Heel misschien zwanger en verflucht op oliebasis inademen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Trirani, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Hoewel ik eigenlijk juni pas wilde beginnen, loop ik toch een kleine kans om zwanger te zijn deze ronde (ver voor ovulatie, daarna condoom, maar het kan dus wel). Nu 2 dpo.
    Onze 2 trappen worden geverfd dit weekend. Wij komen zondag in de vroege avond weer terug.

    Aanvankelijk zou dit op waterbasis gebeuren, maar nu heeft manlief gisteren onder invloed van onze schilder besloten om toch voor olieverf te kiezen.

    Ik kom morgen dus thuis is in een huis dat ruikt naar olieverf en ben misschien zwanger. Onze deuren zijn vanwege luchtstroming in ons nieuwbouwhuis, bewust met grote kieren in de onderkant. Wel staat ons slaapkamerraam open.

    Hoe schadelijk is het, olieverflucht en potentieel zwanger 3/4 dpo morgen. Moet ik elders slapen? En zo ja, hoe lang?
     
  2. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    We hebben toch de schilder net teruggebeld, terug veranderd naar waterbasis :)
     
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik lees een lieve mama die alles voor haar kindje doet...maar ook een mama die een beetje overbezorgd is.
    Na 2 kindjes hoeven wij jou helemaal niet uit te leggen dat de kans zooo klein is om nu zwanger te zijn en de kans al nihil is dat het evt. ei/zaad/vrucht? iets mee krijgt van de verflucht.
    Ik hoop dat je zon dingen los kan laten in een evt. zwangerschap. Succes de komende maanden en hopen dat je snel zwanger bent.
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  4. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Sorry ik snap gewoon niet dat je hier over na denkt.. je weet niet eens of je wel of niet zwanger bent en dan maak je je druk over de olie lucht wat in je huis hangt. En je zou serieus elders gaan slapen? Het spijt me, ik vindt dat echt zo ver gaan. Als je nou schilder bent en elke dag in de verf lucht hangt dan zeg ik oke.. maar die ene keer kan echt geen kwaad! Maar goed. Je hebt nu water basis... hopelijk ben je zwanger! Succes en probeer te relaxen
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  5. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Tja, ik vind het zelf niet zo ver gaan. De laatste keer dat er geverfd is op oliebasis bij een huis waar ik verbleef, had ik een aantal dagen nare hoofdpijn ervan. Dat was met goed luchten, maar vooral in de ochtend als ik opstond, auw! Goed is het niet voor je, en vast ook niet voor een ontwikkelend vruchtje dus (en buiten deze keer om ben ik een 'ronde 1 proberen = zwanger' type geweest tot nu toe). Als het mij zulke erge hoofdpijn geeft, hou ik daar dus niet alleen voor mijzelf rekening mee.
     
  6. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Dan heb je toch al een persoonlijk antwoord voor jezelf?
    Wat doet de mening van een ander er dan nog toe?
     
    Ctje1987 en exciting vinden dit leuk.
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Je bent 3/4dpo... áls het uit zou draaien op een zw is het eitje is nog niet eens ingenesteld.
    Je kan t jezelf natuurlijk vreselijk moeilijk gaan maken....
    Als je zelf hoofdpijn krijgt van de verflucht zou je ergens anders kunnen slapen, voor een eventuele zwangerschap zal het verder weinig uitmaken.
     
    Ctje1987, exciting en patje20 vinden dit leuk.
  8. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou me er niet zo druk om maken vooral niet als je pas 3/4 dpo bent. Zoals Donutlover zegt; het vruchtje is niet eens ingenetseld.
     
  9. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Daar waar ik over na zou denken is welke verfsoort het meest slijtvast is aangezien het op de trap komt. En dan lekker de ramen open. Succes
     

Deel Deze Pagina