilo aangekomen en ga ik de 30 ook echt niet redden. Ik eet niet minder of anders dan bij de eerste.
Ben zelf bij de eerste 24 kilo aangekomen. Direct na de geboorte (< 24 uur) kon ik mijn oude broeken van voorheen alweer aan. Gewicht zegt mij dus niet zoveel. Gaat er meer om of je nadien je lekker voelt bij je gewicht. Natuurlijk is gezond eten wat je wilt doen een goed streven. Als je dan ondanks gezond en niet te veel eten en wat beweging toch aankomt, dan hoort dat schijnbaar bij je lichaam. Zou me er niet zo druk om maken. Nu bij de 2de ben ik tot nu toe zelfde aangekomen, 4 a 5 kilo tot nu toe.
Bij de 1ste ben ik 18 kilo aangekomen enw as ik bij 20 weken al8 verder. NU ben ik 21 weken en n halve kilo verder, en ik doe niks anders!
eerste 18 kilo, tweede tot nu toe 4 kilo, snoep misschien iets minder, maar tijdens de eerste heb ik nog zwaar werk gedaan tot aan de dag voor de geboorte, bij de tweede niet, alleen dat ik dus mama ben van een dreumes, waardoor ik dus ook veel bezig ben.
Met 1e was ik zeker meer dan 30 kg aangekomen. Na 30 kg was ik gestopt met wegen *schaam* Pff..was een michelin poppetje hahaha.. Na de bevalling ben ik in totaal 26 kg kwijtgeraakt. Nu met mijn 2e zwangerschap ben ik gelukkig niet zo veel aangekomen, in totaal zit ik nu op 13 kg.
Nee hier niet. Bij mijn 1e eerst 6 kilo afgevallen, vervolgens 35 kilo aangekomen (reden onbekend). Nu niet afgevallen en zit nu op +19 en sta stil in gewicht. Beide keren veeeeeeel vocht. Deze keer een grotere buik met meer vruchtwater.