Wie ook net gestart met IVF/ICSI of gaat op korte termijn starten?

Discussion in 'MMM clubs' started by boannan, Aug 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Vandaag dag 1 voor mij. Eerste behandeling. Wel al eerder geprikt want 3x IUI gehad. Vanavond gaat de eerste spuit decapeptyl erin en zaterdag de eerste puregon 150eh. Vrijdag 5 sept de eerste echo. En 35u voor de punctie moet ik Ovitrelle 250 spuiten. En vanaf de dag van terugplaatsing 10 dagen 3x2 bolletjes utrogestan per dag.

Ik ben trouwens 40 en onverklaarbaar (secundair) onvruchtbaar. Zowel bij mij als man is niets gevonden behalve chlamydia antistoffen maar omdat ik 3x snel zwanger ben geweest is dat hoogstwaarschijnlijk geen oorzaak.
    We hebben dus al een zoontje van 2,5 jaar met 22q11 deletie syndroom en een ernstige hartafwijking.

Heel spannend hoor! Wie is er ook net gestart met IVF of gaat heel binnenkort starten? Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Ik ben maandag gestart. Heb het lange protocol. Maandag 8 sept gonal f erbij. Maandag 15 sept de eerste fm

3. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Ik ben nu een week aan het spuiten met zowel gonal-f als orgalutran. Ik heb gisteren de eerst echo gehad en had aan beide kant rond de 10 folikels van 8-10 mm. Maandag weer een echo.
    Nu weet ik van mijn vorige iui's en ivf waaruit mijn zoon is geboren dat ik een langzamer starter ben. Ik heb zoals mijn arts het noemt dieseltjes. Ze komen langzaam op gang en daarna groeien ze goed door. Ben benieuwd wanneer ik de punctie heb.

4. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mag ik vragen waarom je het lange protocol hebt en waarin dat verschilt? Weten jullie waarom het niet lukt? En zijn jullie bezig voor de eerste? Gonal F heb ik gespoten bij mijn IUI's. Weinig bijwerkingen van gehad. Spuit jij nu ook decapeptyl? Heb je er last van?

5. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wauw! 20 follikels dus! Ik hoop dat die allemaal mooi groot worden!

6. Zon79

Zon79 Bekend lid

Apr 11, 2014
    727
    212
    43
    Female
    Boannan, jouw verhaal is bijna hetzelfde als de mijne.
    Ik ben 34 en ook onverklaarbaar (secundair) onvruchtbaar. Zowel bij mij als man niets gevonden behalve chlamydia antistoffen maar ik heb een HSG gehad waaruit bleek dat de eileiders allebei gewoon open zijn. Heb nu ook 3 keer IUI gehad met Gonal en helaas niet gelukt.
    Ik zit op CD 21 vandaag en moet vanavond eerste spuit Triptofem zetten. Ik doe ook het lange schema. Dus wachten op menstruatie en dan voor een uitgangecho komen. Daarna begint pas het stimuleren.

Wat een pittige tijd voor jullie kleine mannetje zeg! De 4e open hart operatie zit eraan te komen? Wat lijkt me dat moeilijk zeg. Veel succes met alles!

7. GLG

GLG Lid

Jul 24, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bezig met icsi. Heb a.s zaterdag de punctie.
    Waarschijnlijk 10 eicellen. Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen.

8. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    De kans dat ze alle 20 doorgroeien is niet zo groot hoor. Daarbij vind ik het ook goed als er maar een stuk of 10 groeien. Ik heb wel vaker gemerkt dat kwantiteit niet altijd hetzelfde is als kwaliteit. Ik had bij mijn vorige ivf 6 eitjes en daaruit is mijn zoon gekomen. Ik ken meiden met 15 eitjes en geen zwangerschp

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Heel veel succes allemaal!

10. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wat is triptofem? Om je cyclus plat te leggen net als decapeptyl? Geen idee waarom wij het korte schema hebben trouwens. Misschien ivm mijn leeftijd. Onze arts adviseerde geen HSG te doen maar gelijk naar IVF te gaan ivm leeftijd. Stiekum hoop ik dat er toch een probleem was daar want dan zou IVF de oplossing zijn!

Mijn laatste zwangerschap eindigde in een MA na 10 weken en het duurde even voor ik helemaal schoon was met behulp van een hysteroscopie. Dus ik denk eerder dat het probleem daar ontstaan is. Ik heb ook sindsdien veel ovulatiepijn tijdens en na de eisprong terwijl ik dat ervoor nooit heb gehad.

Die 4e operatie wordt wel pittig maar we weten nog niet wanneer. Hij heeft in juni 2013 een hartkatheterisatie gehad waarbij ze hebben geprobeerd 2 vernauwingen op te rekken maar dat is helaas niet gelukt dus moet het operatief. Maar we zijn dus alweer ruim een jaar verder en krijgen elke keer weer 3 maanden uitstel omdat zoons hartje het gewoon naar omstandigheden heel goed doet. Hij groeit ook goed en is een heel blij en actief jongetje. Zijn eerste 3 open hartoperaties waren in zijn eerste 3 maanden en we wisten altijd al dat we dan niet klaar zouden zijn want hij heeft een kunstklep en een stent en dat zijn onderdelen die een aantal keer vervangen moeten worden in zijn leven.

