Poep in uitwasbare luiers; Hoe schoonmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Domino85, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Zat even te twijfelen waar ik dit neer moest zetten...

Mijn zoontje heeft dus in een paar katoenen luiers gepoept en na het wassen is het er dus nog niet uit, of in ieder geval, het ziet er niet schoon uit.
    Ik heb het op 60 graden gewassen, de luiers laat ik na gebruik altijd weken in water met een schep soda.

Hoe kan ik deze luiers nou wel schoon maken?

Groetjes Domino

2. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    niemand?

3. Ik zet de luiers een nachtje in Biotex neer. Daarna met de hand uitspoelen en dan de wasmachine in.

4. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Dat doe ik ook ja in de biotex zetten als de ontlasting er net op zit. Inweken en dan goed wrijven en dan de wasmachine in

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Werkt dat ook op 40 graden voor gewone kleertjes? Thirza wil namelijk nog wel eens zo hard poepen, dat het de luier uitspuit. Met recht spuitpoep te noemen dus, LOL

6. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Ja ik zet al de poepkleertjes in de biotex. Eerst spoel ik de grootste troep er van af en dan Laat ik echt een nacht intrekken. Ik heb zo'n wasemmer van tupperware. Die kun je luchtdicht afsluiten. En dan wrijf ik de kleertjes goed over elkaar schoon. Dan is bijna alles er als af. en dan in de wasmachine. Werkt echt goed. Ik hoorde laatst van iemand groene vloeibare zeep. Heb ik zelf nog niet geprobeerd. Daar de kleren goed mee inwrijven even in laten trekken en in de wasmachine.

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jeetje, gebruiken jullie allemaal katoenen luiers?
    geen "normale"?

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    ik gebruik gewone, maar als het door lekt zit het op de kleding. op het aankleedkussen heb ik een katoenenluier liggen

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    de ts gebruikt wel katoenen luiers zegt ze..

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij m'n eerste twee zoons had ik ook katoenen luiers (toen waren papieren luiers nog een echte luxe voor een dagje uit).
    Ik waste de luiers om de dag op 90 graden, anders kreeg je ze echt niet schoon. Goed agressief middel gebruiken. Soms bleven er toch nog lichte vlekken zitten, maar die 'sleten' er met een paar keer wassen wel uit.

Tien jaar geleden was ik de hoop kwijt dat ik m'n luiers ooit nog zelf zou gebruiken, dus heb ik ze toen aan m'n vriendin gegeven, die heeft ze ook voor twee zoons gebruikt en toen waren ze versleten.
    Nouja, het is nu ook wel errug luxe met papier hoor. ;)

11. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ja, ik gebruik idd katoenen luiers :D

Die mensen bestaan nog :)

12. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Heel erg bedankt, ik zal maandag meteen ff biotex halen :D (dat heb ik dan weer nie in huis he)

Zal ze vannacht laten weken in groene vloeibare zeep

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Domino, absoluut niet stom bedoeld ofzo! Maar ik zag laatst ook van die uitwasbare luiers maar wat is hier het voordeel van? (Behalve het besparen van véél geld dan)

14. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Voordelen:
    - kost minder
    - milieuvriendelijker
    - over het algemeen zijn de kindjes veel sneller zindelijk ( de luiers van tegenwoordig aborsberen zo goed dat ze er geen last meer van hebben als hun luier nat iS)

Ik gebruik ook katoenen luiers maar gecombineerd met wegwerp voor 's nachts of als we een dagje weg gaan.

15. LovelyDK

Oke dan... j aklinkt heel logisch eigenlijk! Maari s het niet onwijs lastig? En zijn dan niet elke keer alle kleertjes etc. nat?

16. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Nee, ik heb van die 'kant en klaar luiers' zien er eigenlijk hetzelfde uit als wegwerpluiers je sluit ze met klitteband en doet daar dan nog een waterdicht broekje over dat ook sluit met klitteband. Lekt niet door.

17. LovelyDK

Oooh zo.. oke dan :D en hoe zit tmet luieruitslag? Eerder of nou juist minder last van?

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik gebruik bamboe luiers, nog beter (voor het milieu en absorberen meer vocht, dus lekken minder snel door) dan katoen! Ik heb geen probleem met schoon worden. ik was gewoon op 40 graden, met een schepje speciaal luier desinfectiespul. ik woon niet in nederland maar neem aan dat je dat daar ook hebt? het is antibacterieel en antivlekkenmiddel in een, speciaal voor de luierwas, ze worden echt goed schoon!

domnino, gebruik je ook liners? van die wegwerp vellen die je met poep en al in de wc gooit, dan komt er niet veel poep op je luier (OK, af en toe gaat het wel naast de liner...)

hier ook weinig doorlekken, in ieder geval niet meer dan met wegwerpluiers. en uitslag ook niet vaak. het is juist beter voor de huid, in wegwerpluiers zitten heel veel nare chemicalien die je beter niet op je babies billen kunt hebben!

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik vind het prima hoor, maar het is zon gewoonte om "normale" luiers te hebben.. ;)

20. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Nee, die moet ik nog kopen, maar had laatst ook gelezen dat mensen billendoekjes uitgewassen ervoor gebruiken?
    Soms lekt Thijmen trouwens wel door, bij de beentjes vaak maar ik gebruik het nog niet zolang dus ik denk dat ik het nog door moet krijgen

Deel Deze Pagina