Ik ben erg benieuwd hoe vaak jullie kolven op de dagen dat jullie werken, hoeveel tijd jullie hier meer kwijt zijn en wat de opbrengst dan ong is (en de normale voedingen van de kleine). Hier ben ik pas net begonnen dus nog een beetje zoekende. Hier krijgt de kleine 2 voedingen van 160/170 cc als ik weg ben (dus ong 330cc) en kolf ik daarvoor in de plaats 3x (ong 12/15 min per keer) en dan heb ik een opbrengst van ong 460/480cc. Zouden jullie terug gaan naar 2x kolven, net als het voeden? Of zouden we dan een dip krijgen, zeker omdat de kans dat de productie terugloopt doordat ik weer aan het werk ben groot is? Ben benieuwd naar ervaren kolvers! Overigens heb ik 6 liter in de vriezer liggen dus aanvullen hoeft niet perse meer
Ik ben nu sinds een aantal weken aan het werk en kolf dan ook. In de ochtend geef ik BV en breng dan de kinderen naar KDV. Ik begin op mijn wekr om 07.45 uur en kolf dan om 11.30-12.00 uur (opbrengst 140cc) daarna kolf ik nog om 15.30-16.00 uur (ook 140cc). Zodra ik de kinderen weer ophaal krijgt ze thuis gewoon de borst rond 18.00 uur komt ze dan meestal, en om 22.30 uur voor het slapen gaan. En in de ochtend begint het weer opnieuw Mag ik vragen hoe jij zoveel voorraad hebt? Ik deed altijd voeden op verzoek (nog steeds als ik niet hoef te werken) en als ik dan ging kolven om productie op te doen kwam er nooit meer dan 40cc. Ze drinkt letterlijk de borst helemaal leeg Ooh ja: Ik ben ongeveer 15-20 min. kwijt met kolven per keer.
Bedankt voor je reactie! Ik ben een voorraadje op gaan bouwen in juni en de laatste 3 weken voor ik aan het werk ging en deed toen bijna dagelijks na de ochtendvoeding (1 uur later) nog een keer kolven. Vaak is dit ongeveer 150 cc. Mocht het een keer niet 150cc zijn kolfde ik smiddags nog een beetje na een voeding om zo aan een 150cc portie te komen (heb bijna alles in 150cc porties gevroren en doe er dan enkele blokjes bij naarmate ze meer zou gaan drinken) In de middag heb ik trouwens ook beduidend minder. Vandaag was het zo verdeeld: 6.30 BV 9.30 Kolven 220cc 12.30 Kolven 150cc 15.30 Kolven 100cc 18.30 BV en ze komt zo nog een keertje net voor de nacht . Op de dagen dat ik niet werk is het 6.30, 10.30, 15.00, 18.30, 22.30. Dit is op verzoek, maar ze heeft een redelijk net schema al kan het uiterard wel eens afwijken (als de ochtendvoeding eerder is vooral)
2x kolven op een dag 8.00 en 13.00 uur (2,5 voeding) of om 11:00 en 15:00 uur (2,5 voeding) Voeding is 170cc. (even geen zin in rekenen, uk kreeg 2 voedingen mee, 1 als reserve). Heb ook dagen gehad dat ik geen 2 voedingen haalde. Ik heb nooit de kas gekregen om vaker dan 2x te kolven. Ik zou als ik jouw was even 1 a 2 weken aankijken en dan proberen of je terug kan naar 2x kolven. Oh ik kolf 15/20 minuten per keer max (meer tijd is er niet).
Jeetje, wat hebben jullie veel in korte tijd! Ik kolf ook 2x per dag op het werk (ergens tussen 11 en 12 en rond 3en). 's ochtends kolf ik iets tussen de 200 en 250 en 's middags rond de 150. Maar daar doe ik toch wel een minuut of 40 over Ik heb wel het probleem dat 1 borst het slecht doet, daar haal ik ongeveer 50 uit (daar moet ik lang over doen). De rest moet ik uit de andere borst halen. De kleine drinkt meestal tussen de 170 en 200.
Kirrebir hier blijft soms ook een borst achter, ik kolf dubbelzijdig en heb mijn handen vrij (ik steek de kolfnappen in mijn bh) en masseer dan deze borst met mijn beide handen. De opbrengst neemt dan aanzienelijk toe. Wellicht een tip?