11. marie24

marie24 Actief lid

Jan 25, 2012
    115
    1
    18
    Ik heb afgelopen 3 weken de pil geslikt, sinds vorige week vrijdag gestart met lucrin en afgelopen maandag gestopt met de pil.
    Maandag a.s start echo en dan ook starten met puregon.

Is onze eerste ivf. Ben erg benieuwd hoe het allemaal verloopt.
    Ik hoop enorm op een bevruchting zodat we weten dat dat stuk wel goed gaat.

Hebben jullie ook last van de lucrin/dec.?

Succes allemaal!

12. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wel een beetje moe, beetje hoofdpijn. Waar heb jij last van? Ik start vanavond de puregon bij en dan vrijdag de eerste echo.

13. marie24

marie24 Actief lid

Jan 25, 2012
    115
    1
    18
    Ja gek he.. Ieder ziekenhuis doet het weer anders. Jij eerst starten met puregon voordat je een echo krijgt..

Ik heb soms hoofdpijn en m'n humeur is soms echt drama..
    Kan iedereen soms wel schieten... Haha

14. Zon79

Zon79 Bekend lid

Apr 11, 2014
    727
    212
    43
    Female
    Triptofem is om de boel plat te leggen inderdaad.
    Nu 2 keer gespoten en dat viel nog niet mee. Deed echt zeer en voelde het zeker een half uur daarna nog. Maar ja, ik zeg het elke keer maar weer, het is voor een goed doel!
    Nog geen bijwerkingen gehad gelukkig, maar kan nog komen natuurlijk.

15. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik weet ook niet of het bijwerkingen zijn hoor. Ik vind de decapeptyl ook minder makkelijk dan ik gewend ben van de gonal f en ovitrelle pennen bij de IUI. Alsof de naald dikker is. Bij de IUI's gleed die naald er gewoon in en nu moet ik echt een beetje doorduwen. Maar echt pijnlijk nee. Heb gelukkig een vetrandje daar :)

16. Zon79

Zon79 Bekend lid

Apr 11, 2014
    727
    212
    43
    Female
    Ja die naald van de gonal die ik bij iui had was echt zoveel makkelijker dan deze. Een enkele keer dat ik het prikje voelde maar stelde niks voor.
    Even andere vraag, zit jij ook op viva toevallig bij de prikbitches?

17. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ja klopt. Jij ook?

18. Zon79

Zon79 Bekend lid

Apr 11, 2014
    727
    212
    43
    Female
    Nee, ander topic. Wij proberen door.

19. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

Jul 16, 2011
    1,001
    29
    48
    Hoi ladies,

Ik heb vandaag mijn eerste tp gehad van poging 1
    Onverklaarbaar onvruchtbaar. Eerste zwangerschap zwanger door Iui 6 nu 8x Iui gehad (3x eigen cyclus 5x met clomid)
    Ook het lange traject. 3 weken de pil op dag 17 starten met deca. Daarna gonal. Na 16 dagen stimuleren pregnyl gezet en vrijdag de punctie gehad. 17 follikels aangeprikt. 14 eicellen gevonden. 11 bevruchtingen en vandaag terugplaatsing.. Nu dus de hel wachtweken in!

20. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Ik weet niet wat dat is maar toen nu toe zijn de naalden voor de middelen om je cyclus plat te leggen niet zo fijne naald als bijvoorbeeld gonal f. Ik heb orgalutran gespoten en deze naald is beter dan die van de deca, maar nog steeds best dik.

Boannan en zon ik zit ook op Viva. Boannan moet mij kennen van dat forum omdat we in 2 topic hebben geschreven. Een was uitgerekend in en de andere de boven genoemd. Ik laat het voor de rest even in het midden wie ipv herkenbaarheid.

Vorige week woensdag waren er al kleine folikels te zien wel veel, maar wel nog aan de kleine kant(8-10mm). Gisteren was duidelijk bij de eerst blik dat we nu een heel stuk verder waren. Nu was het beeld best ingezoomd maar je zag gelijk hele tros vol aan de linkerkant. Ik heb links 6 grote en 7 wat middel maatjes en dan nog wat kleiner. Rechts heb ik 2 grote en ook nog wat middel maatjes alleen deze heeft ze niet geteld. Ik heb er dus genoeg. Ik had hier ook stiekem op gehoopt aangezien ik best last had van mijn buik afgelopen weekend. Ik heb woensdag de punctie en dan hopelijk zaterdag de tp. Ik vond het niet echt spannend tot nu toe, maar dat wordt het dat toch wel. Al moet ik zeggen dat Ik zaterdag spannender vindt of we wel of geen tp hebben dan woensdag met de punctie. Vorige keer had ik 6 eitjes uit 6 follikels (dat is goed) maar slechts 2 bevruchtingen waar er een gelijk gestopt was met delen. Wel gelijk zwanger. Ik hoop dat ik nu niet door de wat groter hoeveelheid mindere kwaliteit heb.

Share This Page