Inleiden bij onrijpe baarmoedermond

Discussie in 'De bevalling' gestart door Arja, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoi,

Heeft er iemand ervaring met inleiden van de bevalling terwijl je baarmoedermond nog niet rijp is en de baarmoeder nog staat en naar achter ligt? Hoe lang duurde het rijpen en de bevalling? Is het echt zo'n groot risico zoals de VK aangeeft om de inleiding te starten terwijl je lichaam en de baby er nog niet klaar voor zijn?

Vanwege bekkenklachten kan ik nu niet meer lopen, dus het is eigenlijk niet meer om uit te houden. Ben nu 38+ 1.

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    pff heel verhaal ingetikt druk ik per ongeluk op backspace, pagina weg, verhaal weg.

om het kort te houden ik was overtijd, 6 mei uitgerekend, 15 mei naar de gyn geweest voor inwendig onderzoek, alles zat nog potdicht. 17e weer geweest, alles zat nog steeds potdicht.

bij mij was het geen optie om langer te wachten of het vanzelf wel op gang kwam, en hebben ze me dus gestript. normaal doen ze dat alleen als je een rijpe baarmoedermond hebt bij mij was dat dus niet het geval maar hebben ze het toch gedaan. voor een kort moment erg pijnlijk maar dat is hetgeen wat bij mij gewerkt heeft. dag later ingeleid maar had geen gel meer nodig, zat op de 3cm. dit kan dus helpen om een bevalling in te zetten zonder infuus. echter blijf ik erbij dat ik liever geen enkel ingrijpen had gehad. hoe ze je ook inleiden het blijft een kunstgreep om de bevalling in te zetten en dat betekend vaak heftigere bevalling en meer kans op kunstverlossing. zo ook bij mij.

het is een overweging voor jezelf ik kan natuurlijk niet oordelen hoeveel ongemak je nu hebt maar ik neig naar de kant van de vk. hoewel heel veel risico misschien wat overdreven is maar je lijf is er nog niet klaar voor. je kan het misschien opwekken maar ik denk dat de bevalling enzo heftiger is als het met een kunstgreep wordt gedaan. aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat je het zat bent!

mijn bevalling is begonnen om 09.00 uur en kyan is geboren om 16.03 uur.

3. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier zat bij mij alles ook nog helemaal dicht toen ik ingeleid werd, maar ik was al 42 weken, dus werd wel ingeleid, met pilletjes die ze dan inbrengen, moest om 08.00 uur in het ziekenhuis zijn, toen de pilletjes ingebracht, werkte niet, daarna nog een keer gedaan en toen begon het op gang te komen, de weeen begonnen om 16.00 en mano is geboren om 04:32

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier hetzelfde, ik ben ingeleid wegens nierstuwing met 39.5 weken, ik kreeg eerst capsules om mijn baarmoedermond te rijpen, ik was op maandag opgenomen en die dag 3 capsules, de volgende ochtend om 5 uur braken mijn vliezen en die middag is mijn meisje geboren, relatief snel gegaan dus maar wel een bevalling met veel complicaties, die zal ik je besparen ;)

5. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik ben ingeleid bij mijn eerste toen ik 37w5dgn was vanwege een dreigende zwangerschapsvergiftiging. Mijn lichaam en baby waren er allebei nog niet klaar voor en ze hebben me een week lang met gel ingeleid en een keer gestript.
    Het deed bij mij helaas niets en het werd met 38w5dgn een keizersnede.

Vervelend dat je zo'n pijn in je bekken hebt. Ik weet er alles van. Deze zwangerschap liep ik de laatste 6 weken met krukken, omdat ik me niet meer normaal voort kon bewegen vanwege de pijn.

Sterkte.

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen dinsdag bleek dat ik ineens 3cm ontsluiting had (niks voor hoeven doen trouwens) en toen heeft de gyn me meteen maar even gestript. Dit heeft helaas niks opgelevert. Nu mag ik strakjes bellen naar de verloskamer om kwart over zeven om het inleiden te bespreken. Ben benieuwd of er vandaag een beebje geboren gaat worden. Ik stond in ieder geval al op het bord bij de verloskamers als er in de tussentijd spontaan geen bevalling zou plaatsvinden. Maar ja, als het druk is hou ik er rekening mee dat ik weer naar huis gestuurd wordt.

7. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    als je bmm onrijp is kunnen ze je niet strippen omdat ze niet naar binnenkunnen. je moet toch wel ietsje ontsluiting hebben anders past het niet. En zal het ook onwijs veel zeer doen. Ik had een kleine 1 cm. en het heeft best pijn gedaan. als ik op de bevalling terugkijk vond ik dat heftiger dan persweeen! gek eigenlijk...

groetjs linda

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben ook ingeleid met een niet rijpe baarmoedermond....
    Heb het als negatief ervaren pfff.
    Woenssdagochtend om 7.00u opgenomen 3 tabletten ingebracht gekregen die dag, donderdag hetzelfde en vrijdag weer hetzelfde, vrijdag om 17.00u had ik eindelijk 2 cm ontsluiting en ze zouden zaterdag ochtend mn vliezen gaan breken,maar het begon s'nachts spontaan en zaerdag middag om 14.37 u is onze zoon Roan geboren.
    Pfffff wa erg heftig allemaal met die weeopwekkers en een ruggenprik waar de (rug)weeen gewoon doorheen kwamen helaas!
    Maar goed nu hij er eenmaal is ben je alles wel weer snel vergeten ook gelukkig hihi

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het zeker niet aanbevelen... als jullie niet in acuut gevaar zijn zou ik het gewoon ff uitzitten. Hou je vast aan dat het nooit meer echt lang kan duren

Hier wel ingeleid omdat mn bloeddruk gevaarlijk hoog was en het eindigde na 40u veel pijn, weeen en een weenstorm met een ks maar toen was ik al zo gesloopt dat ik weinig van die eerste tijd met mn dochter heb meegekregen en dat is echt heel erg voor een moeder. Ik zou die 40u voor nog geen 10milj. overdoen en had ik het van te voren geweten dan was ik nooit zwanger geraakt, serieus zo erg was het. Ik ben het zelfs na 4 jr nog echt niet vergeten.

10. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ow had ik dit nu maar nooit gelezen :( want ik wordt maandag ingeleid en heb ook nog een onrijpe baarmoedermond en schiet nu direct helemaal in de stress :$

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Na 48 uur gellen braken om 12 uur 'snachts spontaan de vliezen en is alles vanzelf op gang gekomen.
    Ik had eenhele hoge bloeddruk, maar bij een eventuele volgende probeer ik het toch uit te zitten tot het vanzelf begint.

Debzie, het kan ook heel vlot gaan hoor, zijn genoeg verhalen van meiden die dezelfde dag nog bevallen! Succes meid.

Deel Deze Pagina