Ons mannetje is sinds een paar weken echt heel veel wakker 's nachts (soms wel 5x per nacht). Vaak valt hij na een kwartier brabbelen wel zelf weer in slaap, maar soms is hij ook echt keihard aan het huilen.. Elke nacht is het dus afwachten of we er weer uit mogen.. Als hij dan zo heel hard huilt (bijna krijsen) dan heeft het geen zin om hem "even" te laten huilen, want dan raakt hij echt helemaal overstuur. Als een van ons dan op z'n kamer komt, is hij echter meteen stil en lacht meteen.. Zodra we weer weglopen is het weer echt krijsen.. Weet niet zo goed wat nu te doen. Iemand tips? Probeer hem in z'n bedje te troosten, maar zodra ik wegloop is het dus meteen weer krijssen..
Hoi Kimm, Mijin Thomasje (nu ook acht maanden) is sinds nieuwjaar (de nacht na oud op nieuw) ook zo onrustig, wordt heel veel wakker begint dan vaak ook zo te krijsen, terwijl hij van te voren heerlijk doorsliep tot 08.00/09.00 uur. Als ik naar zijn kamertje ga wordt hij pas rustig als ik hem optil ( en soms ook pas na een tijdje) als ik hem dan weer neerleg begint ie weer te krijsen (gelukkig slaapt zijn tweelingbroertje daar lekker doorheen), hij is wel verkouden maar zijn bedje staat bij zijn hoofdeinde omhoog en hij krijgt druppeltjes. Meestal wordt hij wel rustiger als ik zing ik ga dan heel langzaam (zingend) de kamer uit, sluit de deur en blijf dan nog voor zijn deur even door zingen, Meestal werkt dit wel omdat ie mij dan nog hoort. Ik denk dat het bij jouw kleine ook een soort verlatingsangst is dus misschien werkt het ook wel als ie jou stem hoort, vaak werkt het ook als ie jou ruikt, bv een gedragen t-shirt (ongewassen in zijn bedje bv om het matrasje heen doen). Succes ermee, hoop dat ie snel weer doorslaapt.
Hoi. Senna heeft dit sinds ze 8 maanden oud is, of eigenlijk al iets eerder. Erg vermoeiend. 's Nachts is ze heel moeilijk te troosten en als ze eenmaal stil is dan komt ze een uur later weer. Ik heb ergens gelezen dat in deze periode (7-10 maanden) de hersenen enorme ontwikkelingen ondergaan en daardoor zijn de kleintjes al van slag. Tel daarbij verlatings- en scheidingsangst op en dan krijg je vaak dit gedrag. Het ene kind heeft er veel meer last van dan de ander en ik heb gemerkt dat bij Senna alleen helpt om rustig te blijven en haar te troosten. Overdag begint ze dit gedrag ook te vertonen. Tot een aantal dagen geleden kon ik haar zonder dat ze ging huilen in bed leggen, maar zodra ze nu het bed ruikt begint ze al enorm te huilen. Ik probeer haar altijd eerst in bed stil te krijgen maar als dit echt niet lukt dan houd ik haar lekker tegen me aan. Het hele lijfje ontspant dan en ik krijg dan een enorme dikke zucht van opluchting/genot? De een adviseert om je kind te laten huilen en de ander zegt weer dat je je kind moet troosten. Ik bedenk me maar hoe ik me zou voelen als ik in haar schoenen stond. Op zo'n leeftijd, verlatingsangst en dan ook nog zulke grote veranderingen in je hele wereldje.... ik zou ook niets liever willen dan getroost worden door iemand die je bekend is en waarbij je je veilig voelt. Succes Anna
Hoort erbij meid met 8/9 maanden. Hier nu eindelijk na 2 maanden weer rust in de tent! Zal zich wel alleen voelen... ze worden zich er nu van bewust dat ze 'alleen' gelaten worden. Ik liet het licht op de overloop wel eens aan, dan sliep hij meteen weer. Succes!
zucht herkenbaar, ik dacht dat hij honger had/heeft. Geef hem nu 's nachts weer de fles en dat helpt wel moet ik zeggen..!
Wel fijn dat jullie het ook zo herkennen, ik was al bang dat het iets is wat niet meer overgaat. We hebben er hier nu bijna drie weken 'last' van en tjee.... wat voel ik mij gebroken na al die gebroken nachten. Afijn, succes meiden.... dat de sprong maar snel genomen is! Anna
Ben het helemaal met Anna eens dat het wel fijn is dat er herkenning is! En ik weet ook dat het gelukkig ooit overgaat, maar 3 weken gebroken nachten hakt er wel goed in Iedereen succes/sterkte!
