clomid en overtijd

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eefje30, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

het is nu de 2de keer dat ik clomid heb genomen de eerste keer dat ik dit nam had ik een cyclus van 32 dagen (zonder clomid was dit min 50 dagen) dus dit was wel een verschil.

op 10 maart ben ik terug begonnen met clomid 5 dagen 1 pilletje 50 mg.

heb dan ook een fm gehad op 19 maart en daar waren nog maar kleine eitjes te zien en ben een paar dagen later ook niet meer moeten terug gaan voor een fm is dit normaal?

en als ik uitga van die 32 dagen dan ben ik nu 3 dagen overtijd maar cb digitaal (die aangeeft hoe ver dat je bent) gaf negatief 3 dagen geleden?zou het kunnen dat ik toch nog zwanger ben?

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Erg apart dat je niet terug heb hoeven komen voor een meting..
    Mogelijk is de clomid helemaal niet aangeslagen en heb je dus geen eisprong gehad

ik reageerde de 1e keer ook heel goed op 50mg maar de keer erna groeide er niets..

ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon zwanger blijkt te zijn
    ben je volgende week nog niet ongi en een nega test dan zou ik wel even contact opnemen met de gyn

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoals Hendrika schrijft snap ik ook niet waarom je niet weer terug hoefde. Heeft de arts daar iets over gezegd?
    Bij mij sloeg t 1x aan en daarna 1x niet en nu wel weer. Zou toch even contact opnemen. Maar een cyclus langer dan 35 dagen met clomid is een teken dat het niet gewerkt heeft heeft de arts mij gezegd.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad wel vreemd dat je niet opnieuw voor een echo hoefde te komen. Het kan inderdaad zijn dat je eisprong of veel later geweest is, waardoor je nog niet overtijd bent. Of je hebt geen eisprong gehad, wat helaas ook kan. En dan kun je tot sint juttemis wachten op je menstruatie. Als het te lang duurt even de gyn bellen, dan kun je eventueel een kuurtje krijgen om het op te wekken.

5. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja vind het ook raar maar wat ik mij ook afvraag als ik uitga van die 32 dagen cyclus is het dan niet normaal dat er alleen kleine eitjes te zien waren? dit was dan pas dag 11van mn cyclus

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je cyclus 32 dagen was, dan zou je eisprong ongeveer rond cyclusdag 18 moeten zijn geweest. Het kan eerder of later zijn, aangezien je luteale fase 10-18 dagen kan zijn. Maar laten we grofweg 14 dagen aanhouden.

Stel dat je nu net zo zou reageren op de Clomid als de vorige keer dan kan het inderdaad kloppen dat je op cyclusdag 11 alleen maar hele kleine follikels zag. Een follikel groeit in het begin heel langzaam, zo'n 1 mm per dag of nog langzamer. Als 'ie rond de 14 mm zit, dan zit je op de grens dat hij wel gaat doorgroeien tot een eisprong en gaat het laatste stukje vaak sneller met 2 mm per dag. Een eisprong heb je als je rond de 20 mm zit.

Alleen kan het dus ook zijn dat je eisprong deze keer later was (heb je er iets van gemerkt?), wat dus ook kan overeenkomen met het echobeeld. En het kan zijn dat je helemaal geen eisprong hebt gehad. Daar is nu niet meer achter te komen, aangezien je geen tweede echo hebt gehad en er is geen bloedonderzoek gedaan om te kijken naar je progesteronwaarde.

Er zit dus helaas niks anders op dan afwachten en eventueel nog eens een zwangerschapstest doen. Als je over een week nog niet ongesteld geworden bent, zou ik de gyn bellen.

7. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Jippie,

ik voel mijn eisprong eigenlijk nooit.

en er is ook geen bloedonderzoek gedaan geweest.

ik zou vandaag nog een test willen doen en als dit negatief is dan zou ik naar de ha gaan voor een bloedonderzoek en hopen dat ik dan duidelijkheid heb.

en welke test is er betrouwbaar die van het kruidvat daar ben ik niet zo voor. welke raden jullie aan cb digitaal of life test.

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben erg tevreden met de Kruidvat 2 voor 5

9. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog altijd geen regels te bespeuren.
    morgen afspraak bij de ha voor een bloedonderzoek eindelijk zekerheid.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Succes en laat je even weten hoe het afgelopen is?

11. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Eefje spannend hoor!
    Ben zelf ook overtijd.. gisteren was mn NOD (als ik 2 weken verder dan m'n eisprong bereken). Zit nu ook op dag 32!
    Ik heb ook al 2 keer zelf getest, maar helaas ook negatief!
    Nu echt continu naar de wc om te kijken of ik al ongesteld geworden ben! PPff!
    Ik hoop dat de bloedtest voor je positief is!! Je leest hier wel vaker dat de zelftest negatief is en de bloedtest positief! Dus het kan!

12. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

ben gisteren niet kunnen gaan naar de afspraak bij de ha maar ben vanmorgen geweest en mag vanavond om 19u bellen voor de uitslag en nu maar duimen maar heb er geen goed gevoel bij gisteren heb ik nog negatief getest met kruidvat (2 voor 5e) wel in de namiddag en had veel gedronken en aan de andere kant heb wel symp van een zwangerschap(misselijk,enorm moe,pijnlijke borsten,en heb vanmorgen zelfs moeten overgeven)maar weet ook wel dat je lichaam je enorm voor de zot kan houden.

zal zeker nog iets laten weten vanavond :D

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat was de uitslag?

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat vreemd dat je niet meer bent opgevolgd. Hier had ik geen stabiele reactie, en dus werd ik minimaal 3 cyclussen opgevolgd die goed verliepen voordat ik naar huis werd gestuurd om het zelf te proberen zonder opvolging.

Moet wel zeggen, mijn LF was langer als ik clomid slikte..minimaal 17 dagen. Werd altijd later ongesteld, en als ik testte bij ons meisje was dat ook pas op dag 17 positief! (bij mannetje op dag 11 na eisprong al.....maar denk veel HCG)

wat was de uitslag van de test door HA?

15. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

de uitslag was helaas negatief clomid 50mg is wrs niet aangeslagen dus zal moeten verhogen.

nu wachten tot mn reglels er willen doorkomen (zit nu al op dag 41:x)
    en dan starten met clomid 100mg.

maar de symp blijven wel heb weer moeten overgeven vanmorgen en mn borsten doen echt wel pijn.

16. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    doe ik hier vanavond een test van het kruidvat 2 voor 5 euro en die was licht positief (je kan het streepje heel heel licht zien en als je hem in het licht houd dan zie je het beter) wat is dit nu weer toch zwanger of vals positief?:(

17. daanxyz

daanxyz Actief lid

13 dec 2007
    304
    0
    0
    T kan hoor!
    Ik had zelf clomid 100 op cd 21 geen reactie gestart met duphaston maar cd 34 toch n ei gehad! Had ovutesten gedaan omdat ik t vermoedde en later gebeld voor n echo op cd 36!
    Dus toch n laat ei.
    Jou ei was mIsschien ook later?
    Hoop t voor je!

18. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb op 17 april een bloedtest gehad en die was negatief dus vind het wel raar dat ik gisteren positief teste dan moest de bloedtest toch ook al positief zijn?

maar moet wel zeggen dat mijn symp erger worden( mijn borsten doen echt pijn zelfs zo erg dat ik geen bh of t-shirt kan verdragen omdat het zo pijnlijk aanvoelt en ben enorm misselijk.

weet echt niet wat ik hiervan moet denken.

ga dinsdag nog eens testen dan zou de test toch al donkerder moeten zijn he?

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe gaat het nu met je? Inmiddels een mooie positieve test gehad?

Het is inderdaad vreemd dat je bloeduitslag negatief was, aangezien je een zwangerschap in het bloed veel eerder ziet dan op een urinetest. In je bloed is het zwangerschapshormoon een week na je eisprong al aanwezig, als er iets gaande is. Een urinetest kan pas twee weken na je eisprong. Een negatieve bloedtest en een positieve urinetest is dus heel apart. Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is!

20. eefje30

eefje30 Actief lid

15 mrt 2011
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

heb mijn regels van dinsdag dus toch niet zwanger :(

op naar de volgende ronde maar vraag me dan toch af hoe het komt dat ik positief teste?

Deel Deze Pagina