Hier bij de vorige zwangerschap net hetzelfde: vanaf week 20 elke week een kilootje erbij . Had geen al te elegante voeten meer op het einde, meer worstjes, vol vocht zat ik ...
Dag dames Ik ben al 17 kilo aangekomen en ben 32 week zwanger. Mijn verloskundige doet er ook niet echt moeilijk over. Verschilt erg per vrouw en soms kun je er gewoon niks aan doen. We zien het na de bevalling wel weer!! Liefs sharon
Hier tot nu toe 7,5 kilo aangekomen en ben morgen 30 weken. Als het aan de vk ligt kom ik niet meer dan 12 kilo aan, maar ja........wie zal het zeggen over een weekje of 10 . Het is makkelijker gezegd dan gedaan.... Ik ben ook van mezelf niet slank maar eet ook niet buitensporig veel. Heb genoeg vet reserves zeg maar .
Bij mijn dochter bij 34 weken 18 kilo aangekomen, veel vocht! 10 kilo had ik er zo af, maar die andere 8 neem ik gezellig mee naar deze zwangerschap, ben nu alweer 2 kilo aangekomen! Nou en, komt wel goed hoor!
Ik ben al 15 kilo bijgekomen Niet echt door teveel te eten, maar te weinig te bewegen. (ben momenteel op ziekenverlof) Helaas was ik al geen al te slanke dame. Ik krijg ook regelmatig over mijn voeten van de gyné.. Ik probeer mijn gewicht nu wel stabiel te houden, maar ik ga tijdens mijn zwangerschap echt niet op dieet! De laatste maand was er maar 2 kg bij. In het begin kon ik zelfs bijna niets eten en was ik toch de eerste maand een 4 kilo bijgekomen. Jammer, maar na de bevalling ga ik naar de diëtiste en ga ik op zumba Knuffel
Wat een geruststelling om te lezen allemaal! Blij om te weten dat andere zwangeren ook veel aankomen en dat de sommige verloskundigen daar dus helemaal niet moeilijk over doen. Ik zal zien waar de teller op het einde van de zwangerschap op staat
Ben een beetje verbaasd dat je VK nu al zegt dat je op moet letten... Ik ben van mezelf slank (1.71 en 62 kg) en was bij mijn eerste rond jouw periode al 16 kg aangekomen. Is nooit wat over gezegd door de VK. Zou me er niet al te druk om maken hoor. Zolang je niet 4 keer per week patat eet oid haha. Bij mij is het er allemaal weer afgegaan hoor, komt helemaal goed
hoi, ik ben 1.72 lang en woog voor mijn zwangerschap 72 kg. Bij 25 weken was ik 10 kg aangekomen. Hier een tabel, waar je eerst moet kijken wat je bmi voor de zwangerschap was. en dan moet je bij die bmi waarde de tabel aanklikken en dan zie je een mooie groeicurve met boven en ondergrens. Kan jejezelf even testen (ik ben dol op testen!) haha Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven
Ik was ook niet heel vol voor mijn zwangerschap ben met 25 wk ook al bijna 9 kg aangekomen. Bij mij zei de verloskundige dat ik mij er niet te druk om moest maken zolang je niet buitensporig veel eet
@Flippo: Bedankt voor de link! Ik ben 1.70, woog 57 kg voor de zwangerschap. Nu met 33 weken inmiddels 13 kilo aangekomen. Ik vond die 13 kilo zelf enorm veel, maar zie nu in de curve dat ik prachtig mooi op het groene lijntje zit! Hmmm, meteen even naar beneden om een koekje te halen...
Goed linkje Flippo! Dankje! Ik zie dat ik net iets boven het groene lijntje zit, maar nog ruimschoots onder het rode lijntje .
Ik was bij m'n eerste kindje 25 kg aan gekomen. Daarvan zijn er 5 kg blijven zitten. Nu ben ik al bijna 20kg aangekomen. Ik heb al 3 keer mijn glucose waarde laten prikken, loop op advies van de vk bij een dieetist (die weinig kan doen, omdat ik gewoon gezond eet). En ons kindje loopt nu 2 weken voor in groei. De dieetiste gaf ook aan, dat de een heel makkelijk aan komt en de ander weer niet. Weet je, ik hoop gewoon een gezond kind op de wereld te zetten, die kilo's gaan er later wel weer af!
Ja! Idd, de een komt sneller en makkelijker aan dan de ander. En als je gewoon gezond eet kan de dietiste er idd weinig aan doen. Ik ben maar 4 kilo aangekomen en zit al op de rand van ondergewicht... en ik kon er echt niet meer aankrijgen! Dus ja, ieder lijf en iedere zwangerschap is weer anders.