word je dik van brood?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sila24, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik was op visite bij mensen , toen hadden we het over mijn misselijkheid en toen zei ik dat het enige wat helpt een snee brood is bij het slapen gaan en s'ochtends meteen weer brood. Er werd meteen geroepen van neeeee geen brood eten word je dik van :(
    Ik zei wat moet ik anders eten, fruit werd er gezegd, maar mijn verloskundige zegt dat fruit en yogurt / gaat gisten in je maag als je vlak voordat je gaat slapen eet. Ze zegt dat ik gerust extra snee brood mag eten.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    natuurlijk mag je gewoon brood eten.. zelfs een snee extra.. je bent zwanger.. dik word je toch wel! Ik denk wat men bedoeld is dat koolhydraten, waaronder brood, uit veel dieeten geschrapt worden omdat het dikmakers zijn.. maar jouw lijf heeft dat nu nodig..dus eet nu gewoon waar jij behoefte aan hebt.. zolang je maar niet gaat overdrijven en snoepen..

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Brood is inderdaad een "dikmaker". Zeker als je het vlak voor het slapen eet. Onder normale omstandigheden, zou ik dus zeggen: eet 's avonds (na het avondeten) geen brood meer.
    Maar je bent zwanger. Je lijf heeft het nu gewoon nodig. Ik at 's avonds ook vaak nog een paar boterhammen. Ik ben uiteindelijk 18 kilo aangekomen en het is er nu allemaal weer af. Niet te druk om maken dus en gewoon eten waar je lijf behoefte aan heeft.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meid, maak je niet zo druk over wat anderen zeggen (dat je dat doet zie ik veel in je topics)

Je word en bent niet dik je bent zwanger en daar mag je trots op zijn, je bent prachtig zoals je bent en mensen weten het altijd beter, laat hun dat lekker hun hol op proppen!

En geniet van je sneetje brood als dat je helpt moet je het vooral niet laten!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nou ik at alleen maar brood zo wat tijdens de zwangerschap en toch 19 kg afgevallen

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee joh, van brood wordt je niet dik!! Vriendin van mij is dietiste en volgens haar is dat echt onzin! Als je niet zwanger bent mag je al 6-7 sneeen op een dag eten ( al vergeten de meeste vrouwen dat) dus laat staan als je zwanger bent.

Eten vlak voor je gaat slapen is sowieso niet goed, maar nu mag dat echt wel,en brood is een goede keus. Let wel op je beleg!

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    blijf lekker dat brood eten, als je daardoor beter kunt slapen, omdat je misselijk bent en dit goed kunt verdragen, is het belangrijkste! Ik ben niet misselijk geweest en eet s avonds geen brood, in de ochtend ook niet (beschuit) maar smiddags, werk ik zo 6/8 sneden brood naar binnen, lekker vers!!
    Ben in totaal nu 4 kilo aangekomen dus daar is helemaal niets van te zeggen, bij de eerste 18 kilo en at ik de helft van het brood.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja precies normaal eet ik nooit s'avonds brood.Maar ik zou nu echt niet weten wat ik anders kan eten , ik kan sowieso maar een beperkt aantal dingen eten door de misselijkheid, zijn maar een paar dingen die ik binnen kan houden.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Dikkebuik bedankt voor je lieve woorden:D maar ik kreeg gister eerst een paar keer te horen dat ik helemaal geen buik had voor een zwangere , ze vonden dat hun een groter buik hadden dan mij terwijl hun niet zwanger zijn:D Maar even later kwam mijn nicht bij me thuis, het eerste wat ze zegt is owwwww jij bent aangekomen:(
    Terwijl ik ook nog niet ben aangekomen. En ik vind het ook beetje apart dat ze dat zei want ze weet toch wel dat ik zwanger ben:(
    Dan kan ze beter zeggen van oh wat heb jij een mooi buikje dat vind ik beter :D

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

En andere meiden bedankt!! :) dan kan ik mooi door eten ja idd beter brood als snoep of chips

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook een hele periode voor het slapengaan een boterham met pindakaas gegeten. Anders was ik de dag erna echt niet lekker. En ik ben 5 kilo afgevallen en uiteindelijk 7 kilo aangekomen, dus het heeft hier echt geen effect gehad.

