Gewone flesvoeding of Hypoallergeen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dday, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    Ik heb een vraagje, 11 dec ben ik uitgerekend van mijn 1e kindje.. Nu wil ik gelijk beginnen met flesvoeding. Wij hebben hier thuis 4 katten en ik heb vroeger als kind Astma gehad (2 soorten "puf" dingen gehad met medicijnen) ik ben er nu wel overheen gegroeid! nu zei de mevrouw met wie ik een intake gesprek had van de kraamzorg dat het misschien wel slim is om gelijk te beginnen met hypoallergeen voeding? Wat denken jullie?? en ik zit nog te twijfelen welke voeding Friso of kruidvat merk?? Nutrilon vind ik zelf wel erg prijzig!

Bedankt alvast!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeker als alergieen dus in de familie zitten voor hypoallergene kunstvoeding kiezen. Welk merk dat is aan jullie zelf uiteraard. Ik zou kijken naar wat voor jullie het gemakkelijkste te halen is en zelf zou ik niet van 1 winkelketen afhankelijk willen zijn.

Wij hebben er destijds voor gekozen om hypoallergene kunstvoeding van nutrilon te geven omdat dat voor ons goed voelde, overal verkrijgbaar is en de kinderen hebben er altijd goed op gereageerd.

Liefs Hanneke.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou gelijk beginnen met hypo-allergeen. Wij gebruiken naar volle tevredenheid die van Friso. Kruidvat beviel ons niet zo goed. Maar je moet kijken welk merk voor jullie het makkelijkst te halen is. Friso en Nutrilon worden door de meeste supermarkten wel verkocht. Alleen Friso hypo allergeen is niet bij elke supermarkt te verkrijgen.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nutrilon duur?? Volgens mij als ik het uitreken scheelt het maar een paar cent. In de nutrilon verpakking (standaard) zit namelijk ook meer dan in een friso pak. Dus qua verhouding scheelt het niet zoveel.

Wij geven nutrilon hypo allergeen. Omdat dit goed gaat, willen we straks over gaan op nutrilon standaard. Ik gaf hypo, omdat ik het in combinatie met bv deed. Nu niet meer.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het rpijsverschil per aangemaakte fles tussen nutripiep en kruitvat is wel enorm, terwijl het om in principe hetzelfde soort poeder gaat.

Hypoallergeen geef je niet omdat je het combineert met borstvoeding, maar omdat je kind een verhoogde allergiekans heeft. Bij geen verhoogde allergiekans hoef je naast bv echt geen HA te geven hoor!
    Maar als er in de familie dingen als hooikoorts, eczeem, astma, darmklachten, extreem droge huid etc voorkomen dan is de kans op allergie groot en geef je borstvoeding of hypoallergeen.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben bij Justin kruidvat ha gegeven. Dit deden wij ook bij de kleintjes maar zij reageerden daar nog op. Nu Nutramigen. Ik vond t heel vervelend als de voeding bij de kruidvat weer op was, moesten we stad en land af bellen om t nog te verkrijgen. Het is zeker een stuk goedkoper, maar dus moeilijker te verkrijgen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

TS: aangezien je zelf als kind astma hebt gehad, zou ik HA wel serieus overwegen, ook al is het wat duurder. Al ligt het misschien wat anders wanneer die astma nooit gepaard is gegaan met allergiën (met name voedselallergie).
    Als geld voor jou een bezwaar is, zou je ook de HA voeding van kruidvat of appie kunnen kopen, het hoeft geen A-merk te zijn.

8. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal,
    Wij hebben besloten om Friso H.A te gaan nemen. Geld is geen echte issue voor ons. We willen het beste aan ons kindje geven maar ik heb gelezen dat de kruidvat voeding bijna hetzelfde is als Nutrilon en het verschil in prijs merk je dan wel heel erg.

9. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bri, ik heb net te horen gekregen van mijn moeder dat ik vroeger een allergie van sinaasappels gehad heb.. hier kreeg ik woede aanvallen van. Dus nu weet ik helemaal 100 % zeker dat ik hypoallergeen voeding wil gaan geven.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeker voor hypoallergeen gaan. Zekere voor het onzekere. Het is alleen wel lichter verteerbaar dus als je een hongerig kindje hebt, kan het zijn dat hij/zij er snel niet meer genoeg aan heeft. Maar dat merk je wel.

Wij hebben eerst nutrilon HA gekocht. Na 6 maanden zijn we overgegaan naar Etos standaard 2.
    De volgende keer ga ik gelijk beginnen met een goedkopere merk.
    Het klopt wel dat in friso of huismerk vaak 800 gram in zit en nutrilon 900 gram. Maar in verhouding kan het wel 2 euro op een pak schelen. Gewoon eens kijken in de winkel naar de prijzen!

Deel Deze Pagina