gewone kruikjes veilig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Coconut, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond :)

Eind november ben ik uitgerekend. Ik heb twee aluminium kruiken aangeschaft.

Ik ben zelf ex-brandwondenpatient, en blijf het idee van de kruiken toch eigenlijk best eng vinden.. Ik weet wel dat ze aan strenge richtlijnen moeten voldoen, en dat je ze zelf altijd moet testen, maar dan nog..

Wat vinden jullie? Zijn er andere, goede alternatieven, of vinden jullie dat ik mezelf maar over mijn angst heen moet zetten?

2. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Ik heb 2 keramische kruiken (Koozzzi - warmte kussens en veilige babykruiken) en deze bevallen mij prima! Ongeveer 10 minuten op de oplader en dan zijn ze handwarm. Daarna in de kruikzak en gewikkeld in een dekentje (of tussen de dekens in) in het bedje. Dan warmen ze verder op en houden het bedje/baby heerlijk warm. Ze zijn wel vrij prijzig, maar dat is het dubbel en dwars waard. Geen geklooi met heet water. Volgens de gebruiksaanwijzing blijft de kruik 9 uur warm. Dit vind ik een beetje overdreven....Tijdens de nachtvoeding/schone luiers deed ik de kruik weer even aan de lading voor de 2e helft van de nacht. De hema verkoopt ook keramische kruiken. Deze zijn wat goedkoper dan die van koozzzi.

groet,
    agnes

3. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik heb twee opladerbaare kruiken gekocht .
    eentje bij hema en bij babydump.
    omdat ik door me werk veel laast van me handen heb gekregen ben niet zo strekt in handen .
    daarom heb ik twee van zulke dingen gekocht,
    ben anders bang dat ik ze niet goed dicht krijg,

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben kraamverzorgende en in onze organisatie moeten wij de gewone ouderwetse kruiken gebruiken. Waarom: omdat je met een bijv. bellywarmer of zo'n oplaadbare kruik een kindje niet voldoende warm krijgt die bijv. ondertemp heeft of maar net aan de temp zit. Blijft ook niet lang genoeg warm daarvoor.

Voor bijv. de kleertjes te verwarmen of het bedje voor te verwarmen zijn die andere wel geschikt maar voor de beeb dus niet.

Ik moet zeggen dat ik vrij zeldzaam ongelukken met kruiken hoor in onze organisatie.

5. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Zijn er misschien nog meer mensen die gebruik hebben gemaakt van alternatieve kruiken?

Dat dacht ik inderdaad eerder gelezen te hebben, dat ze te weinig/kort warmte aangeven.

Maar dat jij zegt vrij zeldzaam ongelukken binnen jullie organisatie te horen, stelt mij niet erg gerust. Als het om brandwonden gaat vind ik ieder geval te veel, ik ben er gewoon doodsbang voor door mijn eigen verleden. Ik wil gewoon het meest veilige (al kan er met alles iets verkeerd gaan. Moeilijk,moeilijk..)

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    Ik heb een andere vraag eigenlijk..
    Heb je 2 kruiken nodig? of is 1 ook genoeg?

Groetjes

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoeveelheid kruiken: ik zou er 1 kopen en 1 lenen bij iemand. Het kan zijn dat je aan 1 kruik voldoende hebt, maar het kan ook zijn dat je er 2 nodig hebt. En ik zie dat je in de winter bent uitgerekend. Niks is zo vervelender lijkt mij om als kersverse ouderpaar op zoek te moeten nog naar een andere kruik. Onze organisatie schrijft er 2 voor.

Coconut: ik werk nu zo'n 1,5 jaar bij deze organisatie (voorheen ergens anders) en ook in mijn stageperiode heb ik niet gehoord dat er ongelukken ermee zijn gebeurd. Wij als kraamverzorgende leggen de mensen heel goed uit hoe je de kruik moet maken en waar je allemaal op moet letten. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met jouw verleden heel huiverig bent daarvoor. Je mag trouwens als je kruiken gebruikt ook geen zeiltje in het bed gebruiken. Dit omdat hier de warmte in gaat zitten. Anders moet je even je kraamzorgorganisatie bellen (of vragen met de intake) om te kijken hoe die erover denken en misschien nog een andere oplossing hebben. Succes.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook kraamverzorgster en nooit problemen met de kruiken. Belly warmer e.d. mogen wij niet gebruiken, eventueel alleen om het bedje voor te verwarmen en ik vind het ondingen!

Deel Deze Pagina