Zolang je geen half brood in de avond eet ;)

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Van zwanger zijn word je ook dik. Van borstvoeding geven word je weer dun. ;)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Buiken worden altijd vergeleken en probeer je daarbij niet van je stuk te laten brengen. Hier tot 23 weken maar een "klein" buikje gehad (voor een tweede) Iedereen riep maar dat je nog zo weinig zag blabla en na de kerst (weekje thuis geweest) was het ineens andersom... zooooo jij bent gegroeid, zoooo wat een buik zeg. (zit nu met 31 weken op 8 kilo)
    Ook bij de eerste ben ik heeeeeeeeeel lang slank gebleven, pas in mn verlof ging mijn buik echt heel erg groeien (14 kilo totaal aangekomen)

Iedere buik groeit anders, ieder mens is anders, iedere zwangerschap is anders. Probeer lekker te genieten meid en laat die opmerkingen lekker langs je denkbeeldige veren afglijden (als water bij een eendje)

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou Mijn verloskundige zei,dat als je voordat je gaat slapen nog trek had,dat je 1 stuks fruit of een boterham met vlees of kaas mocht hebben.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Misschien voor de afwisseling dat je een soepstengel kan eten?
    Eet hier ook regelmatig nog een boterham hoor!

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja hoor, gewoon lekker je broodje eten. Het is ook vaak het beleg wat de dikmaker is, in alleen brood zitten wel koolhydraten, maar ook weer veel gezonde vezels (helemaal als je volkoren eet) die juist weer heel goed voor je zijn.

Veel fruit maakt ook dik trouwens, zitten heel wat calorieën in ;) Maar ook daarbij geldt weer, het is ook gezond! Dus zolang je niet overdrijft in de hoeveelheden, kan het allemaal en is het juist goed voor je.

17. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Tuurlijk mag je brood eten. Maar mijn antwoord is ja. Ik wordt dik van brood. Maar dat wil niet zeggen dat een ander daar ook dik van wordt.

18. giraf

giraf Niet meer actief

Joh, laat iedereen toch lekker lullen... De 1 vind je buik te groot, de nader te klein... Mensen hebben altijd wat te zeggen over een ander :(
    Maar om je vraag te beantwoorden:
    Gewoon lekker een boterham eten als je daar zin in hebt! Mijn vorige zwangerschap heb ik geleefd op alleen brood, iets anders hield ik niet binnen of stond me tegen. En alle kilo's waren er toch echt af na de bevalling, niet gelijk, maar wel al na een paar weken.
    Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat je op de boterham smeert he, als je er elke keer een dikke laag pindakaas op smeert, zitten veel meer calorieeen in dan een boterham met smeerkaas light.

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hetzelfde als de rest, laat ze lekker! Jij bent degene die zwanger is!

Mij was het opgevallen dat jouw omgeving jouw lichaam en gewicht wel streng in de gaten houden of zie ik dat verkeerd?
    In eerdere topics stond ook al dat ze je dik oid noemden..

Wat ik bij mij zo opvallend vond,
    ik heb het aan de buitenwereld pas laat verteld, zo rond de 15 weken. Toen werd er helemaal niks gezegd en vanaf dat ik 17 weken was zeggen ze dat m'n buik echt groot word en dat je het KEI goed ziet...
    Eerst zien ze 15 weken helemaal niks en in 2 weken word ik reusachtig?! :(

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties,

ik kan nu niet 1 voor 1 antwoord geven, maar ik eet dus altijd volkoren of tarwebrood. Dus nooit witbrood.

@ blondi: ik had het eerder over mijn moeder die erop let altijd of ik aankom of niet , ik weet ook niet waarom.

Ja ik ben ook niet echt dik ofzo maarja ik snap er niks van iedereen bemoeit met mij. Ik daarintegen zeg nooit wat tegen iemand anders , dat die aangekomen is . Maar mensen die durven wel terwijl ze zelf niet de slankste zijn.

Deel Deze Pagina