zoontje geboren op 29 februari.. komend jaar schrikkeljaar, zijn er acties?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melovekane, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hai allemaal!

op 29 februari 2012 ben ik bevallen van mijn eerste zoontje. Nu weet ik van voorgaande schrikkeljaren dat er wel eens dingen werden georganiseerd voor schrikkeljaar kinderen. Weten jullie hier iets van?!?!

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Nee, maar ik ben wel benieuwd. Ik ben uitgerekend rond schrikkeldag 2016, dus vind het deze zwangerschap best een spannende periode om te bevallen. :D

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik ben de 27e uitgerekend, dus ook heel benieuwd of het een schrikkelkindje wordt. Lijkt me trouwens niet zo leuk voor een kind zelf, dat je vaak niet je 'echte' verjaardag hebt.

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Nu merkt hij er nog niks van dat het niet zijn echte verjaardag is.
    Ik was 7 maart uitgerekend en nooit aan schrikkeldag gedacht. Tot dat mijn schoonvader het zei!

5. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mijn broertje is op 29 februari jarig en heeft er geen last van of last van gehad :)

Van speciale dingen voor schrikkeljaar kindjes, weet ik zeg niks, ook nog nooit van gehoord trouwens

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Heb ik ook nooit van gehoord.

Bij mijn eigen kind zou ik de verjaardag structureel verplaatsen naar de dag eerder/later. Zo ontloopt je dat gedoe komende jaren.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit dus :)
    Zo heeft de moeder van mijn broertje het ook altijd gedaan

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Misschien heel stom maar wat ik me afvraag is hoe dat dan werkt bij instanties? Levert dat geen gedoe op?

9. Babypink

Babypink Lid

14 jun 2015
    93
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben ook geboren op 29 februari en heb daar eigenlijk nooit last van gehad. Mijn ouders hebben dat naar mijn idee ook wel top opgelost hoor!
    Qua instanties levert het eigenlijk nooit gedoe op. Als je op internet ergens je geboorte datum moet invullen en je vult 29 in, gaat dan naar de maanden en vult dan februari in dan schiet het vakje van de dag automatisch terug naar 28. Dus je leert vanzelf wel om eerst je geboortejaar in te vullen, dan de maand en dan de dag ;)

En verder zijn er in de schrikkeljaren altijd wel acties. Gratis taart van de bakker, flesje wijn bij de slijterij, doosje chocola van de appie en ga zo maar door.
    Dus ik voel me die dag ook altijd wel echt heel erg jarig!
    Dat heeft natuurlijk niemand, zoveel aandacht op je verjaardag!

En verder, tjah, overal waar je je geboortedatum moet noemen krijg je opmerkingen. Goh, jij bent ook weinig jarig! Is dat niet vervelend? Wanneer vier je het dan? Hoe oud ben je dan nu echt? Blablabla
    Na al die jaren heb ik ze wel gehoord. Maar ja, tis ook wel iets bijzonders, ik ken niet veel mensen die mijn 'echte' leeftijd hebben en een baan, huis, rijbewijs, getrouwd, kind :p

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het gewoon standaard een dag te vroeg vieren. Gewoon net doen alsof ie de 26e geboren is....... ;)

Deel Deze Pagina