Gewichtstoename

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaintak, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaintak

Kaintak Lid

27 dec 2010
    44
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai, ik ben nu bijna 29 weken zwanger en in die 29 weken tijd ben ik 11 kilo aangekomen (bloos). Voor mijn zwangerschap was ik gewoon slank en ik heb nog nooit problemen met mijn gewicht gehad. Volgens de VK moet ik toch een beetje op mijn gewicht gaan letten. Ik was nieuwsgierig hoeveel anderen zijn aangekomen in hun zwangerschap? En ben ik de enige die zo snel aankomt?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    3 kg hier

Maar ik heb genoeg vet van mezelf. ;)

Het schijnt dat slanke mensen meer aankomen omdat je wat reserve opbouwt. En die had ik al :D haha

3. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij precies 31 weken ben ik 13 kilo aangekomen. En ik doe echt niets geks, sport er zelfs bij. Mijn verloskundige maakt zich er niet zo druk om. Zegt wel dat je verbranding wat anders werkt en het beter is om meerdere kleinere maaltijden over de dag te eten. Vind ik wel erg moeilijk, want juist als ik ga eten wil ik alleen maar meer, alsof het en verslaving is.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Met 40 weken ruim 30 kilo:$ ik vind het dus wel mee vallen wat je tot nu toe bent aangekomen. En ik was niet echt echt slank van mezelf;) wel alles eraf gekregen maar dat mag straks weer opnieuw. Ik let nu wel een beetje op wat er allemaal in gaat maar vorige keer was het veel vocht. Ik hoop totaal nu onder de 20 kilo te blijven maar of dat gaat lukken;)

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik was rond die termijn ongeveer 15kg aangekomen.
    Op het einde (bevallen met 38+3) was ik 25 kg aangekomen :)
    VK heeft nooit wat gezegd over mijn gewicht...

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben nu 31 weken en ben 16 kilo aangekomen....Mijn vk heeft er tot nu toe niks over gezegt en het zal nu in de laatste weken alleen maar meer gaan worden. ;)

7. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben nu 25 weken en al 10 kilo bij! Volgens de gynaecoloog veel te veel en moet ik op mijn eten letten! Maar ik eet helemaal niet zoveel!

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    8 kilo aangekomen tot nu toe:)

9. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik was in totaal 450gram aangekomen :)

10. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Ik ben tot nu toe 10 kilo aangekomen.

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bij 36 weken zwangerschap was ik 17,5kg aangekomen en het gaat al weken 1kg aankomen per week :$
    Mijn gyn zegt ook dat ik erop moet letten en dat het teveel is, maar ik heb bijna de hele dag trek en al let ik op mijn eten, dan vliegt het er nog aan.
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal zijn als ik ga bevallen, maar vast rond de 20-21kg :)
    Toch wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben...

Groetjes,
    Caitlin

12. HMR

HMR Nieuw lid

7 jun 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vijf maanden geleden bevallen en was in totaal 30 kg aangekomen. Mijn verloskundige heeft hier nooit moeilijk over gedaan.. Ik hoefde zelfs nooit te wegen. (is dat raar?) Maar ik had tijdens mijn zangerschap wel last van vocht vasthouden. Na mijn bevalling was ik dan ook binnen 10 dagen al ruim 20 kilo kwijt. Maar ja die laatste kilootjes moeten er nu nog steeds af!!

13. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al 17 kilo erbij, schoon aan de haak. Baal er stevig van, maar het zal allemaal wel goed komen na de bevalling.

14. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo Kaintak (en de rest),

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 23 kilo aangekomen. Daarvoor woog ik rond 60 kilo.
    De kilo's gingen er na de zwangerschap af door veel te sporten/goed te eten.
    Nu ben ik weer zwanger en ben ik mij zeer bewust dat ik niet weer zoveel wil aankomen. En ik kom dan ook iets minder aan, maar ik vermoed dat ik de 17 kilo wel ga halen.

Het is volgens mij zo dat juist wat smallere vrouwen best veel kunnen/mogen aankomen. Mijn VK vroeg in die tijd of ik vroeger veel ben afgevallen, en dat is zo. Daardoor kon het zo zijn dat mijn lichaam snel weer vet wilde 'verzamelen'. Het had dus ook te maken met mijn bouw.

Ik zou je niet, en jullie allemaal niet, te druk maken! Ik was na een maand of drie weer redelijk in vorm. Geniet ervan!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, ik ben zelf niet een van de slankste heb normaal mt. 42/44 en ben nu met 32 weken ruim 10 kg aangekomen.
    Ik ga naar zwangerfit en daarnaast fitness ik nog 1 a 2 keer als ik voel dat het kan.
    Een vriendin van mij is ook zwanger en zij was met 28 weken ook al 9 kg aangekomen terwijl zij maatje 34 heeft en dagelijks een half uur heen en half uur terug naar haar werk blijft fietsen...
    Het kan ook vocht zijn! Je bloedvolume neemt toe en wat er in je buik zit wordt ook steeds een beetje zwaarder... Als je geen gekke dingen doet met eten en je beweegt is er volgens mij weinig wat je kan doen!

16. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik was bij mijn vorige zwangerschap ongeveer 11 kilo aangekomen, nu ben ik al 10 kilo aangekomen, terwijl ik nog bijna 3 maanden te gaan heb. Ik eet niet meer dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Best gek eigenlijk.

17. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Voor m'n zwangerschap had ik nooit echt een gewichtsprobleem. woog altijd netjes 63 kilo ongeacht wat ik at. ik heb toen een bbz gehad waar ik aan geopereerd ben en heb toen 6 weken thuis gezeten en 4 kilo aangekomen. Na een maand weer zwanger en in totaal 23 kilo aangekomen (eindgewicht 90 kilo). Ik heb wel een vochtprobleem en hield dus ook wel veel vocht vast. Na de bevalling ruim 13 kilo eraf maar de overige kilos zitten er nog steeds aan :x. Moet er wel bijzeggen dat ik nog steeds veel vocht vasthoud.

Ik let nu op wat ik eet maar het helpt niet echt.
    Nu ben ik weer zwanger :) en hoop ik niet dat ik weer zoveel aan zal komen. De tijd zal het vertellen maar ondanks dat maak ik me er niet te druk over ik zal er niet veel aan kunnen veranderen als het wel zo zou zijn.

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook al 9,5 kilo. Vanaf de 20 weken gaat het met een kilo per week. Niet normaal :$
    Maar ja, nog iets beter opletten dan. Ga morgen ook naar de dietiste ivm een te hoge suikerwaarde. We zullen zien hoe het verder loopt...

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden,

Vind het erg informatief om te lezen hoe het bij de dames gaat die al verder zijn als ik. Ik woog voor de zw schap 50 en nu met 11+ weken al 3 kilo erbij (wel gestop met roken ook..).
    Nu vertelde mijn verloskundige omdat ik ondergewicht had dat ik best 15 kilo mag aankomen..
    Maar als ik zo de gewicht topics eens lees dan zitten toch veel vrouwen daar al dik boven.. Dus hoe die verloskundige erbij komt dat 15 kilo al veel is (zo deed ze het overkomen,1e kind voor mij dus weet ik veel..) vind ik vreemd..
    Ach ja dames geniet,straks rennen we het er weer af als de kleintjes er zijn! Kilo's zijn latere zorg..

20. fleurtje26

11 mrt 2011
    58
    0
    6
    pmer op een kdv
    noord brabant
    laatste keer bij vk was ik 1,5 kilo aangekomen, dat was 3 weke gelede. Morge moet ik weer op controle, dus ben benieuwd!

Deel Deze Pagina