Hartritmestoornis en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Evia, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Zijn er hier dames die hartklachten/hartritmestoornissen hebben en door een zwangerschap merken dat deze klachten verminderen of juist verergeren?

Ik heb een vervelende + onschuldige hartritmestoornis (VES) en dit is ontstaan een maand na stoppen met de pil. Of het met elkaar te maken heeft is niet zeker. Ik mag vanwege lage bloeddruk niet aan betablokkers (wil ik ook niet) en met hormonen proberen mijn hartslag onder controle te krijgen wil ik ook nog niet aan. Mijn idee is: proberen zwanger te worden en kijken wat er dan met de ritmestoornis gebeurt door de hormonen die natuurlijker wijs bij een zwangerschap komen kijken.

Leuk bedacht, I know, eerst maar eens zwanger zien te worden..

Wie heeft hier ervaring mee of wel eens over gehoord?

2. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Niet-zwanger heb ik weleens een overslaand hart maar nu zwanger de laatste maand hele dagen door wordt er gek van..

3. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ai wat vervelend Joky! Sterkte :(

4. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Bij mij verergerd het bij een volle maag altijd. Dus vrij logisch nu ik 8,5 mnd zwanger ben en icm hormonen etc t erger is.

Tis geen ritmestoornis. Hij fladdert gewoon wat meer nu maar is onschuldig dus maak me er niet druk om. Gaat vanzelf weer over straks :)
    Eerste 8 maanden trouwens geen last van gehad! Maargoed.. weet niet precies wat t is wat jij hebt en wat dat gaat doen tijdens een zwangerschap.

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Hier ook VES. Tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes nergens last van.
    Tussen de zwangerschappen en nu ik uitgebaard ben wel last met name een week voor het begin van mijn menstruatie(ben gesteriliseerd) tot de tweede dag van mijn menstruatie. Verergerd dus wel door hormonale wisselingen.
    Het is vervelend maar het is over het algemeen geen ernstige ritmestoornis. Als ik klachten heb probeer ik het zo veel mogelijk te negeren.

6. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie! Door de dag heen lukt negeren me ook wel, maar 'savonds als ik probeer te slapen lukt dat helaas niet. Ik heb geen VES waarbij je af en toe een overslag voelt, maar een hartslag dat constant van ritme af is en dat me ook constant laat weten. Zo onnatuurlijk als dat het is om met een klok te slapen die van slag af tikt, zo voelt het voor mij om in slaap te vallen met een hart dat rare slagen slaat. Zou me heel fijn uitkomen als me negen maanden worden gegeven waarin ik er minder last van krijg :). We gaan het zien.

Verder nog tips/ervaringen?

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik heb een heel ander soort ritme stoornis, een innappropriate sinustachycardie, ook onschuldig maar wel heel vervelend.
    Heb continue een te hoge hartslag en slik hier ook medicatie voor.
    Met de medicatie was het aardig onder controle als ik me maar rustig hield, dus niet werken en de dingen over de dag verdelen.
    Alleen gaat m'n hartslag nu weer aan de schommel, gister in het ziekenhuis 130 slagen oer minuut.

Ik denk maar zo ja het is heel vervelend maar gelukkig ook heel onschuldig.

8. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Het onschuldig zijn van een stoornis aan je hart geeft rust, maar hoe vervelend het vaak is maakt dan toch ook weer onrustig. Het is toch je hart en er even omheen denken of voelen is wel erg lastig!
    Beterschap Nala!

9. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

hier ook hetzelfde helaas. als ik niet zwanger ben wel normale rustpols maar nu zwanger ook weer een veel hogere hartslag en met vlagen de fijne hartoverslagen erbij. ook al ken ik het, weet ik het, dan nog maakt het mij op bepaalde momenten nog steeds angstig. slik wel betablockers om het hele hoge hartritme iets te verlagen maar dan nog is hij stuk hoger. volgende week weer (voor de zoveelste keer haha) holteronderzoek en hartfilmpje maar niemand maakt zich verder zorgen..alleen ik :D

10. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    vraagje aan medezwangeren.. zien jullie door deze klachten op tegen de bevalling hierdoor?

11. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Vertrouw op de artsen meid!

12. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat moet ik inderdaad maar doen.
    gister bij de cardioloog geweest maar die vond het allemaal niet zo spannend en zelfs al zou het gebeuren tijdens de bevalling dan is het alleen maar vervelend maar niet levensbedreigend. maar goed, zo voelt dat natuurlijk wel.
    heb mijn zorgen nu overal aangekaart geloof ik dus ga er nu maar vanuit dat er vast wel goed op me gelet wordt tegen die tijd en er maar op moet vertrouwen dat het goed komt :)

13. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Ieder mens heeft overslagen! En hoe meer je er op let hoe erger t wordt.

14. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Te vroeg geklikt

Probeer er dus niet op te letten. Hoe vervelend die bonzen ook zijn! T is echt niet gevaarlijk. Je kan er 100 mee worden :)

15. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja is inderdaad zo en weet ik eigenlijk ook wel hihi
    maar het zijn meer die overslagen vaak achter elkaar met daarnaast een hoog hartritme :S
    maar inderdaad, erg vervelend maar valt weinig aan te doen behalve niet extra in paniek raken want daar wordt het vaak nóg erger van :p

Deel Deze Pagina