Oh dat ga ik proberen! Het is hier helaas niet alleen maar soms, hij blijft altijd achter. Ik merk het ook al de kleine "live" drinkt. De slechte borst is hij al snel zat. Aha, je kolft dubbelzijdig. ik enkelzijdig, dus dan is het niet zo raar dat ik er een stukje langer over doe
Blijdt dat hangen bij jou juju? Doe je de klikjes dan weer dicht ofzo? Hier zijn de banden te ver uit elkaar (hema) om erachter te laten hangen. Zou wel zijn zijn als ik mn handen een beetje vrij heb want vind het zo best irri dat dubbezijdig kolven . Ik kolf trouwens dubbelzijdig tot de stroom van het 2e TSR gestopt is en dan ga ik nog even enkel wisselkolven met borstcompressie
Borstcompressie zou idd ook wel kunnen helpen, maar daar begrijp ik helemaal niks van Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik heb al overal op internet gezocht naar filmpjes ofzo, maar ik ben er niet echt handig in!
Ik kolf ook dubbelzijdig dus dan is het tellen inderdaad gemeen . Oh, ik bedoelde met borstcompressie ook niet heel veel meer dan wat masseren en eruit duwen. Wellicht kan het dus nog beter .
Heb ook altijd minimaal 2x gekolfd, in minder redde ik het niet! En ik deed er altijd minimaal 40 minuten over, inclusief compressie. Maar dat was overigens de laatste paar maanden anders.... toen had ik aan 20 minuten genoeg! Als compressie legde ik gewoon beide handen om mijn borst, aan een beetje druk uitoefenen had ik genoeg! En wat bij mij ook goed hielp was bijv met linkerhand de linkerborst van onderen vastpakken en dan met de duim de buitenkant masseren, richting voorkant. Die zijkanten raakten bij mij makkelijk verstopt en dan haalde ik er nog mooi wat extra uit! En in mijn 'hema' behaatjes bleven ze ook goed hangen hoor!! Moest wel altijd even mijn bandjes wat losser stellen, anders hing het te strak. Ik praat nu in verleden tijd haha, want vorige week was mijn laatste kolfdag! Op het werk konden we kolven tot 9 maanden na de eerste werkdag... dus tot bijna 1 jaar tijd!
Ja blijf hangen, ik draag wel voorgevormde bh-s, en niet altijd voedingsbh's, ook in mijn sapph's blijven ze hangen (af en toe beetje bijduwen, en als het zwaar wordt dan leun ik voorover zodat de flesje op tafel steunen). PS ik doe net als jij: melk eruit duwen
Ja hoor na even charmant duwen en trekken en proberen is het gelukt en blijven ook hier de flesjes hangen. Wel zo fijn om een beetje handvrijheid te hebben
Haha, nee! Bij mij op werk zitten we wel eens met z'n 3en tegelijk en het blijft toch een beetje een lomp gezicht, hihi. Ik kolf 2x op werk. De afgelopen 2 weken deed ik dat rond 11.00 en rond 15.00 uur, maar ik moet het nu misschien gaan bijstellen, want normaal gaf ik voordat ik naar werk ging, rond 7.30 nog live een voeding en dat kan nu niet meer, want m'n vriends vakantie is helaas voorbij, dus hij moet Steven al vroeg droppen bij z'n ouders. Maar goed. Ik kolfde dus 2x per werkdag en had dan bij elkaar rond de 400 ml. 15 minuten per kolfsessie, maar wel dubbelzijdig.
Ik kolf nu 2x per werkdag, doe er 40 minuten over om 210 ml per keer te kolven. Dit is wat ze ook per fles drinkt, soms iets minder. Ik werk 3 dagen... Heb een aardige voorraad in de vriezer en haal daar ongeveer per keer 150 ml uit. Dat meng ik dan met "verse" melk, zodat ik altijd reserve heb. Als de reserve niet aangeraakt is, vries ik die weer in. Maar ik merk dat het mij best wel veel stres oplevert + ik heb het idee dat ik haast niet meer aan werken toe kom....heb best wel complex werk en ik kom er gewoon niet in.... Heb het nu 2 weken gedaan en ik trek het eigenlijk niet Kom met zweet op m'n rug uit het kantoortje, leg mezelf te veel druk op. Heb dus nu besloten om niet langer dan 20 minuten te kolven en dan maar te zien wat de opbrengst is. Dat dan aan te vullen met uit de vriezer en als dat op is mengen met kv. Zo redden we het denk ik nog wel even....hoop ik
Wat een hoeveelheden allemaal! Ik kolf nu 1 keer per werkdag (ben 5u van huis daarvoor, rest is thuiswerk) en heb zo'n 140 à 150cc per keer in een kleine 10min. Mijn dochter van 5mnd drinkt 1 voeding van 90 à 100cc terwijl ik weg ben. De 50 à 60cc reserve die overblijft, vries ik in samen met wat ik 's morgens vlak voor vertrek nakolf (40 à 60cc). Mijn voorraad groeit dus gestaag