Hallo, Ik ben al een tijdje aan het afbouwen met de bv. Mijn doel was nl om helemaal te stoppen als zl 1jaar is. nu is hij dat eigelijk pas over 3 weken maar omdat ik de laatste paar dagen toch al op 1 x bv zat en mijn zoontje nu ziek is en bijna niet kan drinken leek mij vandaag een goed moment om te stoppen! Maar nu is mijn vraag: Hoe gaat dat eigelijk? kan je zo helemaal stoppen of heb je daar medicatie bij nodig ? gaat de melk productie dan snel helemaal weg ? En hoeveel zuivel hebben ze eigelijk nog nodig vanaf 1 jaar? ik zit te denken om smorgens pap te geven. Savonds voor het slapen krijgt hij ook nog een flesje. Dit leek mij genoeg ? Groetjes Marloes
300 ml, volgens voedingscentrum. Pap kan prima, yoghurt ook natuurlijk. Afbouwen kan ik je niet over adviseren, heb zelf erge moeite het laatste beetje te stoppen
Als je nog maar een voeding per dag geeft, kun je stoppen zonder dat je iets specifieks moet doen. Toen ik stopte met bv was mijn dochter wel ouder maar kreeg nog 1 voeding per dag ('s morgens). Ik heb geen last gehad van stuwing of wat dan ook, wel heb ik een wat stevigere bh aangedaan de eerste dagen. En gewoon niet de borst aangeboden, maar wat anders te drinken. Misschien is het trouwens wel handiger pas te stoppen als je zoon niet meer ziek is, mijn ervaring is dat zieke kindjes juist die borstvoeding (met antistoffen) nodig hebben. Qua zuivel zit je al snel goed als je een fles geeft 's avonds, dan nog toetje met zuivel of een bekertje melk/pap of zoiets ergens op de dag.
Hier ging het heel geleidelijk rond 11 maanden... ik heb toen nooit voeding geweigerd... en hij dronk nog heel af en toe... aan het einde dronk hij nog een tijdje om de dag zelfs en daarna na 3 dagen nog 1 x en toen was het klaar... borsten hebben er ook geen last van gehad.