Nou, volgens mij was het hier die nachtelijke avonturen omdat Thomas zijn derde tandje krijgt (zag het vandaag opeens). Heeft vannacht gelukkig doorgeslapen. Maar hij heeft wel een paar weken lang overdag niet willen slapen, maar gillen als ik hem in zijn bedje legde, als ik hem optilde gelijk weer stil, liep ik de kamer uit weer gillen. Heb hem toen zo neergelegd dat hij zijn broer goed kan zien, en de laatste dagen draait Julian (zijn tweelingbroer) zich gelijk naar Thomas als ik hem in bed leg en begint tegen hem te brabbelen, sindsdien geen last meer gehad van niet willen slapen. Toch ideaal zo'n tweelingbroertje!
Kan dit bij sommige kindjes ook eerder zijn? Hier is het namelijk al vanaf 5 maanden me af en toe wel een goede nacht. De ene nacht komt hij 2 keer, de andere nacht elk uur.
hier ook hoor! ons dametje zit midden in een sprongetje en haar twee boventandjes zijn ook bezig met doorkomen. ze is echt jengeliger en huileriger dan anders en wil vooral veel opgepakt worden en ja, dus ook s'nachts....... s'nachts kan ze ineens wakker worden en huilen, vaak pak ik er even op en valt ze op m'n schouder weer in slaap waarna ik haar terug leg. dit voelt dan veilig voor haar. ach ja, het is even niet anders
Vannacht ging het goed meiden! Senna werd 1x wakker om half drie voor de fles en daarna doorgeslapen tot kwart voor zeven. Hopelijk zet dit door....! Anna
hier ook meiden, ik had altijd een doorslaper, maar nu wordt ze elke nacht om ongeveer drie uur, en zes uur wakker. Ook slaapt ze veel moeilijker in, ligt soms wel anderhalf uur wakker, te spelen, of te donderen in bed, steeds andersom in bed of aan het kopstuk van bed overdwars gaan liggen totdat ze vast lligt. Ik hoop maar dat ze snel weer haar ritme heeft, overdag wil ze ook haast niet meer slapen, wel even wennen hoor zo, oh ja en als ze bij opa en om slaapt voorbeeldig, slaapt ze zo de hele nacht door, of oma hoort haar niet als ze even piept s'nachts, want ik hoor zelf elk zuchtje! nou ja zal wel weer over gaan he! Henriette
Mijn dochter heeft er drie maanden last van gehad (7 tot 10 mnd) Uiteindelijk wendde zij zich eraan om getroost te worden. Wij gaven haar dan een slok water, even knuffelen en hup weer in bed. Na een flesje (met water) waar ze een paar slokjes van nam ging het vaak weer even. Meestal kwam ze twee keer op een nacht. Maar later begon ik te twijfelen of het echt alleen maar verlatingsangst was. Toen gaven we haar de laastte fles een fles voor hongerige baby;s, en sinsdien slaapt ze eindelijk elke nacht door...HEERLIJK. Geduld jullie doen het allemaal even goed, je voelt wel aan wat je moet doen, en het kotm zeker weer goed met jullie kids. Veel goede nachten gewenst Britt
dat hebben we hier oko gehad en net op t monent dat ik dacht whha hier word ik gek van toen was het over. Denk een fase ofzo dat ze meer dromen
Hier ook eindelijk weer 2 goede nachten gehad Gisternacht alleen 2x wakker en beetje brabbelen, maar daarna zelf weer in slaap gevallen. En vannacht alleen om 1 uur even wakker, maar een knuffel en schone luier en hij sliep zo verder tot 7.15 uur.. En hij gaat opeens om 19.30 / 20.00 uur slapen 's avonds zonder te mopperen.. Hoop dat dit zo blijft, dan ben ik echt super blij.....
Pfff...hier nog een die ineens meerdere malen per nacht wakker is! Eerst sliep hij gewoon de hele nacht door maar sinds anderhalve week is het echt mis...Hij is zoooo onrustig! De ene keer ligt hij te brabbelen en valt dan uiteindelijk weer in slaap maar de andere keer is het brullen! We hebben hier al nachten gehad van even slapen, brabbelen, weer een half uurtje slapen, weer wakker, brabbelen, weer een uurtje slapen, huilen, ernaartoe, troosten, terug in bed, huilen, weer in slaap...etc etc...Wij worden er nu wel een beetje moe(deloos) van! Wat is dit toch?
Weet precies wat je bedoelt.. Hier namelijk exact hetzelfde.. Duurt bij ons nu al ruim 3,5 week.. Gelukkig de laatste 2 nachten al stukken beter.. Bij het CB gaven ze aan dat dit een fase is waar baby's doorheen moeten.. Ze voelen zich dan heel alleen en kunnen niet bedenken dat papa en mama in een kamer naast hun liggen.. Dus gaan ze huilen.... Hoop dat deze fase snel over gaat bij ons mannetje.