Gestript

Discussie in 'De bevalling' gestart door HabibiAna, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    De gyncl. heeft me vandaag gestript. Ik slaap al weken amper door m'n bi en ben kapot! Weet niet eens of ik nog kracht heb om te bevallen en voor een baby te zorgen:(

Nu heb ik een beetje bloedverlies, dat kan gebeuren toch?
    Ben benieuwd of er iets gaat gebeuren. Had nog geen ontsluiting, heb er niet al te veel vertrouwen in,maar ja.

Wat zijn jullie ervaringen met strippen?

2. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoihoi, Toen ik gestript ben bij mijn dochter begon het gelijk te bloeden en savonds begon de bevalling;)´Dus wie weet:)Had toen wel 1 cm ontsluiting trouwens..

3. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    ik ben bij de 2e gestript om 17:00 en om 00:29 had ik mikey in me handen.. dus kan hoor.. ik had na het strippen ook een beetje bloedverlies.. is normaal.. ook ik heel erg last van bi en slacht slapen.. maar als je bevalling begint krijg je wel energie hoor.. de adrenaline die door je lichaam gaat... en voor je kleintje zorgen komt ook wel goed..

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou dat is toch goed om te horen! Hoor alleen maar dat het niet werkt dat strippen;)

Taatje:ik hoop het echt dat die energie vanzelf komt! Ben zo bang dat ik straks heel chagerijnig ben door het slaaptekort, heb het nu al een beetje.

5. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    je moet maar zo denken.. geen enkele vrouw die hoog zwanger is sslaapt goed.. je krijgt vanzelf dat oergevoel.. tijdens je bevalling en daarna.. en je hebt ook nog kraamhulp.. kan je ook lekker uitrusten.. komt goed!!

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben gestript om 14.00 uur en had al 4cm ontsluiting dus aan mij heb je niet zo veel..
    Maar ik was helemaal op, ik sliep niet meer door de weeen die s nachts maar niet door wilden zetten.. ik kon zo midden in een gesprek in slaap sukkelen om na een paar minuten wakker te schrikken.. om 17.00 begonnen de echte weeen en 40min later was onze dochter er. het strippen heeft net het laatste zetje gegeven

anyway, ondanks de moeheid komt er een adrenalinekick los en lijkt het alsof je ineens de hele wereld aankan. komt goed :)

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ben gestript met 39 weken. 2cm ontsluiting & een verweekte baarmoedermond. Ik heb enkele uren na de tijd last van menstruatie achtige krampen..daarna was het weg. Uiteindelijk ingeleid omdat ik overtijd was en wat bleek? Ik had nog steeds 2cm! Het strippen heeft dus totaal niks uitgehaald.

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    #8 Lili81, 10 apr 2012
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
    Ik ben vanmiddag om 14.30u gestript! Tot nu toe gebeurt er niet zo veel in mn buik....

En je kan echt die bevalling aan straks!! Geen zorgen over maken, dat gaat echt goed komen!

Aanvulling: vorige week was de bmm half verstreken en vandaag was dat nog iets meer. Verder had ik ca een vingertop ontsluiting, precies genoeg voor de vk om te kunnen strippen, zei ze.

Ik vond het trouwens niet pijnlijk (wat ik verwacht had na veel reacties gelezen te hebben...).

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben met 39+4 gestript. Had 2 cm ontsluiting en BMM verstreken.
    's ochtends gestipt, 's middags rond 16.00 had ik 4 cm en zijn mijn vliezen gebroken en om 17.57 had ik onze zoon in mijn armen.

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben 2 keer gestript, eerste keer 41 wkn, tweede keer 41+2..
    Bij de tweede keer is de bevalling 's nachts begonnen. Of het door het strippen komt, of dat ze gewoon eindelijk wilde komen is natuurlijk de vraag haha.. Ik heb eens gelezen dat strippen binnen enkele uren effect heeft als het werkt.

Bij mij begon de bevalling meer dan 12 uur later (ten minste, toen werd ik wakker van de weeen)..

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb dus ook die ongi krampen gehad en die zijn nu weer weg. Helaas nix aan gehad dus :(
    Nu heb ik volgende week weer een afspraak staan om in te leiden.

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Jammer dat het niets gedaan heeft... Hopelijk komt de kleine nog vanzelf en is inleiden niet nodig...

13. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    ik heb het bij de 1e ook gehad, gestript daarna 4u lang ongi krampen en weeen, bloed verlies.. en toen stopte het.
    'snachts braken wel mijn vliezen. Dus denk wel dat het geholpen heeft.

Ik had 1 cm ontsluiting

14. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik ben met 38 weken gestript, ivm BI.. had toen 2 cm! Heeft niks uitgehaald! Beetje bloedverlies en wat krampjes, meer niet. Met 39 weken nog een keer! Nog steeds 2cm .. helaas toen nóg niks!

Uiteindelijk ingeleid en met 39,2 bevallen.

Succes, komt echt goed!

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    bij mijn eerste heeft het niet geholpen maar had al een afspraak staan voor inleiding de dag erna dus was een laatste poging op een spontane bevalling bij de tweede twee keer gestript, eerste keer 1 cm krap en paar dagen later opnieuw gestript had ik 1 cm royaal (eerste keer had dus wel wat geholpen) en ben dezelfde dag bevallen :D hier heeft het dus goed geholpen! bij de tweede

16. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    owja, en natuurlijk succes met de bevalling, hoewel natuurlijk ook fijn is is het voordeel aan inleiden dat je rustig en "voorbereid" de bevalling ingaat waardoor je waarschijnlijk meer ontspannen bent en dus de energie die je daarvan over hebt in het persen kan steken, komt goed meid!

17. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Tnx dames. Ik wacht het nu gewoon af. De volgende afspraak staat volgende week gepland. De rugpijn wordt met de dag erger en de vermoeidheid ook. Maar ja, volgende week al 40weken, dus dan is het echt mooi geweest!

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    habbibiana, ik snap helemaal wat je bedoelt.
    ik ben nu ook 39 weken en ik ben er helemaal klaar mee om zwanger te zijn ik iwl nu gewoon die kleine in mijn armen.
    ik weet me geen houding meer aan te nemen met mijn rug kan geen warm eten meer verdragen en lig halve nachten wakker en ben aan het lopen ,naar de koelkast voor melk, naar de gaviscon of naar de wc.

maar bij onze vk gaan ze pas strippen of iets dergelijks na 40 weken. dus ik mag nog een week lopen ook.

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Vervelend hè? Het lijkt echt eeuwen te duren nu!
    Hoop dat we gauw mogen bevallen! Heb di weer controle, kijken of ik dan al wat ontsluiting heb;) ik zit nu tussen de vk en gyn in. Die wil best inleiden, maar liever niet als ik geen ontsluiting heb. Dat lijkt mr zelf ook nix. De vk wilde pas in week 41 wat gaan doen;)

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    mijn verloskundige wild pas wat na 41 weken doen, maar de verlos in het ziekenhuis zei dat ik best mocht vragen om mij as. maandag te strippen ik heb dan controle bij de vk.

ik ga er echt op aandringen.
    het wordt met de dag zwaarder ik weet niet hoe lang ik het nog vol houd.

Deel Deze Pagina