ik vind hem fijner dan een gewone.. er zit meer ruimte bij het stuur en ik heb 2 kids.... dus erg handig.... trapt lichter ook.....
Bij een gewone fiets kun je best een kindje voorop nemen, dat doet mijn man ook. Maar als je dan je fietstassen vollaadt met boodschappen, en je hebt nog een kind bij, of zelfs 2, dan gaat de fiets geheid stijgeren. De fiets wiebelt dan ook gigantisch, totaal niet veilig! Kijk eens even voor je de proefritten maakt of je de fiets echt alleen gebruikt voor 1 kindje, of dat je er echt een "mama"gebruik aan gaat geven .
Ik had eerst een gewone maar daarbij moest mijn zoontje met de benen over het stuur! Die pasten er niet onder met het bobike stoeltje. Heb nu een moederfiets en die is super.
Ik heb de Gazelle Bloom moeder fiets in 26". Omdat ik een smurf ben van 1.65. Maar ben er super blij mee!
Even reageren op Luna...hier nog een smurf 1.62 Ik heb een gewone fiets, een Gazelle Orange Pure 49 cm. Kan niet bij de grond als ik op het zadel zit. Heb een voor-en achterzitje erop. De kleine weegt 10 kg, grote broer 15 kg. Gisteren wilde ik stoppen voor het stoplicht, ik rem af, kom van het zadel en zit klem tussen stuur en zitje, heb net een handlengte ruimte. We zijn trouwens met de schrik weggekomen. Al hebben we wel het hele stuk terug naar huis gelopen. Mijn advies: Ga voor een moederfiets! Tegen mij zeiden ze je bent klein en slank, een gewone fiets met 2 zitjes kan ook. Nou niet dus.
Jeetje maar dat is schrikken. Ik heb het nu ook af en toe, dat ik snel wil afstappen en blijf steken tussen het zitje, maar ik kan dan net met mijn voeten bij de grond vanaf het zadel. Bij de fietsenwinkel raadden ze me tegen mijn zin aan om de kleine maat te pakken, eerst vond ik het er niet uitzien maar het is wel wat veiliger. Ik ben dan ook iemand die niet zo heel erg vaak fietst.
Ik geef de voorkeur aan mijn racefiets, maar dat gaat niet met de kids. Nou ja, wel met de fietskar natuurlijk, maar dan moet het eerst mooi weer zijn! Nu heb ik het voorzitje van de fiets afgehaald en de fietskar aangekoppeld. Maar vind het zo leuk met een kindje voor-en achterop.
wij zullen voorlopig niet het geld hebben om een moederfiets aan te schaffen dus denk dat wij voor een moederstuur gaan als de kleine in het zitje kan.
Nou wij hebben vanmiddag allebei een nieuwe fiets gekocht! Tis uiteindelijk geen moederfiets geworden maar een Trek L500 met lage instap! Jeroen heeft dezelfde maar dan voor heren We hebben mjn moeders fiets en mijn eigen fiets ingeruilt en Jeroen heeft hem via fietsplan gekocht. We hoeven maar een klein bedrag bij te betalen en dan hebben we uiteindelijk 2 gloednieuwe fietsen met op die van mij een kinderzitje erop en nieuwe fietstassen We kunnen ze volgende week donderdag ophalen en ben er zo blij mee __________________
Ik heb vandaag mijn nieuwe fiets opgehaald, ook via fietsplan gekocht. Een batavus mambo deluxe. Ik ben er helemaal happy mee Ik heb er een babymee bij gekocht. Wij hebben geen auto, dus ik doe bijna alles lopend en op de fiets. En met de babymee kan Thirza binnenkort ook al mee op de fiets.
wij hebben de babymee ook en onze zoon geniet er enorm van. totdat hij zelfstandig kan zitten kan hij dus ook mee op de fiets. wel zo handen want ook wij hebben geen auto