Duimen en haardraaien

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik zoek wat tips. Onze dochter van vier duimt en als ze dit doet dan draait ze met haar vinger in haar haren. ze draait hier dan complete klitten in, zo erg dat ik ze haast niet los krijg. Hebben jullie misschien tips om dit af te leren?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier blijven we herhalen herhalen herhalen. Tot vervelends toe.en zo veel mogelijk haar haren in een knot zodat het niet kan. (Ze duimt er alleen niet bij dus daarvoor geen tips)

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Afleiden met wat anders. Waarschijnlijk doet ze dit wanneer ze ontspannen is?
    Heb wel eens gehoord dat iemand een Make up kwast kreeg om mee te aaien langs haar gezicht, handen etc maar dat meisje plukte zich helemaal kaal als ze ontspannen was.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat deed ik vroeger ook. Mijn moeder liet mijn haar toen gewoon zo kort knippen dat ik het niet meer om mijn vinger kreeg.
    Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind voor je dochter.
    Kun je het haar niet in een staartje, knotje of vlecht doen? Zodat ze geen pluk kan beetpakken?
    Haar steeds afleiden is ook een optie, maar denk ik best lastig.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier was het, bij onze zoon, vooral een combinatie.
    Wij hebben het duimen afgeleerd, hij kreeg namelijk al scheve, naar voren staande tanden. Toen was het haar draaien ook gelijk opgelost.

Afleiden kan, maar je kunt ook kijken of je haar iets anders in haar handen kan geven om mee te plukken of iets.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Deed mijn dochter ook. Met 4 jaar het duimen afgeleerd, omdat haar tanden naar voren gingen staan. Het haardraaien werd toen ook een heel stuk minder. Ze draait nu af en toe nog met haar haren als ze moe is.

7. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Toen onze zoon twee was had hij met slapen nog een speen en hij trok bij het in slaap vallen of in zijn slaap hele pukken haar uit zijn hoofd. Op een gegeven moment was er echt een hele grote kale plek. We hebben zijn hele hoofd kaal geschoren en het een paar maanden zo kort gehouden. In die periode ook geen speen meer gegeven met slapen en op een gegeven weer zijn haar laten groeien en heeft het nooit meer gedaan. Maar bij een jongen is dat een stuk makkelijker om te doen...... Als het in combi met duimen is zou ik kijken of je het duimen af kunt leren of je iets kunt geven als vervanging voor het haren draaien. Maar daar had je zelf ook al aan gedacht....

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Duimen afleren is denk ik een goede optie. Ze doet het namelijk ook vooral snachts.

Hoe hebben jullie het duimen afgeleerd?

9. fafa

fafa Niet meer actief

Mijn jongste dochter draaide ook haren, tot ze er een keer 's nachts muurvast mee zat 😱. Paars vingertje. Paniek.
    Sindsdien nooit meer gedaan. Arm kind.

(eigenlijk heb je daar niet zo veel aan, want dat kun je natuurlijk niet ook doen bij jouw dochter 😉)

Maar tot dat gebeurde leidde ik ook veel af. Ik heb het zelf ook gedaan en ben er op een gegeven miment gewoon overheen gegroeid.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap dat je het af wil leren en dat de klitten vervelend zijn, maar wat ik hier allemaal lees: kaal scheren:(

Ik zou het toch uit blijven leggen en eventueel een vervanging geven..zoals een tangle teezer, dan kan ze daarmee friemelen.

11. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het nog steeds:cool: ( duimen niet meer hoor)

Deel Deze Pagina