Er is een leven voor het ei en een leven na het ei en ik zit overduidelijk in de tweede fase. Misschien hoort mijn vraag wel in het 'domme vragen topic' maar die kon ik nergens meer vinden en ik wil heel graag mijn vraag beantwoord hebben. Komtie: Hoe lang duurt (of kan het duren) voordat je genoeg HCG hebt voor een posi zw test? bv: Ik heb 3 dgn voor ei geklust dus misschien kleine kans. Nu toch 1 dag overtijd maar test laat nog geen ieniemieniestreepie zien. Is het dan gewoon wachten op ongi of kan ik ook pas volgende week een dubbele streep krijgen? Beetje wazig maar ik hoop dat jullie me begrijpen en antwoord hebben. Alvast dank
Tja... het kán wel. Zaadjes leven gemiddeld zo'n 48 tot 72 uur meen ik ergens te hebben gelezen. Heb je getempt? Ovutesten gebruikt om je ei te vinden? Of misschien recent met de pil gestopt? Groetjes Cyntje78
Cyntje, das nog es een snelle reactie... fijn!! Heb ovutesten gebruikt en weet daarom dat ik 3 dgn voor ei was. Ik weet dat er ook een kansje is en daarom zit ik me waarschijnlijk zo op te winden. Ik wil alleen zo graag weten hoe lang het KAN duren voordat een test dit laat zien.
Dit verschilt per persoon. Sommige kunnen al voor nod testen en sommige hebben pas laat een positieve test. Ik heb hier inderdaad wel eens zulke verhalen gehoord. maar als ik jou was zou ik uit gaan van ongi, dan kan het alleen maar meevallen. Heel veel succes!
Tja, ik weet het. Ik probeer mezelf denk ik teveel hoop te geven. Je hoort gewoon wel eens dat sommige mensen pas na een week overtijd positief testen.
Over het algemeen kun je twee weken na je eisprong positief testen. Maar soms is de innesteling wat later, stijgt je HCG wat langzamer, waardoor je later een positieve test hebt. Er zit niks anders op dan afwachten. Je kunt deze keer een wat langere luteale fase hebben en alsnog ongi worden. Ik zou aan het einde van de week nog eens testen, als je dan nog niet ongesteld geworden bent.
Ik kan het me heel goed voorstellen hoor. En doordat je er zo mee bezig bent voel je ook van alles (dat gebeurd mij heel vaak). En wachten duurt zo lang, maar dan weet je wel waar je aan toe bent!