Hoi dames ik ben nieuw op de site. Mijn naam is snoepgoed en ik ben pas 23 jaar jong ik ben in april begonnen met de prikpil ( 3 maanden) en in juni zou ik eigenlijk de 2 de shot moeten krijgen. Ik ben niet gegaan want de bijwerkingen trok ik niet. Ben erna gelijk aan de normale pil gegaan voor 2 weken en daar ook weer mee gestopt ivm kinderwens. Na het stoppen vd slikpil ben ik gewoon alweer echt ongesteld.. sinds 9 juli t.m nu Is dat normaal of heb ik geluk? succes iedereen !
Lijkt me normaal, een menstruatie wordt tussen de 2 en 7 dagen als normaal gezien. Daarnaast kan je lichaam behoorlijk van slag zijn door het ontpillen, maar iedereen reageerd anders!
Ja maar nou ben ik echt in de war?? Ik ben nu voor de 4 de dag ongesteld heb ik dan me normale ritme terug ? Of zou het echt door de slikpil komen?
Je ritme weet je nog niet aangezien je pas net gestopt bent met de pil. Normaal zou je na deze bloeding (ontrekkingsbloeding) na ongeveer 28 dagen weer ongesteld moeten worden, maar dat is dus niet zeker door het ontpillen, mijn 1e echte cyclus duurde bijvoorbeeld 64 dagen! Ik kreeg toen ik stopte met de pil netjes een paar dagen later mijn ontrekkingsbloeding, en 64 dagen later pas mijn 1e echte menstruatie.
Wat je nu dus hebt is geen echte menstruatie. zolang je een vorm van anticonceptie gebruikt zijn het ontrekkingsbloedingen, als je met anticonceptie stopt krijg je weer een eisprong (dit krijg je dus niet zolang je anticonceptie gebruikt) en krijg je een echte menstruatie.
dank je voor de uitleg, ik kijk het wel even een maand aan en als ik danwel ongesteld ben laat ik het weten. slaaplekker
Is goed, ik hoop voor je dat je direct in een normale cyclus terecht komt En het natuurlijk snel raka mag zijn voor jullie!
Ja, inderdaad! Ik hoop dat je snel in een normale cyclus terecht komt. Want mijn lichaam doet na 1 shot helemaal niks meer van de prikpil. Terwijl hij het daarvoor altijd deed na het stoppen met de pil, ben zwanger geweest, maar een MK. Wat je nu hebt is een ontrekkingsbloeding. Nu maar hopen dat je snel een "echte" menstruatie met eisrpong krigjt. Maar dit kan zeker tussen de 4 en 18 maanden duren voordat de prikpil je lijf uit is. Hoop echt dat jou dit niet overkomt. Liefs
Poeh, dat mag ik ook hopen, maar dan kan ik nog me studie afronden moet nog 1 jaartje !! Ik wacht het nog even af, gaarne dank voor de reacties